اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قدرتنمایی نظامی حزب‌الله لبنان در آستانه عید مقاومت+تصاویر

رسانه‌ها از آغاز رزمایش نظامی گسترده حزب‌الله در جنوب لبنان به مناسبت «عید مقاومت» و ارسال پیام بازدارنده جدید به رژیم صهیونیستی خبر دادند.

قدرتنمایی نظامی حزب‌الله لبنان در آستانه عید مقاومت+تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنوب لبنان، امروز (یکشنبه، ۲۱ می)، در آستانه بیست و سومین سالروز آزادسازی شاهد برگزاری رزمایش نظامی حزب‌الله با هدف نمایش آمادگی‌های مقاومت برای دفاع از خاک لبنان است. 

۲۵ می سال ۲۰۰۰ مقارن با ۵ خرداد ۱۳۷۹، رژیم صهیونیستی شکست سختی از حزب‌الله لبنان متحمل شد و ناگزیر به عقب‌نشینی از جنوب لبنان شد. این روز به «عید مقاومت» در لبنان معروف است.

 

«محمد عفیف» مسئول رسانه‌ای حزب الله نیز اعلام کرد که شمار زیادی از رسانه‌های خارجی برای پوشش خبری این رزمایش که در آن از گلوله‌های جنگی، موشک‌ها و تانک‌ها استفاده می‌شود، حاضر خواهند بود.

 

 

کانال «۱۴» تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: «حزب الله، امروز یک مانور نظامی گسترده در جنوب لبنان برگزار می‌کند و در این رزمایش از خودروهای جنگی، سامانه های پرتاب موشک و... استفاده می شود و همچنین قرار است مانور زمینی علیه "اسرائیل" نیز شبیه‌سازی شود».

 

 

رسانه‌های لبنانی نیز اعلام کردند که تنها چند روز پیش از بیست و سومین سالروز آزادسازی جنوب لبنان از دست اشغالگران صهیونیست، حزب‌الله لبنان، امروز در یکی از اردوگاه‌های خود در جنوب، در نزدیکی نقطه «Mleeta»، رزمایشی با مشارکت رزمندگانش با تخصص‌های نظامی مختلف برگزار می‌کند.

 

 

بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از ۱۱ اتوبوس حامل نزدیک به ۵۰۰ نفر از اصحاب رسانه‌های لبنانی، عربی و خارجی خود را به یکی از اردوگاه‌های حزب‌الله در جنوب لبنان رسانده‌ است و قرار است خبرنگاران داخلی و خارجی پیام بازدارنده جدید حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی را پوشش دهند.

 

 بر اساس این گزارش، «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان نیز خود را به محل برگزاری این رزمایش رسانده و قرار است سخنرانی کند.

به نوشته المیادین، در بخشی از این رزمایش، حمله به یک شهرک‌ صهیونیست‌نشین برای اسارت سربازان اسرائیلی و حمله پهپادی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شبیه‌سازی شد. 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول