اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین، گروه ۷ را به حمایت از جدایی‌طلبی تایوان متهم کرد

وزارت خارجه چین ضمن متهم کردن کشورهای گروه ۷ به حمایت از جدایی‌طلبی تایوان، گفت که آنها در اظهارات خود هیچ اشاره‌ای به مخالفت با نیروهای جدایی‌طلب در این جزیره نکردند.

چین، گروه ۷ را به حمایت از جدایی‌طلبی تایوان متهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیانیه پایانی اجلاس کشورهای عضو گروه ۷ که بخش اعظم آن به موضوع چین و تنش‌ها درخصوص جزیره تایوان اختصاص داشت، با واکنش تند پکن همراه شد.

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای ضمن متهم کردن کشورهای گروه ۷ به حمایت از جدایی‌طلبی تایوان، گفت که آنها در اظهارات خود هیچ اشاره‌ای به مخالفت با نیروهای جدایی‌طلب در این جزیره نکردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «گروه ۷ به اظهارات خود در مورد حفظ صلح در تنگه تایوان ادامه می‌دهد، اما به مخالفت خود با استقلال تایوان اشاره نمی‌کند و این یعنی اساساً از نیروهای جدایی طلب این جزیره حمایت می‌کند».

وزارت خارجه چین با بیان اینکه راهکار مسئله تایوان مربوط به مردم چین است و باید توسط آنها تصمیم‌گیری شود، اظهار داشت: «هیچکس نباید عزم راسخ، اراده تزلزل‌ناپذیر و توانایی گسترده مردم چین برای دفاع از حاکمیت دولت و تمامیت ارضی را دست کم بگیرد».

این وزارتخانه با بیان اینکه گروه ۷ بدون توجه به نگرانی‌های پکن، از آن انتقاد کرده و در امور داخلی چین از جمله تایوان مداخله کرده، اعلام کرد که چین نارضایتی شدید خود را به ژاپن به‌عنوان میزبان اجلاس، ارائه کرده است.

پیش از این، وزارت دفاع چین وعده داد که قاطعانه هر جنبش جدایی‌طلب در تایوان را درهم خواهد شکست و مداخله فزاینده آمریکا در این جزیره را باعث ایجاد شکاف در روابط پکن-واشنگتن دانست. (جزئیات بیشتر)

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول