اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افغانستان مسؤولیت زیست‌محیطی حقابه کشاورزی رودخانه هیرمند را پذیرفت

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: افغانستان ضمن پذیرش تأمین حقابه کشاورزی رودخانه هیرمند، مسؤولیت زیست‌محیطی آن را نیز قبول کرد.

افغانستان مسؤولیت زیست‌محیطی حقابه کشاورزی رودخانه هیرمند را پذیرفت

 به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ظهر امروز در حاشیه بازدید از یک طرح تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی سمنان اظهار کرد: طالبان به عنوان حاکم فعلی افغانستان علاوه بر پذیرش تأمین حقابه کشاورزی رود هیرمند برای جمهوری اسلامی ایران، مسؤولیت زیست‌محیطی آن را نیز پذیرفته است.

وی تصریح کرد: تأمین حقابه کشاورزی رودخانه هیرمند اهمیت بسیاری داشته که حاکمان کشور افغانستان آن را پذیرفته‌اند، اما پیش از این اعلام کرده بودند که در قبال مسائل زیست‌محیطی آن مسؤولیتی ندارند.

 معاون رئیس جمهور افزود: با رایزنی‌های انجام شده طالبان هم‌اکنون اعلام کرده است که در قبال مسائل زیست‌محیطی حقابه کشاورزی رودخانه هیرمند نیز مسئولیت مورد نیاز را قبول می‌کند.

 سلاجقه بیان کرد: آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان درباره تأمین حقابه کشاورزی رود هیرمند تأکیدات جدی داشت و این موضوع امروز عملی شده است و در عین حال طالبان به عنوان حاکمان کشور افغانستان مسائل زیست‌محیطی این امر را نیز قبول کردند که این مسئله بسیار مهم است.

 سلاجقه اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک خبرهای خوبی در زمینه رودهای رودخانه هیرمند و مسائل مربوط به آن در حوزه‌های مترتب برای جمهوری اسلامی ایران شنیده شود.

وی بیان کرد: دولت آیت‌الله رئیسی خود را در قبال تأمین آب پایدار مورد نیاز در نقاط مختلف کشور مسؤول می‌داند و فعالیت‌های مطلوبی نیز در این زمینه تاکنون انجام شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف انتقال آب به نقاط مختلف کشورمان اظهار کرد: انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران یکی از طرح‌های مهمی بود که توسط دولت نهایی شده است و سایر طرح‌های مورد نیاز برای تأمین آب به نقاط مختلف کشور ما نیز در حال پیگیری و اجراست.

به گزارش فارس، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز با استقبال رسمی استاندار و شماری از مسؤولان استانی، وارد سمنان شد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول