اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کاروان «زیرسایه خورشید» به کرمان رسید/ میزبانی ۱۲ روزه استان از کاروان رضوی

همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا(ع) استان کرمان میزبان کاروان رضوی می‌شود.

کاروان «زیرسایه خورشید» به کرمان رسید/ میزبانی ۱۲ روزه استان از کاروان رضوی

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسن محمدی‌پور دبیر ستاد جشنواره زیر سایه خورشید اظهار داشت: کاروان رضوی برای پانزدهمین سال متوالی برای برگزاری جشنواره "زیر سایه خورشید" به استان کرمان می‌آید.

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است، بیان داشت: جشنواره"زیر سایه خورشید" به‌همت موسسه جوانان آستان  قدس رضوی و تشکل‌های عضو شبکه جوانان رضوی برگزار می‌شود.

محمدی‌پور با بیان اینکه این جشنواره در استان کرمان با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید برنامه‌ریزی می‌شود، خاطرنشان کرد: استان کرمان از یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه به مدت۱۲ روز  میزبان کاروان رضوی برای برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی است.

 وی افزود: برنامه‌های امسال با حضور ۳ کاروان  متشکل از خادمان حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود.این کاروان‌ها جهت شرکت در ۴۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه ولادت امام رئوف به ۱۰۰ شهرستان، شهر، بخش و روستای استان سفر می‌کنند.

 محمدی‌پور از برگزاری جشن "زیر سایه خورشید" در شهرستان کرمان خبر داد و گفت: جشن بزرگ  "زیر سایه خورشید" با حضور کاروان رضوی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌قمی، شعرخوانی صابر خراسانی و مولودی‌خوانی حاج سید مهدی میرداماد و اجرای وحید یوسف‌زاده، شنبه ۶ خردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید استان کرمان، با اشاره به اینکه این جشن همراه با برافراشتن و اهتزاز پرچم گنبد منور امام رضا(ع) خواهد بود، اظهار داشت: در جشن زیر سایه خورشید به شرکت‌کنندگان به قید قرعه جوایزی ارزنده از جمله کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات، مشهد مقدس و... اهداء می‌شود.

 محمدی‌پور دیداربا ائمه جمعه، علما و مسؤولان استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهداء و جانبازان، کارکنان ادارات، صنعتگران، اصناف و بازاریان، دیدار و عیادت از جانبازان، بیماران و سالمندان، ایتام  و کودکان بی‌سرپرست، غبارروبی مزار شهداء، شرکت در دعای ندبه و نماز جمعه، حضور در جشن "شکوفه های نور" ویژه دختران، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان‌ها، حضور در مراکز آموزشی نیروهای مسلح، حضور در بقاع متبرکه و... را از دیگر برنامه‌های کاروان رضوی در استان کرمان برشمرد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول