اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

هیأت علم و فناوری ایرانی، رئیس جمهور را در سفر به اندونزی همراهی می‌کند/ زمینه‌سازی برای افزایش همکاری‌های فناورانه

همزمان با سفر ریاست جمهوری ایران به کشور اندونزی، یک هیأت علمی و فناوری ایرانی متشکل از شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این کشور حاضر شدند و از مراکز علمی آن بازدید کردند.

هیأت علم و فناوری ایرانی، رئیس جمهور را در سفر به اندونزی همراهی می‌کند/ زمینه‌سازی برای افزایش همکاری‌های فناورانه

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، همزمان با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در کشور اندونزی، هیأتی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی فعال در عرصه تجهیزات پزشکی همراه با روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت و جمعی از مدیران و معاونان این معاونت به این کشور سفر کردند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، با دعوت رسمی جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، در رأس هیأت عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی و در راستای تعمیق و گسترش روابط با کشورهای قاره آسیا عازم جاکارتا شد و در این سفر معاون  علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و وزاری امور خارجه، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات وی را در این سفر همراهی می‌کنند. 

 

هیأت ایرانی، صبح امروز سه‌شنبه به وقت محلی در کاخ ریاست جمهوری اندونزی مورد استقبال رسمی جوکو ویدودو قرار خواهد گرفت و علاوه بر مذاکرات مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه و ملاقات خصوصی رؤسای جمهور، اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه میان ایران و اندونزی به امضای مقامات دو کشور خواهد رسید.

در جریان این سفر همچنین کائو کیم هورن، دبیرکل اتحادیه آ- سه- آن، پوآن ماهارانی، رئیس مجلس نمایندگان اندونزی و بامبانگ سوساتیو، رئیس مجلس مشورتی خلق این کشور، با رئیسی دیدار خواهند کرد. 

بازدید هیأت علمی و دانش‌بنیان ایرانی از مراکز علمی اندونزی

در سفر ریاست جمهوری به کشور اندونزی، هیأت ایرانی متشکل از شرکت‌های دانش‌بنیان از مراکز علمی و همچنین پارک علم و فناوری «کلبه» در اندونزی بازدید کردند و در خصوص همکاری در آینده به گفتگو نشستند.

قانعی در حاشیه این سفر گفت: امروز فرصتی شد تا به همراه شرکت‌های دانش بنیان ایرانی  از مراکز علمی و پارک فناوری کلبه اندونزی بازدید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این بازدید، رئیس پارک علم و فناوری اندونزی گزارشی از شرکت‌های مستقر در پارک ارائه کرد، گفت: کیت‌های تشخیصی، نخ بخیه، تجهیزات  ازمایشگاهی، داروهای بیوسیمیلار، اتاق تمیز و ... در این پارک توسط محققانشان به تولید می‌رسد.

وی ادامه داد: شرکت‌های ایرانی در این بازدید با دستاوردهای محققان کشور اندونزی آشنا شدند و امیدوار هستیم در فضایی که با حضور رئیس جمهور ایران در اندونزی فراهم می شود بتوانیم بیش از گذشته قراردادهای تجاری بر پایه دانش منعقد کنیم.

به گفته دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت، فضای پارک فضای وسیع علمی است و آن‌طور که پیداست شرکت‌های دو کشور مایل به همکاری با یکدیگر هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول