اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هراس روز‌افزون تل‌آویو از راهبرد «وحدت میادین و جبهه‌های مقاومت»

ادعاهای توخالی اخیر وزیر جنگ و فرمانده اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، هراس روزافزون مقامات صهیونیست از «وحدت میادین و جبهه‌های مقاومت» را روشن ساخت.

هراس روز‌افزون تل‌آویو از راهبرد «وحدت میادین و جبهه‌های مقاومت»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آهارون هالیوا » فرمانده دستگاه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی (امان)، دوشنبه شب (۲۲ می)، مدعی شد که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در آستانه ارتکاب یک اشتباه راهبردی است که منجر به آتش زدن منطقه و گشودن جبهه‌های متعدد علیه اسرائیل خواهد شد.

روزنامه هاآرتص، به نقل از این ژنرال صهیونیست که در کنفرانسی که در دانشگاه رایشمان هرتسلیا در شمال تل‌آویو برگزار شد، سخنرانی کرد، نوشت: «فردی که از سوی حزب‌الله لبنان در ماه مارس گذشته برای انجام عملیات در تقاطع "مجدو" در نزدیکی جنین در داخل خط موسوم به "سبز"، تصادفی نبود». 

هالیوا در ادامه مدعی شد که «حزب‌الله برای انجام عملیات دیگری علیه اسرائیل در داخل خط سبز برنامه‌ریزی می‌کند».

این ژنرال صهیونیست همچنین ادعا کرد: «موضوع اعتماد به نفسی که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه آن را نشان می‌دهد و با دادن مجوز به ایرانی‌ها برای ارسال یک پهپاد از آسمان سوریه به سوی حریم هوایی "اسرائیل" عملی شده، به شعله ور شدن خاورمیانه کمک زیادی می‌کند».

وی در ادامه به برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و مدعی شد: ارزیابی غالب سرویس‌های اطلاعاتی مختلف در این نهاد مؤید این است که ایران تا این لحظه تصمیمی برای تولید بمب هسته‌ای نگرفته است. با علم به اینکه اسرائیل بارها ادعا کرده که ایران قصد تولید بمب‌ هسته‌ای دارد و منوط به اجازه رهبر انقلاب اسلامی، آیت الله خامنه‌ای بوده و خواهد بود.

وی همچنین مدعی شد که برآوردهای اسرائیل حاکی از آن است که سرانجام رهبر کنونی ایران یا کسی که جانشین وی خواهد شد، چنین تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد. 

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی سالهاست که ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم می‌کند. ایران قویاً این ادعاها را رد و تاکید می‌کند که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

این ژنرال صهیونیست، تهدیدهای تکراری رژیم صهیونیستی را بر زبان آورد و گفت که ارتش اشغالگر آماده و حاضر است تا با هر تهدیدی با قاطعیت مقابله کند و تمام تلاش خود را برای حفظ آرامش در خاورمیانه انجام خواهد داد!

روزنامه «رای الیوم» با انتشار این اظهارات، نوشت که «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این کنفرانس علیه ایران لفاظی کرد و مدعی شد که این رژیم اقدامات فشرده‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تبدیل کشتی‌های تجاری به پایگاه‌های نظامی شناور «تروریستی» را احساس کرده است و این کشتی‌ها آماده حمل سلاح و تجهیزات نظامی از جمله انواع هواپیماهای کوچک بدون سرنشین و انواع راکت‌ها هستند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این ناوها را برای انتقال نیروهای کماندویی خود آماده می‌کند.

وی همچنین ادعا کرد: «هدف ایران از این اقدام، ایجاد پایگاه‌های نظامی به دور از اراضی یا آب‌های سرزمینی خود است.  اخیراً یکی از کشتی‌ها در حال حرکت به سمت خلیج عدن در نزدیکی باب‌المندب دیده شده که در ادامه عملیات دریایی ایران در خلیج فارس و بحر العرب [مکران] بوده و در تلاش است تا عملیات خود را تا اقیانوس هند و دریای سرخ و سپس مدیترانه گسترش دهد. این یک سیاست هماهنگ و برنامه‌ریزی شده است که عنوان آن تهدید خطوط کشتیرانی نظامی و غیرنظامی است».

به اعتقاد ناظران و کارشناسان سیاسی، این ادعاهای تکراری مقامات رژیم صهیونیستی و اتهام‌زنی‌های مستمر علیه ایران و محور مقاومت و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس به ایران در راستای پروژه «ایران هراسی»، هراس صهیونیست‌ها از راهبرد وحدت میادین و جبهه‌های مقاومت را بیش از پیش برملا می‌سازد.

وی در ادامه اتهام‌‌زنی‌ها علیه ایران، با نادیده گرفتن جنایات اشغالگران در منطقه، ادعا کرد که ایران سال‌های اخیر روند کنترل جغرافیایی و ایدئولوژیک را بر کشورهای منطقه در سوریه، لبنان، عراق، یمن و نوار غزه پیش برده است.

او در پایان گفت: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در جلوگیری از حملات اسرائیل مؤثر نخواهد بود و تا زمانی که این کشور زمینه مساعدی برای نفوذ ایران و نیروهای نیابتی‌اش از خاک خود باشد، وضعیت همین است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول