اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب‌الله: گوشه‌ای از توانمندی خود را نشان دادیم/ موشک‌های نقطه‌زن را نمایش ندادیم

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به آمادگی کامل این جنبش برای هرگونه جنگ با رژیم موقت صهیونیستی، تأکید کرد که دشمن باید بفهمد مقاومت تا زمان آزادسازی کامل، متوقف نخواهد شد.

حزب‌الله: گوشه‌ای از توانمندی خود را نشان دادیم/ موشک‌های نقطه‌زن را نمایش ندادیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه امروز سه‌شنبه (دوم خرداد) تأکید کرد که ثبات بین کشورهای عربی و اسلامی، به سود فلسطین و همه جهان اسلام است.

قاسم در گفت‌وگو با برنامه «بانوراما الیوم» که از شبکه خبری المنار پخش می‌شود، بار دیگر گفت که حزب الله، توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را تأیید می‌کند و حامی ثبات در منطقه و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است.

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی اذعان داند که مقاومت در حال گسترش تعداد سلاحهای خود است، تصریح کرد: امکانات مقاومت و بهبود وضعیت آن، حق مشروع برای تمامی کسانی است که با دشمن صهیونیستی مقابله می‌کنند.

معاون نصرالله تأکید کرد که دشمن باید بفمد مقاومت تا زمان آزادسازی کامل، متوقف نخواهد شد و حزب الله «حامی وحدت میادین است و اسرائیل باید بداند که نمی‌تواند از معادله بازدارندگی، تخطی کند».

نعیم قاسم همچنین گفت که آزادسازی جنوب لبنان که در سال ۲۰۰۰ صورت گرفت، در جریان جنگ با دشمن صهیونیستی، در نوع خود، اول بود و بدون هیچ قید و شرطی صورت گرفت و یک پیروزی راهبردی به شمار می‌رفت.

۲۵ می سال ۲۰۰۰ مقارن با ۵ خرداد ۱۳۷۹، رژیم صهیونیستی شکست بزرگی از حزب‌الله لبنان متحمل شد و بعد از حدود بیست سال، ناگزیر به خروج از جنوب لبنان شد. این روز به «عید مقاومت و آزادسازی» در لبنان معروف است.

این مقام حزب الله با بیان اینکه حزب الله برای هر جنگی بر آن تحمیل شود، توانمندیهای استثنایی دارد، تأکید کرد: آنچه در رزمایش [اخیر] نشان داد، فقط گوشه‌ای از توانمندیهای ما بود و موشکهای نقطه‌زن نمایش داده نشدند.

 رزمایش نمادین حزب‌الله، یکشنبه هفته جاری در جنوب لبنان و به مناسبت سالروز آزادسازی برگزار شد. این رزمایش در مرکز توجه رسانه‌های صهیونیستی قرار داشت و شبکه‌های تلویزیونی و وبگاه‌های خبری رژیم صهیونیستی به پوشش اخبار مربوط به آن پرداختند.

پس از این رزمایش که به مناسبت بیست‌و‌سومین سالروز آزادسازی جنوب لبنان و عقب‌ راندن رژیم صهیونیستی از اراضی این کشور، برگزار شد، صهیونیستها با تحلیل سلاح‌های به کار رفته در این رزمایش نوشتند: سلاحی که در این مانور به نمایش گذاشته نشد، موشک‌های نقطه‌زن بود. این مشکلی است که خواب را از چشمان نهاد امنیتی و نظامی اسرائیل ربوده است».

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی در این خصوص اعلام کرد: حزب‌الله در مرزهای شمالی، رزمایشی نظامی در جنوب لبنان برگزار کرد و از خبرنگاران خارجی برای پوشش اخبار آن، دعوت به عمل آورد و تهدیدهایی علیه اسرائیل طرح کرد که این سوال را به وجود می‌آورد که حزب‌الله چه می‌خواهد؟

«هزی سمنتوف» خبرنگار امور عربی در کانال ۱۳ نیز به نوبه خود اظهار داشت: «حزب‌الله می‌خواهد اولا، تهدید کند و در ضمن آن، پیامی را منتقل کند. در رزمایش بزرگ و استثنایی نظامی روز گذشته در جنوب لبنان، شلیک گلوله‌های جنگی، استفاده از سلاح‌های ضد زره، خودرو‌های نظامی، زره پوش‌ها و نیز انواع پهپادهای انتحاری حزب الله به نمایش گذاشته شد».

به گفته سمنتوف، این رزمایش در واقع حاوی این پیام برای رژیم صهیونیستی بود که «حزب‌الله یک ارتش سازمان یافته با نیروها و سلاح‌های ویژه است. در حالی که این‌چنین ارزیابی می‌شد که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در حال حاضر تمایلی به جنگ یا رویارویی گسترده با اسرائیل ندارد».

در بخشی از این رزمایش، حمله به یک شهرک‌ صهیونیست‌نشین برای اسارت سربازان اسرائیلی و حمله پهپادی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شبیه‌سازی شد. در این رزمایش، همچنین از خودروهای جنگی، گلوله‌های جنگی، سامانه‌های پرتاب موشک و سایر تجهیزات نظامی استفاده شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول