اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای رسانه اسرائیلی؛ گفت‌و‌گوی تلفنی نتانیاهو و بن سلمان درباره عادی‌سازی

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» مدعی شد که نخست‌وزیر این رژیم طی هفته‌های اخیر دو بار با ولی‌عهد عربستان سعودی به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرده است.

ادعای رسانه اسرائیلی؛ گفت‌و‌گوی تلفنی نتانیاهو و بن سلمان درباره عادی‌سازی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که رسانه آمریکایی از دست رد ولی‌عهد عربستان سعودی به درخواست کاخ سفید برای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی خبر داده، یک رسانه رژیم صهیونیستی ادعا کرده که بنیامین نتانیاهو با محمد بن سلمان رایزنی تلفنی داشته است.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» شامگاه دوشنبه (دیشب) در گزارشی به نقل از «یک منبع دیپلماتیک خارجی» مدعی شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولی‌عهد عربستان سعودی طی هفته‌های اخیر دو بار تلفنی صحبت کرده‌اند.

بنا بر گزارش ادعایی این رسانه صهیونیست، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین تسهیل‌کننده گفت‌و‌گوی تلفنی نتانیاهو و بن سلمان بوده است.

به روایت ادعایی جروزالم پست، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولی‌عهد عربستان سعودی یک بار قبل از برگزاری نشست سران اتحادیه عرب و یک بار هم بعد از برگزاری این نشست به میزبانی جده با هم گفت‌و‌گوی تلفنی داشتند.

این روزنامه ادعا کرد که بنیامین نتانیاهو و محمد بن سلمان «درباره احتمال عادی سازی بین اسرائیل و عربستان سعودی» رایزنی کردند.

منبع خارجی استنادی جروزالم پست به این روزنامه اسرائیلی گفته که «هیچ پیشرفتی در این گفت‌و‌گوها حاصل نشد و محمد بن سلمان درخواست نتانیاهو برای دیدار و ملاقات را رد کرده است».

ادعای این روزنامه در شرایطی مطرح شده که هفته گذشته وبگاه آمریکایی «آکسیوس» از دست رد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به درخواست کاخ سفید برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تا پایان سال جاری میلادی خبر داده بود. 

رد درخواست عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط ولیعهد سعودی در بخشی از گزارش آکسیوس درباره تلاش‌های جو بایدن برای جوش دادن رابطه ریاض-تل‌آویو مورد اشاره قرار گرفته است.

آکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد کاخ سفید در تلاش است ظرف ۶ تا ۷ ماه آینده و قبل از تمرکز بر روی رقابت‌های انتخاباتی تل‌آویو و ریاض را به سمت امضای توافق عادی‌سازی روابط ترغیب کند.

مطابق گزارش این رسانه آمریکایی، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان سفر اخیر به جده با بن‌سلمان دیدار و با وی درباره موضوعات مختلف از جمله احتمال عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض گفت‌وگو کرد و «برت مک‌گورک»، نماینده کاخ سفید در مسائل غرب آسیا و «آموس هاچشتاین»، مشاور ارشد بایدن بعد از آن دیدار به بیت‌المقدس سفر کرده و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در جریان آن رایزنی‌های قرار دادند.

به گفته مقام‌های مورد استناد آکسیوس، بن‌سلمان در پاسخ به درخواست مقام‌های ارشد دولت بایدن گفته نمی‌خواهد گام‌های بیشتری در جهت گرمی روابط با اسرائیل بردارد اما خواستار همکاری بر سر بسته توافق بزرگی است که همکاری‌های نظامی قوی‌تر را شامل می‌شود. 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول