اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

پرونده مترو پرند در ماه آخر بهار بسته می‌شود؟/ طی مسیر تجریش تا پرند ظرف یک ساعت

دولتی‌ها اعلام کردند در ماه جاری مترو پرند افتتاح می‌شود. به گفته مدیران شهری با اتصال شهر جدید پرند به خط یک مترو به واسطه ایستگاه شاهد، می‌توان مسیر تجریش تا پرند را تنها در یک ساعت طی کرد.

پرونده مترو پرند در ماه آخر بهار بسته می‌شود؟/ طی  مسیر تجریش تا پرند ظرف یک ساعت

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، ساخت مترو پرند-تهران در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز و در سال ۱۳۹۱ در زمان محمد باقر قالیباف به شهرداری تهران واگذار شد.

بخشی از پروژه متروی پرند حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول ۴ کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مرداد سال ۱۳۹۶ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بخش نهایی مترو پرند تکمیل نشده است/اوایل دهه 90 ساخت پرند به شهرداری تهران واگذار شد/ دولت باید هزینه های احداث را تامین کند و شهرداری فقط مجری است

هنوز بخش نهایی متروی پرند از ایستگاه فرودگاه امام تا ایستگاه پرند تکمیل نشده است در دوره قبل مدیریت شهری بارها وعده تکمیل این خط داده شد اما اتفاقی رخ نداد و این پروژه سال ها بلاتکلیف ماند و سرمایه های شهر مستهلک شد البته دولت باید هزینه های احداث را تامین کند و شهرداری فقط مجری است.

در این دوره مدیریت شهری قرار است این پروژه تکمیل شود تا شهروندان بتوانند در این محدوده به راحتی تردد کنند.

جمعیت پرند رشد زیادی یافته است/بخشی از مردم پرند برای کار، تحصیل و ... به تهران می آیند/۲۰ کیلومتر پایانی شاه بیت خط متروی پرند است

بر اساس این گزارش، شهر پرند یکی از شهرهای اقماری اطراف پایتخت است. در سال‌های اخیر جمعیت در این شهر بیشتر شده است و برخی از کارشناسان می گویند تا 3 سال جمعیت در این شهر به بالای 700 هزار نفر می رسد.

بخشی از مردم پرند برای کار، تحصیل و ... به تهران می آیند و اگر بتوان مترو را در این بخش تکمیل کرد بخش عمده ای  از مشکلات در این بخش برطرف می شود.

مسعود درستی مدیر عامل وقت شرکت مترو تهران و حومه و مدیر عامل فعلی شرکت بهره برداری مترو گفته بود که  بر اساس برنامه ریزی اولیه، خط متروی پرند از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با ۵ ایستگاه به شهر پرند می‌رسد. ۳۰ کیلومتر اول خط متروی پرند با ایستگاه‌های شهرآفتاب و فرودگاه امام خمینی(ره) به بهره برداری رسیده است، اما ۲۰ کیلومتر پایانی که شاه بیت خط متروی پرند است که در این دوره تکمیل می شود.

 می‌توان مسیر تجریش تا پرند را تنها در یک ساعت طی کرد/ کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک و آلودگی های زیست محیطی دستاورد بهره برداری از مترو پرند

به گفته درستی تکمیل خط متروی پرند بسیار با اهمیت است چرا که با اتصال شهر جدید پرند به خط یک مترو به واسطه ایستگاه شاهد، می‌توان مسیر تجریش تا پرند را تنها در یک ساعت طی کرد و با یک حساب سر انگشتی می‌توان دریافت بهره برداری از این مسیر ۲۰ کیلومتری چه تاثیر بزرگی بر کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک و آلودگی های زیست محیطی دارد.

 تکمیل پروژه مترو تهران ـ پرند به طول ۵۰ کیلومتر که تا فرودگاه امام (ره) از سال‌ها قبل تکمیل شده و  20 کیلومتر آن تا شهر جدید پرند  سال هاست باقی‌مانده و سال‌ها  در انتظار تامین منابع مالی به سر می‌برد وعده تکمیل آن در دوره‌های گذشته دائما داده شد اما این پروژه مهم بلاتکلیف ماند.

بهره برداری از مترو پرند در بهار امسال/قرار است بزودی بهره برداری از خط  مترو پرند آغاز شود

علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی چندی پیش اعلام کرد که مترو فرودگاه امام (ره) ـ پرند به طول ۱۸ کیلومتر در بهار سال جاری تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

بر اساس این گزارش، از سال گذشته اجرای خط مترو پرند شتاب گرفت و قرار است بزودی بهره برداری آغاز شود.

اتمام پروژه های نیمه تمام در دستور کار مدیریت شهری/مشکلاتی در سر راه پروژه بود اما دستورات لازم از سوی استانداری داده شد

سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران به خبرنگار فارس گفت که شهرداری تهران تنها مجری این طرح است.  دولت باید هزینه را پرداخت کند که البته انجام شده و قرار است بزودی این خط آماده بهره برداری شود. 

شهردار تهران هم تاکید دارد تا پروژه های نیمه تمام بزودی به اتمام برسند. علیرضا زاکانی در مورد سرانجام متروی پرند گفت: مشکلاتی در سر راه پروژه بود اما دستورات لازم از سوی استانداری داده شده و امیدواریم بزودی شاهد افتتاح این خط مترو باشیم. 

از اورهال 29 رام قطار تا بستن تفاهم نامه/بومی سازی در زمینه قطعات انجام شد/ تعداد بیشتری از واگن‌ها در فرآیند اورهال و تعمیرات قرار می گیرند

باید برای خطوط احداث شده مترو تجهیزات لازم از جمله واگن خریداری شود. شرکت واگن سازی تفاهم نامه هایی برای ساخت واگن بسته است و به گفته برخی از اعضای شورای شهر وضعیت واگن سازی نسبت به یک سال گذشته بهتر شده است.

برای توسعه مترو اقداماتی صورت گرفته است

 شرکت واگن‌سازی تهران جهت اورهال‌سازی ۲۹ رام قطار برنامه دارد و  بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته  اورهال ها انجام می شود و قرار است  تعداد بیشتری از واگن‌ها در فرآیند اورهال و تعمیرات قرار بگیرند.  ۲۹ رام قطار اشاره شده ۱۳ رام مربوط به قطارهای قدیمی (dc) و ۱۶ رام مربوط به قطارهای ac است که با جدیت این موضوع در حال انجام است.

شهرداری تهران تصمیم دارد بومی سازی در زمینه قطعات انجام دهد که البته اقداماتی صورت گرفته و البته برای خریدهای خارجی هم اقداماتی در دست اجراست.

جعفر تشکری هاشمی  عضو شورای شهر تهران می گوید: وضعیت واگن سازی خوب است و برای توسعه مترو هم اقداماتی صورت گرفته است البته دولت هم وعده افتتاح  مترو پرند را در سال جاری داده است و امیدواریم این امر رخ دهد.

بر اساس این گزارش ، شهر پرند شهری در شهرستان رباط‌کریم از توابع استان تهران است. این شهر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ـ ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی واقع شده‌است. ساخت مترو سال هاست دراین محدوده در دستور کار قرار گرفته اما اقدامی صورت نگرفت. اخیرا وعده بهره برداری از مترو پرند از سوی دولتی ها در ماه جاری داده شده است و امید است بزودی این کار انجام شود تا بخشی عمده ای مشکلات حمل ونقلی مردم در این محدوده برطرف شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول