اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کمک نیروی دریایی آمریکا به اوکراین برای نبرد با روسیه

منابع رسانه‌ای از کمک‌های نیروی دریایی آمریکا به اوکراین از زمان حمله روسیه به این کشور خبر دادند.

کمک نیروی دریایی آمریکا به اوکراین برای نبرد با روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی آمریکا سازمان جدیدی را تاسیس کرده که هدف آن به کارگیری سریع از ابزارهای دریایی برای نبردهای کنونی و بالقوه آینده، از جمله در اوکراین و تایوان است.

به گزارش شماره یکشنبه «دیفنس نیوز» سازمان واکنش سریع دریایی وظایف فوری از پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) دریافت می‌کند. تمرکز این سازمان  ابتدا بر اوکراین و تایوان و پشتیبانی اضطراری خواهد کرد.

یک منبع نیروی دریایی آمریکا بدون اشاره به جزئیات بیشتر این سازمان گفت، نیروی دریایی از زمانی که روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین حمله کرد، با موفقیت از این ابزارها برای حمایت از اوکراین استفاده کرده است. این منبع مطلع آمریکایی گفت که بودجه این سازمان از طریق بسته تخصیص تکمیلی برای اوکراین تامین می‌شود.

شبه جزیره کریمه از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در پنجم اسفندماه ۱۴۰۰، بارها هدف حملات پهپادی و گاها راکتی اوکراین با کمک‌های اطلاعاتی آمریکا قرار گرفته است(جزئیات بیشتر).

در حالی که جنگ در اوکراین ادامه دارد پنتاگون به طور فزاینده‌ای بر جلوگیری از تهاجم چین به تایوان نیز تمرکز دارد. در همین زمینه تایوان از برگزاری رزمایشی پنج روزه با نظارت ژنرال‌های آمریکا با هدف شبیه سازی حملات احتمالی ارتش چین خبر داد.

وزارت دفاع جزیره تایوان روز شنبه از برگزاری رزمایشی با نظارت ژنرال‌های آمریکا با هدف شبیه سازی حملات احتمالی ارتش چین به این جزیره خبر داد. ارتش تایوان در روزهای آینده شبیه سازی حمله نیروهای دشمن فرضی را که به طورهمزمان در سه ساحل در شهر«یلان» فرود می آ‌یند، برگزار خواهد کرد.

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که در بحبوحه تنش‌های چین و غرب بر سر تایوان، «تسای اینگ-وی» رئیس‌جمهور تایوان اعلام کرد که جنگ، گزینه مد نظر این جزیره نیست.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول