اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

افزایش 15 هزار و 800 واحد شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 15 هزار و 800 واحد همراه شد.

افزایش 15 هزار و 800 واحد شاخص بورس تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش 15 هزار و 800 واحد به رقم 2 میلیون و 318 هزار و 506 واحد رسید. همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش 12 هزار و 797 واحد به رقم 776 هزار 853 واحد رسید.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 69 صدم درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 1.6 درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 73 صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 1.1 درصد ارتقا یافت و شاخص بازار دوم بورس به اندازه 17 صدم درصد تقویت شد.

امروز نمادهای بانک ملت، مخابرات ایران، بانک پاسارگاد، بانک تجارت، توسعه معادن و فلزات و ایران‌خودرو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 303 واحد افزایش به رقم 29 هزار و 241 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 623 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس 488 هزار میلیارد تومان شد.

معامله گران امروز بیش از 9.4 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 406 هزار فقره معامله و به ارزش 214 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز هم در قالب عملیات بازار باز، اوراق بانک مرکزی به میزان 2.3 میلیارد ورقه در قالب 284 معامله و به ارزش 207 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند و معاملات سهام به میزان 5.7 میلیارد سهم در قالب 361 هزار معامله و به ارزش 4 هزار و 46 میلیارد تومان و اوراق مالی اسلامی به میزان 13.2 میلیون ورقه در قالب 426 معامله و به ارزش 928 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای مالی سپهر صادرات، ایران‌خودرو دیزل، پتروشیمی تندگویان، بیمه پاسارگاد و انتخاب الکترونیک به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس راداشتند و نمادهای آریا ساسول و سنگ‌آهن گوهرزمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول