اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

یادواره شهدای رسانه| شهیدی به خاطر شهادتش 17 مرداد روز خبرنگار شد

مراسم «یادواره شهدای رسانه و خبرنگار» در دانشکده رسانه فارس به همت بسیج دانشجویی این دانشکده، همزمان با سالگرد آزادسازی خرمشهر با حضور علیرضا پناهیان، خانواده شهید آرمان علی‌وردی، شهید روح‌الله عجمیان و ... برگزار می‌شود.

یادواره شهدای رسانه| شهیدی به خاطر شهادتش 17 مرداد روز خبرنگار شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، شهدای خبرنگار همواره از شهدای گمنام سراسر جهان بودند که آن طور که باید و شاید به آن‌ها پرداخته نشده است. شهدایی مثل حسن باقری که در هشت سال جنگ ایران و عراق به شهادت رسید یا نضال اغباریه فلسطینی که به دست سربازان اسرائیلی به فیض شهادت نائل شد.

اکنون مراسم «یادواره شهدای رسانه و خبرنگار» در دانشکده رسانه به همت بسیج دانشجویی این دانشکده، همزمان با سالگرد آزادسازی خرمشهر با حضور علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، امیر عباسی مداح اهل بیت (ع)، شعرخوانی محسن کاویانی، مجری کشوری جواد قاسمی و خانواده‌‌های شهیدان سید روح‌الله عجمیان, آرمان علی‌وردی، محمدمهدی رضوان، علیرضا برادران، علیرضا افشار، محمدصادق نیلی و عباس گودرزی برگزار خواهد شد. شهید «محمود صارمی» یکی از ۲۳۰ شهیدی است که نام و یادش در این مراسم زنده می‌شود.

خردادماه ۱۳۴۷ بود که محمود صارمی در روستای چهاربره شهرستان بروجرد قدم به جهان گذاشت. او بعد از پایان تحصیلات متوسطه برای ادامه تحصیل به تهران آمده و در کنار درس خواندن به فعالیت‌های ورزشی نظیر کاراته نیز مشغول شد. او که بسیار پرکار، توانمند، فعال، خوش‌خلق و متواضع بود، ورزشکاری پرتوان و دارای روحیه مردانه نیز به حساب می‌آمد. در رشته کاراته نیز مقام‌هایی در سطح شهرستان و استان کسب کرد.

وقتی رژیم بعث به ایران حمله کرد، محمود مشغول تحصیل در دانشگاه تهران بود اما نتوانست نسبت به تجاوز دشمن به خاک ایران بی‌تفاوت باشد؛ پس از طریق بسیج دانشجویی عازم جبهه شد و ۱۷ ماه آن جا جنگید. تا سال ۱۳۷۱ تحصیلات خود را در رشته جغرافیای دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد و سپس به طور رسمی به استخدام خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در آمد.

سال ۱۳۷۵ به عنوان سرپرست خبرگزاری ایران در افغانستان انتخاب و به کابل رفت. روز ۱۷ مردادماه در کنسولگری مزارشریف به همراه ۸ نفر از همکاران ایرانی خود به اسارت طالبان در آمده و  ۱۸ مرداد به پایگاه هوایی شینداد قندهار منتقل شد. روز ۱۸ شهریور ۱۳۷۷ خبرگزاری رویترز شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگاران را تأیید و ۲۲ شهریور پیکر پاک او و ۸ نفر از دیپلمات‌های شهید به ایران بازگشت. پیکر این شهید خبر و رسانه، ۲۸ شهریورماه ۱۳۷۷ در بروجرد تشیع و برای همیشه به خاک سپرده شد.  شورای فرهنگی عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد، یعنی ۱۷ مردادماه را به پاس قدردانی از این مقام، روز خبرنگار نامید.

مراسم بزرگداشت یادواره شهدای رسانه و خبرنگار به همت بسیج دانشجویی دانشکده رسانه، چهارشنبه ۳ خردادماه، از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ در سالن کوثر دانشکده رسانه خبرگزاری فارس پذیرای همه میهمانان خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول