اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

اجرای برنامه‌های فرهنگی کتاب محور در دهه کرامت/ از برگزاری پویش مطالعاتی تا نمایشگاه کتاب

مدیرعامل انتشارات به‌‌نشر گفت: همزمان با دهه کرامت رضوی، برنامه‌های فرهنگی، ترویجی کتاب‌محور با در نظر داشتن محور«ما، امام رضا (ع) و کتاب» برگزار می‌شود.

اجرای برنامه‌های فرهنگی کتاب محور در دهه کرامت/ از برگزاری پویش مطالعاتی تا نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، همزمان با دهه کرامت رضوی، برنامه‌های فرهنگی ترویجی کتاب محور با در نظر داشتن محور «ما، امام رضا (ع) و کتاب» برگزار می‌شود.

حسین سعیدی در این خصوص گفت: محور تمام فعالیت‌های انتشارات به‌نشر در دهه کرامت رضوی «ما، امام رضا (ع) و کتاب» است، ما سعی کردیم پیوند این سه مفهوم را در تمامی برنامه‌ها دنبال کنیم.

وی افزود: در راستای تحقق این شعار، برنامه اصلی انتشارات به‌نشر برگزاری رویداد کتاب‌محور «قلم گاه» در گستره ملی آغاز به کار خواهد می‌کند. کتاب«چشمه‌های بهشت» نوشته محمدهادی زاهدی که گزیده‌ای از کتاب «عیون الاخبار امام رضا (ع)» منبع مطالعاتی این رویداد است. علاقه‌مندان می‌توانند در بخش عمومی بعد از مطالعه کتاب به سؤالات پاسخ دهند. در این مسابقه بخش ویژه نیز در نظر گرفته شده است که هنرمندان، نویسندگان و تصویرگران می‌توانند براساس کتاب«چشمه‌های بهشت» آثار تولیدی خود را در حوزه‌های متنی و تصویری را ارائه دهند و با محور قرار دادن بخشی از کتاب به تولید محتوا بپردازند.

سعیدی افزود: کلیه محتواهای برگزیده متنی و تصویری مورد حمایت و چاپ در انتشارات قرار خواهند گرفت.

آغاز به کتابفروشی سیار در سطح  روستاهای استان خراسان رضوی 

وی ادامه داد: با توجه به اجرای خوب و موفق کتابفروشی سیار در ایام عید نوروز برآن شدیم تا در دهه کرامت رضوی نیز کتابفروشی سیار را دوباره راه‌اندازی کنیم. از این رو در دهه کرامت ۳ دستگاه  مینی‌بوس با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجهز شده و به عنوان کتابفروشی سیار همراه با اجرای مسابقه کتابخوانی، نمایش و ارائه خدمات کتاب‌محور در سطح روستاهای استان خراسان رضوی  مشغول به فعالیت خواهد شد.

سعیدی با اشاره به آغازبه کار سومین فروشگاه کتاب رضوی در دهه کرامت اظهار کرد: در راستای توسعه فروشگاه‌های کتاب و مراکز عرضه  کتاب و محصولات فرهنگی با استانداردهای تراز، فروشگاه کتاب حرم مطهر رضوی در خیابان طبرسی بازسازی شده و با ارائه ۱۶ هزار جلد کتاب و محصولات فرهنگی با فضای زیبا راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر تصریح کرد: در برنامه‌های فرهنگی برگزار شده، بن تخفیف ۳۰ درصدی کتاب به کودکان اهدا می‌شود که افراد می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های کتاب مرکزی انتشارات به‌نشر واقع در خیابان امام خمینی (ره) از این تخفیف‌ها بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار در دهه کرامت رضوی در فروشگاه‌های کتاب به‌نشر تصریح کرد: نشست نقد و بررسی کتاب‌های «زیست‌نامه مادر امام رضا (ع)» نوشته ناهید طیبی در فروشگاه کتاب رضوی شهر قم و کتاب «من و آقای همسایه» در فروشگاه کتاب انتشارات به‌نشر واقع در تهران با حضور کارشناسان، نویسندگان و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب برگزار خواهد شد. همچنین دومین نشست عصرانه داستان‌نویسان رضوی در دهه کرامت، در مشهد برگزار می‌شود.

 اجرای برنامه «کتاب، نمایش و بازی»

مدیرعامل انتشارات به‌‌نشر تصریح کرد: در ایام دهه کرامت رضوی ۲ رویداد کتاب محور با عنوان «کتاب، نمایش و بازی» در فروشگاه‌های مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر و کتابفروشی شهدای تیپ فاطمیون واقع در منطقه گلشهر برگزار خواهد شد. در این برنامه‌های کودکانه اجرای نمایش و بازی براساس تازه‌ترین کتاب‌های کلر ژوبرت نویسنده فعال حوزه کودک و نوجوان خواهد بود. در این برنامه کودکان تماشاگر در اجرای نمایش با عروسک‌گردان و گویندگان همراهی می‌کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه کودکان ونوجوانان نیازمند محصولات فرهنگی کتاب محور هستند، افزود: در دهه کرامت رضوی ۲ ویژه نامه برای کودکان و نوجوانان با عنوان «نقاره خانه» و«گلدسته» در گروه تولید انتشارات به‌نشر با مشارکت و حمایت سازمان علمی، فرهنگی آستان قدس رضوی چاپ شده است که این ویژه نامه‌ها با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با معارف امام رضا (ع)، سرگرمی، قصه، مسابقه در ده هزار نسخه منتشر شده که در طول دهه کرامت رضوی در حرم مطهر رضوی توزیع خواهد شد.

وی یادآور شد: در دهه کرامت رضوی دو نمایشگاه کتاب رضوی در ورودی باب‌الجواد و باب‌الرضا (ع) راه‌اندازی خواهد شد که به عرضه کتاب و محصولات فرهنگی با موضوع امام رضا (ع) به زائران می‌پردازند.

سعیدی افزود: پنجمین شماره از ماهنامه انتشارات به‌نشر با تغییر اندکی در عنوان مجله از این شماره با نام «کتاب رضوی» منتشر می‌شود. کتاب رضوی خردادماه ویژه دهه کرامت است و مطالبی خواندنی در این خصوص در این شماره به چشم می‌خورد.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر ضمن بیان این نکته که دور دوم «عصرانه داستان نویسان رضوی» از ماه گذشته آغاز شده، افزود: دومین جلسه نشست داستان‌نویسان رضوی در ایام دهه کرامت به دبیری علیرضا مهرداد در فروشگاه مرکزی به‌نشر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در راستای ایجاد فضایی شاد و خاطره‌انگیز برای دختران، رویدادی با مشارکت مؤسسه مهتدی در فروشگاه مرکزی به‌نشر با عنوان «یک قرار دخترانه، روز معصومه» برگزار می‌شود. در این برنامه بخش‌های متنوع بازی، سرگرمی، قصه خوانی، تئاتر و جشن تدارک دیده شده‌ است و همه دختران و بانوان مشهدی می‌توانند در این جشن شرکت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول