اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی مجازی نهادهای دیپلماتیک ترکمنستان و اسلوونی

در رایزنی‌های بین وزارتخانه‌های امور خارجه ترکمنستان و اسلوونی طیف گسترده‌ای از مسائل مهم همکاری دو کشور بررسی شد.

رایزنی مجازی نهادهای دیپلماتیک ترکمنستان و اسلوونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رایزنی‌ وزارتخانه‌های امور خارجه ترکمنستان و اسلوونی به صورت مجازی و تحت ریاست «وفا حاجی‌اف»، معاون وزیر خارجه ترکمنستان و «ساموئل ژبوگار»، وزیر مشاور امور خارجه و امور اروپایی اسلوونی برگزار شد.

در جریان این مذاکرات دیپلمات‌های دو کشور طیف وسیعی از موضوعات مهم مربوط به همکاری ترکمنستان و اسلوونی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو طرف ضمن اشاره به توسعه موثر مشارکت دوجانبه در مورد چشم انداز گسترش بیشتر روابط در زمینه‌های سیاسی و دیپلماتیک، تجاری و اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه، تبادل نظر کردند.

در بخش دیگری، با در نظر گرفتن تجلیل سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال جاری میلادی، امکان سازماندهی چندین رویداد به مناسبت این تاریخ مهم، بررسی شد.

روسای هیات‌های ترکمنستان و اسلوونی همچنین به همکاری مثمر ثمر «عشق آباد» و «لیوبلیانا» در بسترهای بین‌المللی و در درجه اول در چارچوب سازمان ملل متحد، اشاره کردند.

به منظور گسترش همکاری‌های اقتصادی دوجانبه، دو طرف بر اهمیت فعالیت‌های کمیسیون بین‌دولتی همکاری‌های اقتصادی تاکید و همچنین در مورد تشدید تماس‌های تجاری، شرکت منظم در مجامع تجاری مشترک و تبادل نظر در مورد بهبود چارچوب حقوقی دوجانبه توافق کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول