اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

ثبت رایگان قرارداد اجاره و کد رهگیری از سوم خرداد/ سامانه معاملات املاک خدمات 24 ساعته ارائه می‌دهد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور به صورت 24 ساعته در تمام ایام هفته به موجران و مستأجران خدمات رایگان ثبت قرارداد اجاره به همراه اخذ کد رهگیری در سراسر کشور ارائه می‌دهد.

ثبت رایگان قرارداد اجاره و کد رهگیری از سوم خرداد/ سامانه معاملات املاک خدمات 24 ساعته ارائه می‌دهد

هادی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح اخذ کد رهگیری رایگان اظهار داشت: از فردا سوم خرداد ماه 1402 در سامانه املاک و اسکان به آدرس (amlak.mrud.ir) و (srem.ir) مستأجران و مؤجرین می‌توانند به صورت رایگان نسبت به ثبت قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این سامانه به صورت 24 ساعته ودر تمامی ایام هفته به مؤجران و مستأجران خدمات رایگان ثبت قرارداد اجاره به همراه اخذ کدرهگیری  در سراسر کشور ارائه می‌دهد.

عباسی بیان کرد:‌ اخذ کدرهگیری در بنگاه‌های دارای مجوز معاملات املاک نیز کماکان امکانپذیر است.

به گزارش فارس، پیش‌تر سامانه املاک و مستغلات خدمات ثبت قرارداد اجاره مسکن و کدرهگیری را به صورت آزمایشی ارائه می‌داد، اما از فردا سوم خرداد ماه ارائه این خدمات به صورت رسمی و رایگان صورت می‌پذیرد.

مراحل ثبت قرارداد اجاره در این سامانه بسیار ساده تعریف شده و در گام اول باید پس از تایید مدارک هویتی برای ورود به سامانه بر روی گزینه ایجاد قرارداد کلیک شود.

پس از آن با ثبت اطلاعات موجر، اطلاعات ملک، مبلغ و تاریخ قرارداد، تعهدات طرفیت، ثبت قبوض و در نهایت ثبت اطلاعات مستاجر، زمینه دریافت کد رهگیری مهیا خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول