اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پلمب ۸ مشاور املاک در پردیس/ 100 واحد غیرمجاز دیگر در معرض پلمب قرار دارند

رئیس اداره کل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی با اعلام خبر پلمب 8 واحد مشاور املاک در پردیس گفت: ۳ واحد املاک توسط اداره تعزیرات حکومتی و ۵ واحد توسط پلیس اماکن شهرستان پردیس پلمب شدند.

پلمب ۸ مشاور املاک در پردیس/ 100 واحد غیرمجاز دیگر در معرض پلمب قرار دارند

بهمن حسن‌بیگی، رئیس اداره کل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی در حاشیه اجرای گشت مشترک بازرسی از مشاوران املاک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در پردیس درخصوص این بازرسی‌ها اظهار کرد: پردیس به عنوان یکی از شهرستان‌های پایلوت برای ساماندهی مشاوران املاک انتخاب شد، زیرا گزارشات متعددی از تخلفات مشاوران املاک پردیس در افزایش قیمت مسکن واصل شده است.

وی افزود: با دلالی برخی املاکی‌ها، حق کمیسیون‌ها افزایش یافته و اقدامات انجام شده، موجب افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها شده است، به همین علت برای دریافت مستندات این موضوع با حضور نمایندگان وزارت مسکن و شهرسازی، رئیس اتحادیه مذکور، رئیس اتاق اصناف و بازرسان اتاق اصناف شهرستان پردیس گشت مشترکی را آغاز کردیم.

حسن‌بیگی تصریح کرد: در این گشت تعداد بسیار زیادی از واحدهای املاک در مجاورت هم فعالیت می‌کردند با بررسی‌های بیشتر مشخص شد در یکی از پاساژها بیش از ۱۰۰ واحد مشاور املاک فعالیت می‌کند که این باعث حیرت مسوولان شد.

رئیس اداره کل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی اضافه کرد: با توجه به بررسی‌های قبلی که از سوی بازرسان اتاق اصناف صورت گرفت، تصمیم بر بازبینی مبایعه‌نامه‌ها گرفتیم، با بررسی مبایعه‌نامه‌های صادر شده دریافتیم برخی مالکان مشاور املاک، خود به دفعات متوالی اقدام به خرید و فروش ملک‌های مختلف می‌کنند که در بررسی‌های اولیه یک فرد طی چند ماه ۲۰ واحد را خریداری و به فروش رسانده بود.

حسن‌بیگی ادامه داد: این فرد به عنوان خریدار مسکن مهر، آپارتمان، سهام و یا زمین را خریداری و سپس به عنوان فروشنده با افزایش قیمت نامتعارف اقدام به فروش کرده است، طبق اطلاعات قبلی، این افراد اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن کرده و با افزایش قیمت و دست به دست کردن املاک موجب افزایش قیمت مسکن شده‌اند.

 

 

وی تصریح کرد: این اقدام مشاوران املاک نبض بازار مسکن را بهم ریخته و برهم زدن نظم بازار موجب از بین رفتن نظم بازار شهرستان‌ها و پیرو آن شهر تهران شده است، افزایش قیمت مسکن در پردیس به تهران نیز تسری پیدا کرده است.

رئیس اداره کل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: برهمین اساس قیمت مسکن در شهر تهران تحت تاثیر افزایش قیمت در شهرستا‌ن‌های اطراف خود بخصوص شهرستان پردیس قرار گرفته است، به همین دلیل بازرسی از مشاوران املاک پردیس در دستور کار قرار گرفته و با توجه به رصدهای انجام شده تخلفات محرز شد و در صورت احراز تخلفات با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

حسن‌بیگی افزود: این بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک بصورت سرزده و غیرمحسوس در تمام شهرستان‌های استان تهران و در تمام شهرها و استان‌های کشور تسری خواهد داشت و در صورت مشاهده تخلف واحدهای صنفی، واحد متخلف پلمب خواهد شد، امروز نیز طی این گشت مشترک ۳ واحد املاک توسط اداره تعزیرات حکومتی و ۵ واحد توسط پلیس اماکن شهرستان پردیس پلمب شدند.

همچنین علیرضا محیط مافی، رئیس اتحادیه مشاورین املاک و مؤسسات اتومبیل کرایه شهرستان پردیس نیز در حاشیه گشت مشترک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پردیس اظهار کرد: در شهرستان پردیس حدود هزار و ۶۸۰ واحد صنفی تحت نظارت این اتحادیه وجود دارد که حدود ۵۰ درصد آن‌ها دارای جواز کسب هستند.

وی بیان کرد: حدود ۱۰۰ واحد غیرمجاز املاک در شهرستان پردیس وجود دارد که تاکنون برای تشکیل پرونده به اتحادیه مراجعه نکرده‌اند که به زودی با دستور قضایی و همکاری پلیس اماکن پلمب خواهند شد‌.

پایان پیام/۶۷۰۱۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول