اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

روسیه میزبان دومین مجمع اقتصادی اوراسیا

دومین نشست عمومی مجمع اقتصادی اوراسیا با عنوان «ادغام اوراسیا در جهان چند قطبی» در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد.

روسیه میزبان دومین مجمع اقتصادی اوراسیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، دومین نشست عمومی مجمع اقتصادی اوراسیا «ادغام اوراسیا در جهان چند قطبی» در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد.

این مراسم با حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس، «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان، «مهر گریگوریان» معاون نخست وزیر ارمنستان و «میخائیل میاسنیکوویچ» رئیس هیئت مدیره کمیسیون اقتصادی اوراسیا برگزار شد.

همچنین پیامی ویدئویی از «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین برای شرکت کنندگان در مجمع منتشر شد.

سران کشورهای اتحادیه اقتصادی در مورد چشم‌انداز توسعه و تعمیق اتحادیه گفت‌وگو کردند. همچنین فرآیندهای یکپارچه سازی، تسریع روند دیجیتال‌سازی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و لجستیک، پایداری اقتصادی، توسعه نهادهای اوراسیا و اقدامات اضافی برای حمایت از طرح‌های تجاری را مورد بررسی قرار دادند.

روسای کشورهای عضو این اتحادیه همچنین خاطرنشان کردند که برگزاری مجمع که اولین افتتاحیه آن در سال 2022 در بیشکک برگزار شد، در حال تبدیل شدن به یک سنت جدید و موثر است.

دومین مجمع اقتصادی اوراسیا در چارچوب ریاست فدراسیون روسیه در ارگان‌های این اتحادیه در سال 2023 برگزار می‌شود که هدف آن بهبود روابط همکاری است.

«سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان نیز در این نشست گفت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حال تبدیل شدن به یک قطب مستقل و خودکفا در توسعه اقتصادی است و می‌تواند به طور مستقل نیازهای مشارکت کنندگان در فعالیت‌های اقتصادی خارجی را برآورده کند.

رئیس جمهور این کشور خاطرنشان کرد: اولویت ثابت قرقیزستان در اتحادیه، تقویت نقش کمیسیون اقتصادی اوراسیا و دادگاه اوراسیا در زمینه رفع موانع در بازار داخلی اتحادیه است. این مؤسسات باید به نهادهای فراملی مؤثری تبدیل شوند که قادر به حل سریع اختلافات در حمل و نقل کالا باشند.

وی ابراز اطمینان کرد که حفاظت از منافع تجارت و حمایت آنها از سوی دولت یک وظیفه اولویت‌دار در همه کشورهای اتحادیه اوراسیا است. در این راستا باید مصلحت تشکیل نهاد بازرسی بازرگانی بررسی شود. ایجاد چنین موسسه‌ای به تقویت پتانسیل کسب و کار، در نظر گرفتن نظرات و حمایت از حقوق بنگاه‌های تجاری کمک می‌کند.

جباراف ایجاد یک موسسه توسعه فراملی اتحادیه اقتصادی اوراسیا را ضروری می‌داند که وظایف تهیه، پشتیبانی تحلیلی و تامین مالی پروژه‌های ادغام را با استفاده از مثال آژانس ابتکارات استراتژیک فدراسیون روسیه انجام می‌دهد.

 وی افزود: به نوبه خود، شورای بازرگانی این اتحادیه، به نمایندگی از ساختار تثبیت کننده کل تجارت اوراسیا، نه تنها باید فعالانه در تمام فرآیندهای ادغام شرکت کند، بلکه باید به طور فعال ابتکاراتی را مطرح کند که برای ایجاد پتانسیل حلقه‌های تجاری ما ضروری است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول