اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در 2000 نقطه از ایران و 9 کشور دنیا

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی از حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در 2000 نقطه از ایران و 9 کشور دنیا و اجرای 11000 برنامه و رویداد در این مناطق خبر داد.

حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در 2000 نقطه از ایران و 9 کشور دنیا

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نشست خبری شانزدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور مجتبی مختاری مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در سالن جلسات خبرگزاری فارس برگزار شد.

خبرنگاران احیاگران امر اهل بیت (ع)

در این نشست مختاری طی سخنانی ضمن تبریک دهه کرامت گفت: امام رضا (ع) فرمودند: هرکس امر ما را احیا کند زائر ما است، از امام پرسیدند احیای امر شما چگونه است، امام فرمودند: کسب معارف ما و انتقال آن به دیگران احیای امر ما است. به نظر من خبرنگاران بهترین افراد برای احیای امر اهل بیت (ع) و انتقال آن به دیگران هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کاروان‌های زیر سایه خورشید از سال ۸۷ گفت: در ایام میلاد امام رضا (ع) و دهه کرامت خیلی‌ها دوست دارند زائر امام رضا (ع) شوند اما شرایط برای همه محیا نیست، هر جا هم که دلی بشکند و امام رضایی شود آنجا زیارتگاه امام رضا (ع) است. کاروان‌های زیر سایه خورشید با این نگاه و برای زیارت از راه دور امام رضا (ع) راه‌اندازی شد و در سال اول خادمان در ۸ استان حضور پیدا کردند.

حضور خادمان امام رضا (ع) در جمع بیماران، مددجویان و خانواده‌های شهدا

مختاری ادامه داد: خادمان آستان امام هشتم با حضور در بیمارستان‌ها، ندامتگاه‌ها، پرورشگاه‌ها، خانه‌های سالمندان، منازل شهدا و بیماران پرچم گنبد منور رضوی را با خود همراه می‌برند و فضای معنوی زیبایی را برای مردم رقم می‌زنند. همچنین حضور در پادگان‌ها, کشتی‌ها ناوها، هنگ‌های مرزی، پالایشگاه‌ها و مجموعه‌های صنعتی و دانش‌بنیان از جمله برنامه‌ها است.

اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید به بیش از ۲۰۰۰ نقطه کشور

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به شانزدهمین سال اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید گفت: امسال قرار است کاروان‌های زیر سایه خورشید با شعار «جمع‌مان جمع است، زیر پرچمت» به بیش از ۲ هزار نقطه از کشور قرار است بروند و عطر بارگاه رضوی را به همه‌جای ایران منتقل و حال و هوای زیارت را در آنجا منعکس کنند.

وی از برگزاری ۱۱ هزار رویداد در این ۲ هزار نقطه خبر داد و گفت: در کنار برنامه‌های زیرسایه خورشید ۱۱ هزار برنامه دیگر طراحی شده که شامل اجتماعات و جشن‌های دخترانه، تکریم از مادران دهه شصتی و هفتادی دارای سه فرزند و بیشتر از جمله این برنامه‌ها است.

مختاری با بیان اینکه برای جلوگیری از فضای دوقطبی در ۱۰ استان کشور هدیه‌ای از طرف امام رضا (ع) به دختران دهه هشتادی می‌دهیم، گفت: این کار توسط خود دختران دهه هشتادی انجام می‌شود که عنوان دختران بی‌نهایت در جمع همسالان خود حضور پیدا می‌کنند و ضمن دادن هدیه به آنها، با این عزیزان به گفت‌وگو و تبیین موضوع حجاب می‌پردازند.

حضور خادمان امام رضا (ع) در ۹ کشور جهان

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی از اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید به دیگر کشور‌ها خبر داد و گفت: در حوزه بین‌الملل بنا است به ۹ کشور برویم، البته تاکنون در ۳۶ کشور حضور داشتیم که محوریت عرصه بین‌الملل فضای کار و تبلیغ عملی‌تر است به این صورت که در کنار خادمان مبلغان و اساتید حوزه و دانشگاه هم حضور دارند.

وی با اشاره به اعجاز حضور خادمان امام رضا (ع) در نقاط مختلف گفت: یکی از کار‌های خادمان در جشن‌های زیر سایه خورشید وساطت برای حل اختلافات و گرفتن رضایت از شاکیان است. در این راستا قصاص‌های بسیاری به دلیل وساطت خادمان به رضایت ختم شده و اعدامی‌های زیادی از چوبه دار نجات پیدا کرده‌اند.

برگزاری جشن‌های مردمی با مشارکت ۴۰ هزار نفر

مختاری از مردمی بودن جشن‌های دهه کرامت خبر داد و گفت: این جشن‌ها توسط مردم و با هزینه مردم برگزار می‌شود و در این راستا ۴۰ هزار نفر در سراسر کشور حضور فعال دارند و شاید این اتفاق بزرگترین رویداد فرهنگی و مردمی کشور باشد.

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی ترویج فضای زیارت را از جمله اهداف جشن‌های زیر سایه خورشید دانست و گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید فضایشان زیارت است تا انسان‌ها ارتباط دلی با امام رضا (ع) برگزار کنند و حال معنویشات خوب شوند و به آرامش برسند، اینجا جریان، جریان زیارت است و کرامت‌های مشاهده شده در آن زیاد است.

لزوم ثبت رسانه‌ای کرامات کاروان‌های زیر سایه خورشید

وی با اشاره به لزوم ثبت رسانه‌ای جشن‌های زیر سایه خورشید گفت: در جشن‌های زیر سایه خورشید اتفاقات خیلی خوبی رخ می‌دهد که نیاز به تصویر‌سازی است و همکاری خوب رسانه‌ها را می‌طلبد، البته برخی اتفاقات بسیار ناگهانی است و مهلت کار رسانه‌ای به ما نمی‌دهد.

مختاری درباره کشور‌های هدف کاروان‌های زیر سایه خورشید گفت: کشورهایی که قرار است کاروان‌های زیر سایه خورشید آنجا حضور یابند شامل عراق، لبنان، سوریه، هند، گرجستان، ترکیه، پاکستان، روسیه و ترکمنستان است. همچنین ترکیب کاروان در خارج کشور شامل یک نفر خادم حرم، یک مبلغ دینی، یک خادم که مسلط به زبان و یک استاد حوزه و دانشگاه مسلط به زبان است

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول