اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

رزمایش تاکتیکی نیروی دریایی جمهوری آذربایجان در دریای خزر

نیروی دریایی جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایشی با هدف دفاع از زیرساخت‌های خود در بخشی از دریای خزر متعلق به این کشور خبر داد.

رزمایش تاکتیکی نیروی دریایی جمهوری آذربایجان در دریای خزر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری در باکو از برگزاری رزمایش نیروی دریایی جمهوری آذربایجان در «دریای خزر» با هدف حفظ آمادگی رزمی و دفاع از زیرساخت‌ها خبر دادند.

خبرگزاری «آذرتاج» روز دوشنبه به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که بر اساس برنامه تصویب شده، تمرینات تاکتیکی نیروی دریایی ارتش در دریای خزر (بخش متعلق به این کشور) برگزار شد. جمهوری آذربایجان هر ساله رزمایش‌هایی را در دریای خزر برگزار می‌کند که هدف آن افزایش مهارت رزمی نیروها و حفاظت از زیرساخت‌های انرژی این کشور در دریای خزر است.

 

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده تشکیل یگان‌های جدید همراه  با آموزش پرسنل مناسب و خرید کشتی و قایق را  مد نظر دارد. وزیر دفاع جمهوری آذربایجان چندی قبل اعلام کرد این کشور در حال تقویت نیروی دریایی خود در دریای خزر است. 

 به گزارش آذرتاج، در این رزمایش، ناوها در حالت آماده باش از پایگاه محل استقرار خارج شدند و وظایف رزمی حفاظت و دفاع از زیرساخت‌های انرژی را دریای خزر انجام دادند. یگان‌های نیروی دریایی همچنین وظایف انهدام گروه‌های تروریستی در دریا و زیر آب را انجام دادند.

 به گفته وزارت دفاع این کشور، این تمرینات با محوریت ارتقای مهارت فرماندهان و ستاد در انجام فعالیت‌های مشترک با کماندوهای دریایی، سازماندهی ماموریت‌های رزمی و مدیریت نیروها در نبرد حین اجرای وظایف محوله بود. این وزارتخانه مدعی اجرای عالی وظایف محوله در این رزمایش شد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به دلایل امنیتی به شمار دقیق نیروها و تجهیزات به کار رفته در این رزمایش اشاره‌ای نکرده است. منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همسو با نیروهای جمهوری آذربایجان در دریای خزر از منافع ملی ایران دفاع می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول