اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| این شما و این دخترانِ وطن/ هیچ چیز جلودار این زوج ایرانی نیست!

چه روز فرخنده ای است؛ سالروز ولادت حضرت معصومه (س). میلاد مظهر عصمت و نجابت. امروز به خودیِ خود از آسمان و زمین نور به چشم‌هایمان می‌پاشد و سرور به دل‌هایمان. پیامبر (ص) در حدیثی می‌فرماید: «چه فرزند خوبی است دختر! هم پر محبت است، هم کمک کار، هم مونس است و هم پاک و پاک کننده». قدر بدانیم دختران امروز و مادران فردای ایران زمین را که دنیا بدون دختران صفایی ندارد!

خبر خوب| این شما و این دخترانِ وطن/ هیچ چیز جلودار این زوج ایرانی نیست!

گروه خبر خوب: چه روز فرخنده ای است؛ سالروز ولادت حضرت معصومه (س). میلاد مظهر عصمت و نجابت. امروز به خودیِ خود از آسمان و زمین نور به چشم‌هایمان می‌پاشد و سُرور به دل‌هایمان. کمی که تأمل کنید رایحه بهشتی‌ میلادِ بانو را استشمام می‌کنید که مشام دل را با عطر خوش حضورش می‌نوازد؛ چه مبارک روزی است، روز دختران عفیف ایران زمین. مادران فردای این مرز و بوم.
در این روز پر کرامت بیایید از حضرت معصومه (س) بخواهیم در روز قیامت، شفیع ما باشد. چراکه او در نزد خدا، جایگاهی ویژه برای شفاعت دارد.
پیامبر (ص) در حدیثی می‌فرماید: «چه فرزند خوبی است دختر! هم پر محبت است، هم کمک کار، هم مونس است و هم پاک و پاک کننده». قدر بدانیم دختران امروز و مادران فردای ایران زمین را که دنیا بدون دختران صفایی ندارد! 

 

نماهنگ روز دختر ایران

* دریای عزتم، دختر ایرانم!

«من دختر ایرانم، من دختر ایرانم/من با اصالتم دختر ایرانم/کوه نجابتم دختر ایرانم/دریای عزتم دختر ایرانم» در این روز زیبا و دلبرانه دعوت تان می‌کنیم به شنیدن نماهنگ «دختر ایران» که همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه (س) با نوای «رضا هلالی» و «سجاد محمدی» منتشر شده است. قول می‌دهیم کیف تان را حسابی کوک کند و حال و احوال تان را جلا بخشد. این شما و این نماهنگی به افتخار دختران ایران !

 


در آستانه سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه سلام الله، ۱۶۲  تخته فرش نفیس بافته شده توسط شرکت فرش آستان قدس رضوی، به عنوان تحفه برادر به مناسبت تولد خواهر، از حرم مطهر رضوی به حرم کریمه اهل بیت سلام الله اهدا شد.

*  تحفه عاشقانه امام رضا(ع) به خواهرش!

هرچه نباشد، روز تولد خانم حضرت معصومه (س) است. یک تولد است و یک هدیه اش. در این روز فرخنده  آقا امام رضا به خواهرش عاشقانه ترین هدیه را پیشکش کرده است.  ۱۶۲ تخته فرش دستباف از مشهد مقدس به عنوان تحفه برادر به مناسبت تولد خواهر از حرم مطهر رضوی به حرم کریمه اهل بیت سلام الله اهدا شد.
گفتیم عاشقانه! درست هم گفتیم، بافتن این تحفه برادر دو سالی به طول انجامیده. رج به رج آن به عشق آقا و بانو معصومه (س) بافته شده است تا آستان کریمه  اهل بیت باشکوه تر از همیشه میزبان زائران باشد. ولادت پر برکتت مبارک بانوجان!

 


  دختر جوان لرستانی در سن ۲۸ سالگی با تحقیق و دنبال کردن یک صفحه مجازی توانسته خوراک دامی تولید کند که علاوه بر به صرفه بودن، از لحاظ پروتئینی هم برای دام بسیار مفید است.

* این شما و این دختر کارآفرین ایرانی!

با همین حال خوش می‌رویم سراغ اولین خبر خوب امروزمان که اتفاقا روایت افتخار آفرینی یک دخترِ جوانِ ایرانی از دیار لرستان است. هرچه نباشد امروز به نام دختران است. ما هم عادت داریم به افتخار آفرینی دختران‌مان. دخترانی که همیشه در پیشرفت حرفی برای گفتن دارند و پرچم کشورشان را بالا و بالاتر می‌برند. دردِ سرتان ندهیم، برویم سر اصل مطلب، این دختر کارآفرین جوان، «سحر مرادی» است که در سن ۲۸ سالگی با تحقیق و دنبال کردن یک صفحه مجازی توانسته خوراک دامی تولید کند که علاوه بر به صرفه بودن، از لحاظ پروتئینی هم برای دام بسیار مفید است.
بانو مرادی در حین تحقیق با یک صفحه مجازی در کشور کلمبیا آشنا می‌شود که در آن پست‌ها و استوری‌هایی مربوط به یک خوراک دام جدید را بارگذاری کرده است. با تحقیق بیشتر متوجه می‌شود که چندکارگاه تولید خوراک دام با روش جدید در برخی از شهرهای ایران از جمله کردستان، کرمان و گیلان فعالیت دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر راهی این شهرها می‌شود و پس از چندین سفر هر بار با روش جدیدی آشنا می‌شود.

حدود یک سال زمان می‌برد تا این بانوی ایرانی کارگاه را راه‌اندازی کند، شش ماه آزمایش‌ها و آنالیز را تکرار می‌کند تا بالاخره به محصول مورد نظر می‌رسد. مواد اولیه خوراک دامی که مرادی تهیه می‌کند جوانه و ساقه جو است. به همین دلیل باید به کشت گلخانه‌ای روی بیاورد که هم سخت و هم حساس است، در این روش جو پس از هفت روز برداشت می‌شود. کشت جو به صورت گلخانه‌ای است مانند یک نوزاد به مراقبت زیاد نیاز دارد، چون در معرض کپک است، بنابراین باید همه تمرکز و وقت خود را بگذارد تا محصول سالم برداشت شود.

خوراکی که توسط خانم مرادی تولید می‌شود شامل ساقه و جوانه جو، کاه، یونجه و کنتساتره است که پس از میکس در بسته‌بندی‌های مخصوص آماده می‌شود. خوراک تولید شده علاوه بر پروتئین بالا برای دامدار هم‌به صرفه است، خوراک آماده شد کیلویی هفت هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که جو خشک کیلویی ۱۵ هزار تومان است. در واقع خوراک دامی که تولید می‌شود یک مکمل است که روی پروتئین و شیر دام‌ها هم تاثیر گذار است.در این کارگاه سه نفر دیگر هم مشغول هستند. خدا قوت بانوی ایرانی! 

 


زوج جوان ارومیه ای یک کار تلفیقی انجام می‌دهند؛ آقای ناطقیان ۲۸ساله در زمینه چوب و ساخت کابینت فعال هستند و همسرشان خانم رویا مطلوبی ۲۴ساله در زمینه سنگ و ساخت قالب‌های سنگی فعالیت می‌کنند و یک نوآوری در زمینه ساخت کابینت به وجود آورده‌اند.

*این زوج جوان به جای گله و شکایت، تلاش کردند!

خبر خوب بعدی‌مان هم حکایت کار آفرینی یک زوج جوان است. شیرینی این خبر به قدری زیاد است که کل روز و بلکه هفته‌تان را خواهد ساخت. در این دور و زمانه اغلب جوان‌هایمان از گرانی‌ها و تورم و بیکاری ناله می‌کنند. شاید راحت طلبی یکی از دلایلی باشد که جوان‌هایمان را به جای تلاش و کوشش به گله و شکایت و نق زدن وا می‌دارد. اما این زوج جوان ارومیه‌ای به جای نق زدن و شکایت از زمین و زمان کارگاه تولیدی خود را راه‌اندازی و محصولات خود را به بازار عرضه کردند؛ آقای ناطقیان ۲۸ساله در زمینه چوب و ساخت کابینت فعال است و همسرشان « رویامطلوبی » ۲۴ساله در زمینه سنگ و ساخت قالب‌های سنگی فعالیت می‌کنند.

این زوج پر تلاش بعد از بدو و بدو هایی که برای تهیه کارگاه شان می‌کنند، بالاخره موفق می‌شوند یک کارگاه مخروبه بدون برق و گاز تهیه کنند. اما آنها با صفای وجودشان به این کارگاه جان بخشیدند و اکنون در این کارگاه در کنار هم فعالیت می‌کنند. این زوج  با یکدیگر یک کار تلفیقی انجام می‌دهند. ساخت کابینت و ام دی اف برعهده آقای همسر بوده و خانم همسر هم فضای بین کابینت‌ها را با سنگ کار می‌کند. این نماهای سنگی که با پودر سنگ در قالب‌های طراحی شده ساخته شده و در کوره حرارت می‌بیند و در فضای بین کابینت‌ها تعبیه می‌شود، توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است و به عنوان یک نوآوری در ساخت کابینت طرفداران خود را دارد. علاوه بر این‌ها خانم مطلوبی گلدان ها و شمعدان های و ظروف سفالی هم طراحی می‌کند. خدا پشت و پناهتان عزیزان! 

 

استقبال صیادان و شناورهای دریاییِ سپاه از ناوگروه ۸۶ ارتش در آب‌های جاسک

*سرفرار باشی میهن من!

خبر خوب آخرمان حکایت هشت ماه دوری از وطن است؛‌ داستان از این قرار است که انبوهی از شناورهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی، فراجا و شناورهای بسیج دریایی و لنج‌های مردمی در محدوده بندر جاسک به استقبال ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش آمدند. به استقبال نیروهای وطن دوستی که  آب‌های دور کره زمین را پیمودند و در این ماموریت طویل پرچم سه رنگ کشور عزیزمان را در جای جای دریاها و اقیانوس های جهان به اهتزاز در آوردند. این نیروهای انقلابی با احساس غرور و رضایت قلبی به کشورشان برگشتند. خدا قوت. سرفراز باشی میهن من!

 


حرم حضرت معصومه (س) قم

* قم، کوفه کوچکی است! 

در بابِ پاداش زیارت حضرت معصومه (س) نقل شده است؛ «سعد بن سعد» از امام رضا (ع) می‌پرسد که ثواب زیارت فاطمه (س) دختر موسی بن جعفر (ع) چیست؟ امام فرمود: «هرکه او را زیارت کند، بهشت بر او واجب خواهد شد». در روایت دیگری از سعد از امام رضا (ع) قید «عارِفاً بِحَقِّها» آمده است که در این صورت، معنایش آن خواهد بود که «هر کس او را با معرفت و شناخت به حقّانیت او، زیارت کند، بهشت جایگاهش خواهد بود». امام جواد (ع) هم فرموده است: «هرکس عمه من (فاطمه) را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب است». 
امام صادق (ع) هم در این باره فرموده است: «خدا را حرمی است که مکه باشد، پیامبر (ص) را حرمی است به نام مدینه، شهر کوفه نیز حرم علی (ع) است، و بدانید که قم، کوفه کوچکی است؛ برای بهشت هشت در است که سه در آن به‌سوی قم باز می‌شود، در آن، بانویی از فرزندانم به نام فاطمه دختر موسی درگذرد و به شفاعت او همه شیعه‌هایم به بهشت می‌روند». 

*خوش خبر باشید

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول