اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

مذاکرات عربستان سعودی و مصر با چین برای خرید جنگنده

وبگاه «تاکتیتال ریپورت» خبر داد که عربستان سعودی و مصر در حال انجام مذاکرات جداگانه برای خرید جنگنده و تسلیحات از چین هستند.

مذاکرات عربستان سعودی و مصر با چین برای خرید جنگنده

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که اظهارنظرها در آمریکا درباره میانجیگری چین برای مذاکرات عادی سازی روابط عربستان سعودی و ایران ادامه دارد، خبرها از رایزنی ریاض و قاهره با پکن برای خرید جنگنده حکایت دارد.

وبگاه «تاکتیکال ریپورت» که مقر آن در بیروت پایتخت لبنان قرار دارد، گزارش داد که عربستان سعودی و مصر مذاکراتی با چین به منظور خرید  تسلیحات داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در گزارش تاکتیکال ریپورت آمده است که «صنایع نظامی عربستان سعودی» در حال حاضر دارد با شرکت گروه صنایع شمالی چین برای خرید جت‌های جنگنده، پهپادهای شناسایی و سامانه پدافند هوایی مذاکره می‌کند.

طبق این گزارش، نیروی هوایی مصر در حال مذاکره با «گروه صنایع هوایی چنگدو» چین است و دو طرف روز سه شنبه هفته جاری در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی دریایی و هوافضای لانگکاوی در مالزی  دیدار داشتند.

گفته می‌شود که مصر خواهان خریدن جت‌های جنگنده «جِی-۱۰ سی» چین است؛ جنگنده‌ای که چین تا کنون فقط به پاکستان فروخته است.

جِی-۱۰ سی اولین جنگنده بومی چین است و در سال ۲۰۰۶ در نیروی هوایی این کشور عملیاتی شده است.

این جنگنده چینی دارای رادار پیشرفته، سیستم کنترل پرواز و دارای حداکثر سرعت 1.8 ماخ است و می‌تواند علاوه بر وظایف رهگیر که هدف اصلی آن است، ماموریت‌های حمله زمینی را هم انجام دهد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول