اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار مقامات ارشد ترکمنستان و اتحادیه اروپا؛ افغانستان محور مذاکرات

در دیدار نمایندگان ارشد ترکمنستان و اتحادیه اروپا آخرین وضعیت افغانستان مورد برررسی قرار گرفت.

دیدار مقامات ارشد ترکمنستان و اتحادیه اروپا؛ افغانستان محور مذاکرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «تری هاکالا» و «توماس نیکولسان»، نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی و افغانستان با «وفا حاجی‌اف»، سرپرست وزارت امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در جریان این دیدار در مورد دستور کار جاری مشارکت و چشم‌انداز توسعه بیشتر همکاری بین ترکمنستان و اتحادیه اروپا بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

همکاری در زمینه امنیت و توسعه منطقه‌ای، مسائل زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی، حفاظت از محیط زیست، تحولات سبز و دیجیتال، همکاری در صنایع انرژی و حمل و نقل و لجستیک به عنوان حوزه‌های اولویت‌دار مشخص شد.

طی این دیدار همچنین در مورد وضعیت در افغانستان تبادل نظر و مسائل مربوط به همکاری و حفظ گفت‌وگوی گسترده در موضوع افغانستان بررسی شدند.

دو طرف در بخش دیگری دستور کار اجلاس نمایندگان ویژه کشورهای آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا را که امروز به میزبانی ترکمنستان در شهر عشق آباد برگزار می‌شود را بررسی کردند.

رویدادهای آتی در مقیاس بزرگ در قالب «آسیای مرکزی – اتحادیه اروپا» از دیگر موضوعاتی به شمار می‌رود که طی این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول