اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اهدای عضو اهدای زندگی/5 کاشانی اعضای بدن خود را اهدا کردند

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: پیوند عضو امری انسانی است که از سوی مراجع تقلید مسلمانان نیز تأییدشده است.

اهدای عضو اهدای زندگی/5 کاشانی اعضای بدن خود را اهدا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان عباس آزادی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مراسمی به مناسبت روز ملی «اهدای عضو، اهدای زندگی» با اشاره آغاز فعالیت رسمی اهدای عضو در این شهرستان از سال ۱۳۸۷ گفت: ۵۰ مورد اهدای عضو ازسال ۸۷ تاکنون در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند با اهدای اعضای خود، جان هشت انسان دیگر را نجات دهد افزود: همچنین هر بیمار با اهدای عضو و نسوج خود می‌تواند ۵۳ نفر را از معلولیت نجات دهد.

آزادی بابیان اینکه اهدای عضو می‌تواند از فرد زنده سالم، فرد زنده دچار مرگ مغزی و فرد متوفی به بیماران انجام شود، تصریح کرد: کلیه و مغز استخوان از اعضای قابل پیوند از افراد زنده و سالم به بیماران و نسوجی مانند قرنیه، دریچه قلب، استخوان و تاندون نیز تا ۴۸ ساعت پس از مرگ فرد قابل پیوند به بیمار است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اهدای عضو را عملی انسانی و خیرخواهانه و منجر به نجات‌بخش بیماران نیازمند عضو یا نسوج در اثر ابتلا به بیماری‌های گوناگون یا حوادث غیرمترقبه دانست و گفت: پیوند عضو امری انسانی است که از سوی مراجع تقلید مسلمانان نیز تأییدشده است.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول