اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

اسلامی: صادرات رادیودارو به ۹ کشور پیش از کرونا/ تقاضا برای آب سنگین ایران و مشتقات آن رو به افزایش است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تا پیش از فراگیر شدن ویروس کرونا‌ به ۹ کشور رادیودارو صادر می‌کردیم و با عادی شدن شرایط این روند از سر گرفته خواهد شد.

اسلامی: صادرات رادیودارو به ۹ کشور پیش از کرونا/ تقاضا برای آب سنگین ایران و مشتقات آن رو به افزایش است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، «محمد اسلامی»، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و همچنین بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بین‌الملل حقوقی و مجلس این سازمان روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور طی سخنانی با بیان اینکه فعالیت هسته‌ا‌ی ایران و اتهامات وارده، همه در راستای توسعه علمی و فناوری است و فناوری‌های نوین قدرت‌ساز و اقتدارآفرین هستند  از این‌ رو حرکت کشورمان در مسیر موفقیت و دستیابی به مولفه‌های پیشرفت است، اظهار داشت: اگر مروری بر اظهارات روسای جمهور سابق آمریکا داشته باشید، در مقطعی آقای اوباما به صراحت اعلام کرد که اگر می‌توانستم تمام پیچ و مهره‌های هسته‌ای ایران را باز می‌کردم و اجازه فعالیت به آنها نمی‌دادم.

معاون رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود با برشمردن پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف هسته‌ای با بیان اینکه امروز آب سنگین از جمله محصولات با فناوری بالاست، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران از این فناوری ارزش‌آفرین برخوردار است، به‌طوری‌که شرکت‌ها و کشورهای فراوانی در سطح جهان خواهان آب سنگین ایران و مشتقات آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه فناوری آب سنگین به لحاظ ارزش‌آفرینی در اقتصاد کشور حائز اهمیت است، گفت: مشتقات آب سنگین یک تحول اساسی در صنعت دارویی، بهداشت و درمان ایجاد می‌کند. مولفه‌ای که قدرت‌ساز بوده و داروهایی که بر پایه آن تولید می‌شود در مرز دانش قرار دارد  نقطه‌ای که خوشبختانه جمهوری اسلامی امروز در آن مرز قرار گرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: امروز کل چرخه فرآیند سوخت هسته‌ای از صفر معدن یعنی اکتشاف و شناسایی، استخراج و فرآوری از معادن، تبدیل، غنی‌سازی، تولید سوخت و استفاده از آن در راکتورها به‌ صورت کاملا بومی شده و توسط دانشمندان و نیروهای جوان و تلاشگر کشورمان انجام می‌شود.

اسلامی با تاکید بر اینکه امروز دیگر توانایی چرخه سوخت هسته‌ای ایران را نمی‌توانند نادیده بگیرند، اظهار داشت: با لطف الهی دیگر این توانایی‌های کشور قابل نفی شدن نیست.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: شرکت در همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی نشان دهنده این است که در بخش‌های مختلف صنعت هسته‌ای از جمله رادیودارو، ایران در تراز کشورهای برتر جهانی قرار دارد و این یک حقیقت بوده و شعار نیست.

اسلامی تصریح کرد: تا پیش از فراگیر شدن ویروس کرونا در کل دنیا و زمانی که شبکه پروازی برقرار بود، به ۹ کشور صادرات رادیودارو داشتیم و با عادی شدن شرایط این روند مجدد از سر گرفته خواهد شد.

وی گفت: اگر چرخه سوخت هسته‌ای را در کشور نمی‌داشتیم و راکتورها فعال نمی‌شدند؛ امکان تولید رادیوداروها وجود نداشت و تامین رادیودارو به واسطه تحریم‌ها ممکن نبود و اگر این حرکت داخلی انجام نمی‌شد، بسیاری از بیماران ما در معرض خطر جدی قرار می‌گرفتند.

معاون رئیس جمهور در این گردهمایی با تاکید بر نقش سفرای ایران برای انتقال درست و فعال حقایق فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، تصریح کرد: روایتگری‌هایی که از فعالیت هسته‌ای ایران شده به شکلی بوده که یک تصویر وارونه از حقایق را نشان می‌دهد. بنابراین نمایندگان کشورمان در سراسر جهان باید تلاش کنند تا ملت‌ها و دولت‌های جهان را با حقایق و واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش آشنا سازند. 

وی در پایان تأکید کرد: در همین زمینه نقش سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور این است که با روشنگری و همچنین گفت‌وگو، جبهه سنگین مبتنی بر قدرت عظیم رسانه‌ای را تا حد امکان مدیریت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول