اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران: وکیل باید خود را به دانش روز مسلح کند

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: وکیل باید خود را به دانش روز مسلح کند تا بتواند دفاع از یک دعوا یا شکایت را در دادگاه پیش ببرد و همه ما هم باید به عنوان یک مسلمان و انسان به درد دردمند توجه داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران: وکیل باید خود را به دانش روز مسلح کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری امروز در همایش سراسری نقش معاضدت در تحقق سند تحول قضایی در مجتمع ورزشی و آموزشی نفت شهرستان محمودآباد وکالت را در نظام حقوقی دارای جایگاه بزرگ و در فقه اسلامی هم دارای باب خاص خودش دانست و اظهار کرد: وکالت چه در معنای عام، چه در دعاوی و غیردعاوی از لحاظ شرع مقدس اسلام برای عموم در باب خاصی در نظر گرفته شده است و تمامی احکام مربوط را بیان فرموده است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن توجه زیادی به وکالت شده است، افزود: وکالت در دعاوی مهم‌تر از بخش غیردعاوی است و به همین جهت است که در دنیا، کانون‌ها برای ساماندهی وکالت دعاوی پیش‌بینی شده است و با حضور وکلا با قانون و مقررات اداره می شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با عنوان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی قوه قضاییه مورد توجه قرار گرفت و این مرکز جایگاه رفیع خود را پیدا کرده است، تصریح کرد: امروز با حضور شما وکلای عزیز این کانون تشکیل شده است و به امور مهم وکالت می‌پردازد.

رئیس کل دادگستری مازندران قاضی را مامور به اجرای عدالت و ابطال باطل برشمرد و خاطرنشان کرد: قاضی یک مقام مستقل است که باید این ماموریت را به خوبی انجام دهد و قاضی به تنهایی در تشخیص موضوع قادر نیست و وکیل یا کارشناس در این رسالت بزرگ مستلزم است که در کنار قاضی و زبان گویای شاکی و متهم باشند و به درستی دفاع کنند.

اکبری با اذعان به اینکه وکیل در کنار قاضی کمک می‌کند که آن ماموریت اصلی توسط قاضی به درستی انجام شود، یادآور شد: وکیل یا کارشناس در کنار قاضی وظیفه خود را انجام می‌دهند تا موکل یا قاضی به آنها اعتماد کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران، امین بودن وکیل و کارشناس را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: وکیل امین آنچه وظیفه خود می‌داند و آنچه لازم برای دفاع است از باب امانت‌داری انجام می‌دهد و کارشناس و وکیل امین است که می‌تواند اعتماد موکل خود را جلب کند و اگر امین نباشد مشکلات زیادی برای خودش و موکل ایجاد می‌شود.

اکبری بیان کرد: قاضی به وکیل به عنوان یک عالم به مباحث حقوقی، مدنی و کیفری نگاه می‌کند، لذا وکیل باید با تمام توان در یک پرونده توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: وکیل باید خود را به دانش روز مسلح کند تا بتواند دفاع از یک دعوا یا شکایت را در دادگاه پیش ببرد و همه ما هم باید به عنوان یک مسلمان و انسان به درد دردمند توجه داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: موکل در رفع ظلم از شما یاری می‌خواهد که باید به نحو شایسته یاری شود و اگر توان مالی ندارد اما نیاز به دفاع ما دارد باید از قاب کمک به ستم دیده به آن توجه کنیم و در اینجا انتظار از کانون وکلا بیشتر از جاهای دیگر است.

رئیس کل دادگستری مازندران  با اعلام اینکه همه عزیزان این مرکز، از خصیصه شایسته‌ای برخوردار هستند و نگاه شان مادی نیست، گفت: مرکز وکلا به دلیل ساختاری که دارد عملکرد خوب خود را در استان نشان داده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول