اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۸۵ درصد شکایات اتحادیه مشاوران املاک برگشت چک خریدار و پشیمانی فروشنده است

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک گفت: بیش از ۸۵ درصد شکایات بین دو طرف معامله‌ مسکن، برگشت خوردن چک خریدار، پشیمان شدن فروشنده است و ارتباطی به مشاورین ندارد.

۸۵ درصد شکایات اتحادیه مشاوران املاک برگشت چک خریدار و پشیمانی فروشنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بهروز عسگری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز دوره آموزشی پروانه تخصصی مشاورین املاک در استان مرکزی از سال گذشته اظهار کرد: زمان برگزاری این دوره‌ها ۴۰ ساعته بوده و شرکت در آن نیز برای مشاورین الزامی بود؛ طی این مدت ۴۵۰ نفر در این دوره ها شرکت کردند.

وی با اشاره به سرفصل های آموزش افزود: آشنایی با تخلفات صنفی مشاورین املاک، پیشگیری از بروز تخلف، حقوق ثبت، آشنایی با وظایف مشاورین املاک و مبانی فقه مکاسب 5 سرفصل اصلی دوره‌های آموزشی بود.

ثبت آمار بالای شکایات در اتحادیه مشاورین املاک

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک در خصوص ثبت آمار بالای شکایات در اتحادیه مشاورین املاک بیان کرد: بیش از ۸۵ درصد شکایات بین دو طرف معامله‌گران به دلایلی از جمله برگشت خوردن چک خریدار، پشیمان شدن فروشنده و... بوده و ارتباطی به مشاورین نداشته است.

عسگری با بیان اینکه در حال حاضر قراردادها ساماندهی شده، ادامه داد: اشخاصی که برای عقد قرارداد به مشاورین املاک مراجعه می‌کنند حتما در ابتدا پروانه ثبت مشاورین را مشاهده کنند تا مشکلی بروز نکند؛ هرچند تعداد مشاورین املاک غیرمجاز در شهرستان اراک شاید به تعداد انگشتان دست هم نرسد.

در بخش ساخت و ساز با یک دوره ۸ ساله با عقب افتادگی روبرو شدیم

وی با اشاره به مشکلات و گرانی مسکن اضافه کرد: در بخش ساخت و ساز با یک دوره ۸ ساله با عقب افتادگی روبرو شدیم که باید آن را جبران کرد؛ ساخت مسکن زمان‌بر است و هر روزی که تصمیم به آغاز ساخت و ساز گرفته شود، حدود ۴ سال بعد ثمره و نتایج این اقدام مشخص می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک ادامه داد: کمبود مسکن، فضای مجازی، تورم در مصالح از جمله سیمان، میلگرد و هزینه‌های پروانه ساخت و... از جمله دلایل اصلی گرانی مسکن است؛ ضمن اینکه عرضه و تقاضا نیز در این خصوص تأثیرگذار است.

عسگری یادآور شد: برای کنترل گرانی مسکن در اراک می‌توان به چند نکته اشاره کرد و یکی از این موارد مهم تعیین تکلیف زمین‌ها و اراضی مناطق جهانگیری، قنات ناصری، زعفرانیه، ولی آباد و... است که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات مسکن شهرستان را حل کند.

وی افزود: پای کار آمدن ادارات مرتبط با اصناف، قیمت‌گذاری از سوی مشاورین متخصص املاک بر اساس معیارها از جمله سال ساخت، محله، نوع مصالح و ...، ساماندهی و کنترل قیمت‌گذاری فضای مجازی به خصوص سایت دیوار و شیپور که تأثیر زیادی در قیمت‌ها دارند، از جمله مواردی است که در پایین آمدن قیمت مسکن کارساز است.

سازندگان و پیمانکاران مسکن در اراک به شهرهای دیگر مهاجرت کردند 

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت تعاونی‌ها در ساخت و ساز بهره برد، بیان کرد: سازندگان و پیمانکاران ساخت واحدهای مسکونی در اراک به دلیل قوانین سخت و نبود صرفه اقتصادی به شهرهای دیگر مهاجرت کردند و همین موضوع عاملی برای کاهش ساخت مسکن بود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده برای قیمت‌گذاری واحدهای مسکونی در شهرستان اراک اضافه کرد: سامانه‌ای شبیه به سایت دیوار اما با نسخه بهتر و دقیق‌تر تحت عنوان سایت تخصصی مشاورین املاک در حال راه‌اندازی است و به دنبال جذب اسپانسر هستیم که در صورت آغاز به کار آن می‌توان امیدوار بود تا از درج قیمت توسط اشخاص غیرمتخصص به صورت دلخواه و قیمت‌های گزاف جلوگیری کرد و باعث کاهش قیمت‌ها تا حداقل ۳۰ درصد شد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک گفت: فضای مجازی یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در قیمت‌هاست که در صورت راه‌اندازی این سامانه و پای کار آمدن ادارات و پلیس فتا، از درج قیمت در سایت‌هایی شبیه به دیوار جلوگیری می‌شود و قطعا قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول