اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

استقرار پزشکان هلال‌احمر در 65 هتل محل اسکان زائران خانه خدا

رئیس مرکز‌ پزشکی‌ حج و زیارت جمعیت هلال احمر‌ از‌ حضور پزشکان در 65 هتل محل اسکان زائران ایرانی حج تمتع در عربستان خبر داد.

استقرار پزشکان هلال‌احمر در 65 هتل محل اسکان زائران خانه خدا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به وظیفه اصلی مرکز پزشکی حج و زیارت که ارائه خدمات  بهداشتی و درمانی در کشور های زیارتی است، گفت: امسال87 هزار و 550 نفر زائر ایرانی و عوامل اجرایی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و سهم کادر درمان و بهداشت  در حج امسال حدود ۴۲۰ نفر است که در طول مدت حضور زائران در سرزمین وحی، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهند.

مرعشی به ملزومات و وسایل ضروری که زائران باید به  همراه داشته باشند اشاره کرد و افزود: افرادی که از عینک و سمعک استفاده می‌کنندحتما یک عدد اضافه همراه خود داشته  باشند تا ور طول این سفر معنوی بامشکلی مواجه نشوند.

رئیس مرکز پزشکی حج  و زیارت هلال احمر افزود: امسال موسم حج در فصل گرم تابستان برگزار می‌شود و لازم است که زائران لباسهای نخی ورنگ روشن همراه خود داشته باشند و استفاده از مایعات، کلاه، کفش مناسب و لوازم ضروری خود را در حین این سفر فراموش نکنند.

مرعشی افزود: درمانگاه‌های هلال احمر در مکه و مدینه آمادگی کامل برای ارائه خدمات  دارو و درمانی دارند و پزشکان هلال‌احمر در 65 هتل محل اسکان زائران برای ارائه خدمات  لازم به   حضور دارند.

گفتنی است؛ با توجه  به اینکه تعدادی از زائران ممکن ادارای بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن باشند حتما داروهای مصرفی خود را 1.5 برابرحداقل  مدت زمان حج  همراه  خود داشته باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول