اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

امام جماعت لنگرودی با نوجوانان مسجد، برای تلویزیون نماهنگ می‌سازد+فیلم

یک امام محله اهل لنگرود گفت: پس از ۲ سال فعالیت گروه سرود دست به تولید آثار رسانه‌ای با همت نوجوانان زدیم.« دردآشنا» حاصل تلاش‌های چند ماهه این گروه، امروز همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) رونمایی و از شبکه‌های ملی و استانی پخش می‌شود.

امام جماعت لنگرودی با نوجوانان مسجد، برای تلویزیون نماهنگ می‌سازد+فیلم

 حجت‌الاسلام مجتبی ضابطی، امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله مسکن مهر شهرستان لنگرود و مدیر کانون شهید محسن فخری‌زاده این شهرستان است. او سه سالی هست که مدیر این کانون و از یک سال پیش نیز امام محله مسکن مهر شده است و در این پایگاه فرهنگی اجتماعی به خدمت رسانی به مردم و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حاشیه شهر لنگرود می‌پردازد.

راه‌اندازی یک گروه سرود همراه با نوجوانان مسجد

این امام محله در کنار فعالیت‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی، گروه سرود سلیمانی‌ها و گروه رسانه‌ای آرمان را راه‌اندازی کرد که موفقیت‌های فراوانی را در زمینه سرود و فعالیت‌های رسانه‌های داشته‌اند. وی در این خصوص اظهار داشت: گروه سرود سلیمانی‌ها را از ۲ سال پیش در این شهرستان تشکیل دادیم که در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف برنامه تولید کردند. حضور در مناطق اهل سنت و اجرای برنامه سرود در کنار مزار سردار شهید سلیمانی از افتخارات گروه سرود سلیمانی‌هاست.

 

تیزر رونمایی نماهنگ «دردآشنا»

فیلم کوتاه ۸ دقیقه‌ای که در جشنواره حبیب مقام آورد

این طلبه درباره تشکیل گروه رسانه‌ای آرمان در این شهرستان ادامه داد: در ادامه فعالیت‌های نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی احساس کردیم می‌توانیم با همت این نوجوانان در فعالیت‌های رسانه ای وارد شویم و از بهمن‌ماه سال گذشته گروه رسانه‌ای آرمان لنگرود مزین به نام شهید آرمان علی‌وردی کلید خورد و با ساخت یک فیلم کوتاه ۸ دقیقه‌ای در جشنواره حبیب در استان گیلان شرکت کردیم که چند روز پیش این گروه مقام سوم در استانی جشنواره را کسب کردند و جوایز خود را از دست پدر بزرگوار شهید علی‌وردی گرفتند.

دهه هشتادی‌ها و نودی‌هایی که افتخار مسجد شدند

مدیر کانون شهید فخری‌زاده لنگرود ادامه داد: برخلاف آنچه برخی در مورد نوجوانان دهه هشتادی و نودی تصور و القاء می‌کنند، ما با همین نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی، توانستیم گروه سرود ۲۰ نفره موفقی را تشکیل دهیم. در ادامه نیز ۲۰ نفر از همین نوجوانان در زمینه فعالیت‌های رسانه‌ای فعال شدند و با همت همین افراد توانستیم در جشنواره حبیب کسب رتبه سوم را به دست آوریم.

وی تولید تیزر تبلیغاتی سلیمانی‌ها را دومین اثر تولیدی گروه رسانه‌ای آرمان عنوان کرد و گفت: این تیزر تبلیغاتی برای گروه سرود تولید و با کمک آموزش و پرورش منتشر شد که بیش از ۱۵ هزار بازدید تاکنون داشته است.

رونمایی از نماهنگ «دردآشنا» در تلویزیون گیلان

حجت الاسلام ضابطی ادامه داد: در جلساتی که داشتیم و پس از بازخوردهایی که از فعالیت‌های گروه سرود و گروه رسانه‌ای دریافت کردیم، تصمیم به تولید کاری فاخر برای ولادت حضرت معصومه(س) گرفته شد و از اواسط فروردین امسال کار فیلمبرداری و شروع شد و حدود ۴۰ روز این پروژه طول کشید که در میانه راه تصمیم بر این شد که این نماهنگ تبدیل به یک کار جدید و تلفیق سرود با فیلم کوتاه شود.

 

پشت صحنه تولید نماهنگ «دردآشنا»

وی با بیان اینکه «دردآشنا» فردا یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه رونمایی و از شبکه‌های افق و شبکه استانی گیلان قرار است پخش شود، گفت: ماجرای این فیلم کوتاه با محوریت تک‌خوان این اثر پیش رفته که هنگام سفر برای ضبط سرود در شهر مقدس قم، با بیماری و عمل جراحی مادرش مواجه می‌شود. از آن جایی که این مادر علاقه فراوانی داشت که فرزندش در این سرود باشد، ادامه ماجرا در بیمارستان پیش می‌رود که تمام کارهای فیلمبرداری و اخذ مجوزها توسط خود نوجوانان رقم خورده است.

تدوین این نماهنگ با نوجوانان بوده است

مدیر گروه سرود سلیمانی‌ها ادامه داد: مجموعه گروه سرود و گروه رسانه در ادامه برای تکمیل پروژه چند روزی را به قم سفر کردند و پس از اخذ مجوزهای لازم که با مساعدت ویژه بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفت، سرودخوانی و فیلمبرداری در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) انجام شد و از ۱۶ اردیبهشت نیز کار تدوین این پروژه باز هم توسط خود نوجوانان حاصل شد و فردا از این اثر رونمایی خواهد شد.

وی در پایان وجه تمایز این اثر را انجام صفر تا صد کار توسط دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها دانست و گفت: وظیفه ما به عنوان امامان محله این است که به این نوجوانان بها دهیم و از فعالیت‌های آنان پشتیبانی کنیم. بچه‌های این شهرستان با همین نگاه توانستند در این صحنه موفق باشند و بدرخشند و با عشق به حضرت معصومه(س) توانستند این اثر را به حضرت هدیه کنند.

به گزارش فارس، این کانون در تابستان امسال نیز با برنامه های قرآنی و همچنین رشته‌های متنوع هنری و رسانه‌ای پذیرای نوجوان دهه هشتادی و دهه نودی در این شهرستان خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول