اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

سلطان عمان یکشنبه به ایران سفر می‌کند

خبرگزاری عمان اعلام کرد «هیثم بن طارق» سلطان این کشور یکشنبه (هفتم خرداد) به ایران سفر می‌کند.

سلطان عمان یکشنبه به ایران سفر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی عمان اعلام کرد «هیثم بن طارق» سلطان عمان یکشنبه هفته آینده در سفر رسمی دو روزه به ایران می‌آید.

 

 

به گزارش فارس، چهارم اسفند ۱۴۰۰ «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان به تهران آمد و دو طرف در خصوص دعوت سلطان عمان از آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور ایران برای سفر رسمی به مسقط و برنامه‌ریزی مربوط به این سفر و چگونگی اجرایی شدن توافقات نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به رایزنی پرداختند. در نهایت سفر یک روزه آیت‌الله رئیسی به عمان در دوم خرداد ۱۴۰۱ انجام شد.

در این سفر ۱۲ سند همکاری در حوزه‌های انرژی، سیاسی، حمل و نقل، همکاری‌های دیپلماتیک، روابط تجاری و اقتصادی، علمی، محیط زیست و ورزشی به امضا رسید. در این سفر همچنین بیانیه مشترکی از سوی دو طرف صادر شد.

سلطان عمان هفتم دی ماه ۱۴۰۱ در دیدار امیرعبداللهیان در پاسخ به دعوت آیت‌الله رئیسی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران سفر کند و موضوعات در دستورکار مناسبات دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول