اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

عوارض خروج از کشور زائران حج تمتع 1402 چقدر است؟+لینک پرداخت

امسال 87 هزار و 550 ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند؛ مدیران کاروان‌ها به زائران توصیه می‌کنند قبل از حضور در فرودگاه، عوارض خروج از کشور برای سفر به خانه خدا را بپردازند.

عوارض خروج از کشور زائران حج تمتع 1402 چقدر است؟+لینک پرداخت

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به منظور انجام اعمال حج تمتع عازم سرزمین وحی می‌شوند که همه زائران ایرانی به صورت هوایی از طریق ۲۱ ایستگاه پروازی وارد عربستان خواهند شد.

یکی از موارد مهم قبل از مراجعه زائران حج تمتع به فرودگاه، پرداخت عوارض خروج از کشور است که بر اساس تصمیم دولت، چند سالی است که عوارض خروج از کشور برای سفرهای زیارتی بدون تغییر باقی مانده و مشمول افزایش هزینه نشده است.

با توجه به اینکه از سوم خرداد تا اول تیرماه روزانه حدود سه هزار زائر ایرانی به عربستان مشرف شوند و در صورتی که همه زائران بخواهند عوارض خروج از کشور را در فرودگاه بپردازند، احتمال بروز اختلال در شبکه پرداخت عوارض وجود دارد، توصیه می‌شود که همه زائران خانه خدا، عوارض خروج از کشور را قبل از حضور در فرودگاه پرداخت کنند.

عوارض خروج از کشور برای زائران خانه خدا ۱۳۲ هزار تومان است که زائران می‌توانند این مبلغ را نه تنها با مراجعه به بانک‌ها، بلکه از طریق الکترونیکی بپردازند. (برای پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور به اینجا مراجعه کنید). زائران باید رسید پرداخت عوارض را چاپ کرده و آن را همراه با گذرنامه به همراه داشته باشند.

به گزارش فارس، کارگزاران و مسؤولانی که برای بررسی و آماده‌سازی امکانات زائران حج تمتع در سال جاری عازم عربستان شده بودند، در صورتی که برای بار دوم بخواهند به عربستان بروند، باید ۱۹۸ هزار تومان و برای بار سوم و بیش‌تر ۲۶۵ هزار تومان عوارض خروج از کشور پرداخت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول