اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

مقدم: حج موثرترین قدرت نمایی مسلمانان برای مبارزه با استکبار جهانی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه بیداری و اتحاد اسلامی، بزرگترین دستاورد موسم حج است، گفت: حج؛ موثرترین قدرت نمایی مسلمانان برای مبارزه با استکبار جهانی است.

مقدم: حج موثرترین قدرت نمایی مسلمانان برای مبارزه با استکبار جهانی است

احمد علی مقدم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در رابطه با بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران و کارگزاران حج، اظهار داشت: همه ساله مقام معظم رهبری همزمان با موسم حج، پیام و رهنمودهای حکیمانه‌ای با توجه به اوضاع روز جهان اسلام، نقشه‌ها و فتنه های دشمنان، آزادی مسلمین، حقوق بشر و وظیفه حج گزاران به همه مسلمین جهان می دهند که لازم است همه مسلمانان بیانات داهیانه ایشان را بیشتر از هر زمان مد نظر قرار بدهند و برای اجرایی شدن آن تلاش کنند.

وی گفت: مراسم سراسر حکمت و فضیلت حج یکی از بزرگترین شعائر الهی برای تقویت اتحاد جهان اسلام و برائت از مشرکین عالم است و همچنین موسم حج، مناسب ترین و بهترین فرصت برای آشنایی و ارتباطات مسلمانان با یکدیگر جهت ارتقاء و همدلی هرچه بیشتر امت اسلامی با هم است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه اجتماع عظیم مسلمانان در حج فقط صرف انجام اعمال عبادی و ادای یک وظیفه شرعی نیست، افزود: مناسک حج در حقیقت صف آرایی مسلمین برای به نمایش گذاشتن اتحاد و وحدت آحاد مسلمین و نمایش اقتدار و انسجام آنها است لذا حج، بهترین فرصت یکدل شدن جهان اسلام برای ارعاب مستکبران عالم است.

مقدم بیان کرد: دوران کنونی دوران بیداری و هویت یابی مسلمانان برای اتحاد اسلامی جهت سرنگونی اسرائیل و استکبار جهانی است لذا بزرگترین دستاورد موسم حج، بیداری و بصیرت دهی و وحدت جهان اسلام است بطوریکه دشمنان همه تلاش خود را می کنند تا موج بیداری اسلامی و بصیرت را در مسلمانان خاموش کنند تا این وحدت نیز از بین برود اما سران استکبار و سلطه و همچنین رژیم جعلی صهیونیستی باید بدانند که اتحاد جهان اسلام می تواند جهان را از لوث ننگین این ستمگران پاک کنند لذا هنگامه حج رزمایش قدرت نمایی اسلام و مسلمانان است.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی فقط در سایه وحدت می تواند به ایجاد تحول در خود دست پیدا کند چراکه دشمنان قسم خورده اسلام و در صدر آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی دائما در تلاش برای تسلط بر جان، ناموس و اموال مسلمانان و ایجاد امنیت پایدار برای رژیم نامشروع اسرائیل هستند بنابراین موسم حج، بهترین زمان مناسب برای اتحاد جهان اسلام جهت رهایی مسلمانان در بند و فلسطینیان مظلوم از چنگال صهیونیسم جهانی است.

مقدم با بیان اینکه حج، عظیم ترین عبادت تمدن ساز و جلوه حقیقی دفاع از حقوق بشر است، عنوان کرد: در برگزاری حج، شیعه و سنی معنی ندارد و آنچه که مطرح است فقط صرف مسلمانیت و اتحاد جهان اسلام بدور از تمایز نژادی، جغرافیایی و طبقاتی است که همه این ها سبب شکست استکبار و مقدمه سازی برای ظهور است بنابراین حج فرصت طلایی تعظیم شعائر الهی جهت اقتدار سیاسی و سلطه بر ظالمان است.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه خداوند خانه کعبه را مایه‌ی انسجام و اتحاد جامعه اسلامی قرار داده است، توضیح داد: مراسم حج مایه اقتدار مسلمین و ارتقاء سطح مدنیّت دنیای اسلام است و مناسک عبادی و سیاسی حج بالاترین نماد رعایت حقوق بشر، آزادی و احترام به اقوام و طبقات گوناگون سوای از هر رنگ و نژادی است بر خلاف کشورهای به ظاهر متمدن که دم از آزادی و احترام به حقوق بشر می زنند اما در عمل از سردمداران کشتار جمعی و نژاد پرستی هستند لذا رمز ماندگاری اسلام در بیش از 14 قرن گذشته همین عدالت و مساوات و اتحاد و همدلی مسلمانان با یکدیگر است که دشمنان نتوانسته اند بر آنان غالب شوند.

وی گفت: حج فرصتی مغتنم برای اطلاع از اوضاع حقیقی سایر کشورها و مسلمانان و همچنین بهترین زمان برای تبیین و تبلیغ ابعاد مختلف این اجتماع عظیم مسلمانان جهت ترویج نگاه فراسرزمینی و جهانی به این مساله جهت آشنایی سایر مردم جهان با این موسوم انسان ساز و تمدن ساز است.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید ویژه ای بر دشمن‌شناسی، روش ها، کارکردها، پیشرفت و ضعف دشمن در همه زمینه ها داشتند لذا مسلمانان باید با  آگاهی از مسائل جهان، دشمن و طرق مختلف آن را برای ایجاد فتنه بشناسند و مسئولان کشورهای مسلمان نیز لازم است برای احیای ظرفیت‌های فریضه حج و تحقق اهداف اساسی آن تلاش کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول