اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فارس من‌‍| حدنصاب قبول آزمون نظام مهندسی نمره 50 است

یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی گفت: طبیعی است که عده‌ای با یک نمره و یا دونمره برای اخذ صلاحیت موفق به قبولی در آزمون نشوند، این دوستان باید تلاش کنند تا حداقل صلاحیت را در دوره‌های آینده آزمون بدست بیاورند، نه اینکه کل آزمون را زیر سوال ببرند.

فارس من‌‍| حدنصاب قبول آزمون نظام مهندسی نمره 50 است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جمعی از مخاطبان سامانه فارس من با ثبت پویشی در حوزه انتخابات نظام مهندسی، خواستار کاهش حد نصاب قبولی آزمون مهندسان 1402 شدند.

ثبت کننده این سوژه در سامانه با اشاره به برخی از محورهای ناقض عدالت در آزمون، تاکید کرده است که در سالهای اخیر بی‌عدالتی در حق مهندسان جوان کشور شده و با توجه به  شرایط موجود و مشکلات فراوان درآزمون‌های نظام مهندسی شرکت می‌کنند و همین امر باعث کاهش کارایی آن‌ها شده است.

این سوژه درحالی ثبت می‌شود که یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی، درباره این درخواست مخاطبان تاکید کرد: انتخابات نظام مهندسی یک آزمون عادلانه است که با کسب حدنصاب 50 صلاحیت علمی مهندسان جوان را مورد تایید قرار می‌دهد.

وی افزود: با کاهش 2 نمره‌ای حدنصاب، آزمون عادلانه نمی‌شود و باید از درخواست کنندگان این سوژه بپرسیم، چرا درخواست حدنصاب 40 یا 35 را نکرده‌اند.

این مقام مسئول تاکید کرد: طبیعی است که عده‌ای با یک نمره و یا دونمره برای اخذ صلاحیت موفق به قبولی در آزمون نشوند، این دوستان باید تلاش کنند تا حداقل صلاحیت را در دورهای آینده آزمون بدست بیاورند، نه اینکه کل آزمون را زیر سوال ببرند.

وی تاکید کرد: توجه کنید، کسی که نمره 48 از این آزمون کسب کرده یعنی به 52 نمره کسب نکرده و طبیعی است که با این سطح نباید نسبت به صدور مجوز آزمون اقدام کنیم.

به گزارش فارس، همه ساله پس از برگزاری آزمون نظام مهندسی، اعتراضات نسبت به نحوه برگزاری آزمون وجود دارد و به نظر می‌رسد، استانداردهای آزمون نظام مهندسی باید دچار تحول شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول