اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

دو نکته درباره آزادی اسدالله اسدی/ وقتی اپوزیسیون سرکار است!

بیش از ۶ ماه است که اپوزوسیون خودخوانده تحت زعامت قدرت‌های غربی در خیابان‌های اروپا در حال خودنمایی مقابل جمهوری اسلامی است. اما در روابط بین ‌الملل، اصالت با قدرت است. تکیه بر همین اصل بود که مقاماتِ پایتختِ ناتو را مجبور به آزادی اسیر ایرانی کرد.

دو نکته درباره آزادی اسدالله اسدی/  وقتی اپوزیسیون سرکار است!

فارس پلاس؛ روایت روز -  اسدالله اسدی پس از ۱۷۸۹ روز اسارت آزاد شد. این دیپلمات کشورمان که در تاریخ نهم تیر ۱۳۹۷ با طراحی تل آویو و برخی سرویس‌های امنیتی پیمان ناتو در آلمان گروگان گرفته شد و پس از آن به بلژیک منتقل شده بود، روز گذشته جمعه پنجم خرداد ۱۴۰۲ وارد تهران شد.

دو نکته وجود دارد:

۱: وقتی اپوزیسیون با سراب براندازی در بروکسل سرکار می‌رود!

بلژیک پایتخت ناتو است. پس از آشوب‌های پاییز ۱۴۰۲ شاهد تحرکات بسیاری در سوی بروکسل علیه نظام و سپاه به عنوان رقیب ناتو در منطقه غرب آسیا بودیم. «حاجا لحبیب» وزیرخارجه بلژیک روز ۱۵ مهر به نشانه همبستگی با پروژه آشوب در ایران، موهای خود را در پارلمان بلژیک قیچی کرد.

 

 

همان روز ویدئویی تحت عنوان «حمایت وزرای خارجه بلژیک، آلمان، کانادا، فرانسه، سوئد، اسپانیا و شیلی از اعتراضات زنان ایرانی» منتشر شد. «حاجا لحبیب» در این ویدئو گفت: «ما صدای خود را به همراه صدای مردم ایران بلند می‌کنیم. سرکوب باید پایان یابد. حقوق زنان باید محترم شمرده شود.»

 

 


روز ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ تصویری از حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ منتشر شد که طی آن، وزرای خارجه زن یازده کشور مغولستان، آندورا، آلمان، بلژیک، آلبانی (پایگاه مجاهدین خلق)، لیختنشتاین، کانادا، ایسلند، اسلوونی، فرانسه و کوزوو در حمایت از زنان ایرانی، سلفی گرفتند.
 


وزیر خارجه بلژیک در جمع سلفی حمایتی از زنان ایران!


دولت بلژیک روز یکم اسفند ۱۴۰۱  تجمعی را در بروکسل (پایتخت بلژیک) برنامه ریزی کرد که طی آن، تعدادی از معارضین نظام خواستار قرار گرفتن نام سپاه  در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا شدند. حاضرین در این تجمع از نقاط مختلف اروپا به صورت اتوبوسی عازم بروکسل شدند تا نمای تظاهرات شکل بگیرد.
 

 

اتوبوس برلین به سمت بروکسل

اتوبوس هامبوگ به سمت بروکسل


روز ۲۹ اسفند نیز نوبت به تجمع سازمان تروریستی مجاهدین خلق در بروکسل رسید. ستون پنجم ارتش صدام پلاکاردهایی ناموزون از نقل قول مسعود رجوی خیالی تحت عنوان: «نه شاه، نه شیخ. خط قرمز شورای ملی مقاومت و مجاهدین و مرزبندی ملی و تاریخی ایرانیان در انقلاب دموکراتیک نوین!» در دست گرفته بودند و آرمان خود را به یاد سلسله ترورهای دهه شصت، سلاح گرم معرفی کردند.
 


در تمام روزهایی که اپوزیسیون گمان می‌کرد دولت‌های اروپایی نظیر بلژیک (پایتخت اتحادیه اروپا و مقر پیمان نظامی ناتو) شانه به شانه آنان به جنگ جمهوری اسلامی آمده است، مقامات پایتخت‌های غربی نظیر بروکسل سرگرم مذاکره با همتایان خود در تهران بودند. نتیجه یکی از این مذاکرات ختم به آزادی اسدالله اسدی از اسارت شد. «حاجا لحبیب» وزیر امور خارجه بلژیک در ماجرای دیپلمات ایرانی از «۱۵ ماه دیپلماسی متمرکز و مدبرانه» خبر داد.

 

۲: دعوای اپوزیسیون خودخوانده وارد مرحله جدیدی شد

نشستی اوایل فروردین در کانادا تشکیل شد که «اسماعیلیون»، «علینژاد»، «بنیادی» و «پهلوی» در آن شرکت کردند. اسماعیلیون در میانه جلسه بر ضرورت توجه به دادخواهی آنچه بازماندگان اعضای سازمان تروریستی مجاهدین خلق نامید، تاکید کرد. این اظهارات او زنده در اینستاگرام پخش می‌شد و بلافاصله با واکنش منفی یاسمین پهلوی (همسر رضا پهلوی) روبه‌رو شد و این واکنش موجی از واکنش‌های مثبت و منفی را از سوی اپوزیسیون خودخوانده به همراه داشت.

اسماعیلیون فراموش کرده بود که وجه مشترک رژیم پهلوی با جمهوری اسلامی، دشمنی با سازمان تروریستی مجاهدین خلق است. البته، رضا پهلوی نیز غیرت مقتضی را نداشت که در آن جلسه، به حمایت از پدرش در مقابل اسماعیلیون برخیزد.

به یک ماه نکشید که ائتلاف‌ شش نفره پهلوی، اسماعیلیون، علینژاد(!)، بنیادی، عبادی و سرکرده یکی از گروه‌های تروریستی به نام عبدالله مهتدی متلاشی شد. اسماعیلیون در گفتگو با ایران اینترنشنال،  علت فروپاشی ائتلاف مهسا را دیکتاتوری پهلوی عنوان کرد. همین عبارت مقدمه‌ای بر منازعه طیف پهلوی و طیف اسماعیلیون در وقایع بعدی نظیر تجمع لندن شد.

روز نهم اردیبهشت تعدادی از تجزیه طلبان در لندن علیه سپاه پاسداران تجمع کردند و سخران این جمع «حامد اسماعیلیون» بود. این تجمع تحت الشعاع شعارهای اعتراضی طیف پهلوی علیه اسماعیلیون قرار گرفت. طرفداران پهلوی معتقدند که اسماعیلیون نفوذی سپاه در میانه اپوزوسیون است. فلذا با شعار «حامد سپاهی» به استقبال اسماعیلیون رفتند. طرفداران اسماعیلیون نیز در پاسخ انگشت میانی خود را نشان طرفداران پهلوی دادند.
 


روز ۳۰ اردیبهشت تجمع دیگر در لندن شکل گرفت. در این تجمع اتفاقی رخ داد که تا چند روز فضای مجازی را درگیر خود کرد. ماجرا از این قرار بود که یکی از معاندان نظام به نام محمدرضا عالی پیام (ملقب به هالو) از سوی طرفداران پهلوی مورد تعرض جنسی قرار گرفت.

او با شبکه تروریستی اینترنشنال مصاحبه‌ای انجام داد و شرح ما وقع را گفت.  در بخشی از این مصاحبه مجری به عالی‌پیام گفت: «آیا حملات فیزیکی به شما جنسی بوده است؟» او نیز در پاسخ می‌گوید: «بله هفت بار!». عالی پیام در ادامه گفت که منتظر بودیم،  طرفداران پهلوی تهران را فتح کنند اما ماتحت هالو را فتح کردند!
 

مصاحبه عالی پیام با اینترنشنال

فیلمی که عالی پیام از درگیری ۳۰ اردیبهشت لندن منتشر کرد

 

طیف پهلوی بر این باور است که «محمدرضا عالی پیام» نقش یک ضد نظام را بازی می‌کند و در واقع نفوذی نهادهای امنیتی نظام در تجمعات خارج از کشور، برای برهم زدن بازی سلطنت طلبان است. ویدئوی زیر مربوط به یکی از سلطنت طلبان حاضر در تجمع ۳۰ اردیبهشت است.

 


شاهین نجفی، از طرفداران پهلوی نیز ماجرای تعرض جنسی را زیر سوال برد. او در فایل تصویری گفت: «ما از حق ماتحت شما دفاع می‌کنیم(!) ... من از ب**ن شما دفاع می‌کنم. اما شما چرا به درستی از ماتحت خود دفاع نکردید؟! باید به این سوال پاسخ داد: چطور به شما هفت بار [تعرض جنسی شد؟] در چه اندازه‌ای، چگونه و با چه فشاری [تعرض شد؟!] »
 

فیلم شاهین نجفی (هشدار: حاوی جملات خاص)

ایرج مصداقی از دیگر طرفداران پهلوی در یک گفتگوی تصویری پیرامون همین موضوع می‌گوید که شبکه اینترنشنال دارای ماموریت برای هدف قرار دادن پهلوی است. او در این ویدئو گفت: «چرا اینترنشنال پشت ماجرای [عالی پیام] آمد؟ ایران اینترنشنال یک پروژه دارد و آن، زدن شاهزاده رضا پهلوی است. یک روز وحید بهشتی رو به عنوان رهبر جنبش به طاق آسمان می‌چسباند، یک روز این سناریو را با اسماعیلیون جلو می‌برن، یک روز با مسیح علینژاد ...حالا باید ببینم نفر چهارم کیست؟»
 

 

«کامبیز فروهر» همسر مسیح علینژاد نیز در صفحه توئیتری خود رضا پهلوی را فردی خواند که از سوی جمهوری اسلامی باد شده است. او در این توئیت نوشت: «جمهوری اسلامی عاشق اپوزسیون تشریفاتی ست و چه بهتر که این اپوزسیون را بتواند گرز کند برای زدن توی سر دیگرانی که خار چشمش هستند. و برای همین شروع کردند به باد کردن بیش از اندازه رضا پهلوی.»
 


توئیت همسر علینژاد علیه پهلوی


«اکبر گنجی» از اصلاح طلبان فراری توئیت فروهر را تخطئه کرد و با لحن کنایه آمیز درباره رضا پهلوی نوشت: کامبیز فروهر- شوهر مسیح علی نژاد- در توئیتی «دوپینگی اسرائیل» را اپوزسیون تشریفاتی و باده کرده‌ی جمهوری اسلامی به شمار آورد.
 


مجری شبکه تروریستی اینترنشنال روز سوم خرداد در صفحه توئیتر خود پیرامون تهدید تجاوز جنسی از سوی طرفداران پهلوی نوشت: «در این دو روز ده‌ها پیام و کامنت جنسی و جنسیتی گرفته‌ام، از تهدید به تجاوز تا فحش‌های رکیک جنسی و … برای شمایی که از حقوق زنان می‌گویید بعضی را بدون مشقت و پی‌گیری خاصی از همان چندتایی که آن وسط به چشمم خورده «گلچین» کرده‌ام. به تازگی ‌مبحث فحش‌های جنسی و جنسیتی و ادبیات جنسیت‌زده برای برخی مهم شده، گفتم از چشمشان دور نماند.»
 


معارضان خارج نشین به ۲ طیف تقسیم شده‌اند. طیف طرفداران پهلوی و طیف ضد پهلوی.  اکنون منازعه جبهه معارضه، پس از آزادی اسدی، وارد مرحله جدیدی شده است و برخی رضا پهلوی را عامل این شکست دیپلماتیک معرفی کرد!

اشاره این طیف به صحبت‌های رضا پهلوی در جمع تعدادی از نمایندگان پارلمان بلژیک در تاریخ نهم اسفند ۱۴۰۱ است که طی آن، سازمان مجاهدین خلق را یک فرقه و تروریست خواند که در جنگ ایران و رژیم صدام با سربازان ایران جنگیدند و در بمباران شیمیایی حلبچه دخیل بودند. پهلوی در میانه این صحبت‌ها به صورت ناخواسته از لفظ انقلاب ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) یاد کرد.
 


یکی از معارضین کردتبار پس از آزادی دیپلمات ایرانی در صفحه توئیتری خود نوشت: «رضا پهلوی در نشست پارلمان بلژیک ... جادە صاف کن سپاه قدس شد. آیا بازهم شک دارید کە ایشان حامی و پشتیبان سپاه  است؟»

این فرد در توئیتی دیگر نوشت: «اون کسی کە در بلژیک علیە مجاهدین خلق سیاه نمایی می‌کرد و دریا صفاییِ بچە ساواکی حرفاش تائید میکرد، کی بود؟ تو مهرەی سوختەی سپاه پاسدارانی دیگە دستت برای همە رو شدە. #رضا-تفرقه»

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول