اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دعوت از شرکت‌های اماراتی برای حضور در بخش‌های انرژی و گردشگری قزاقستان

رئیس جمهور قزاقستان با نماینده ارشد حاکم امارات دیدار و چشم انداز تقویت همکاری‌های دوجانبه را بررسی کرد.

دعوت از شرکت‌های اماراتی برای حضور در بخش‌های انرژی و گردشگری قزاقستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان با «شیخ سرور بن محمد آل نهیان» نماینده ارشد حاکم ابوظبی دیدار و چشم انداز تقویت همکاری‌های دوجانبه را بررسی کرد.

به گفته وی، برای قزاقستان، امارات متحده عربی یک شریک راهبردی قابل اعتماد و کلیدی در جهان اسلام است، کشوری برادر که از سال‌های اول استقلال از این جمهوری حمایت کرده است.

توکایف گفت: با کمال خرسندی من سفر خود به امارات و مذاکرات با حاکم کشور شما در آغاز سال را به یاد می‌آورم. البته توافق‌های حاصل شده به نفع ملت‌های ما خواهد بود. مردم ما همیشه قدردان این موضوع خواهند بود. از این رو ما سهم امارات در توسعه کشورمان را مظهر دوستی و همکاری نزدیک می‌دانیم و از این فرصت استفاده کرده و مراتب تشکر خود را از رئیس جمهور کشورتان اعلام می‌کنم و صمیمانه‌ترین آرزوهای خود را به اطلاع شما عزیزان می رسانم.

سرور بن محمد آل نهیان گفت: سفر رسمی شما به امارات در ابتدای سال جاری از نظر تقویت همکاری بین کشورهای دوستمان موفقیت آمیز بود، سابقه روابط با کشور شما بسیار عمیق است، امروز با وجود شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای، از دولت قزاقستان و شخص شما برای ایجاد مطلوب‌ترین شرایط برای اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری مشترک تشکر کنم.

همچنین خاطرنشان شد در این دیدار موضوعات همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور قزاقستان با اشاره به پتانسیل‌ها و فرصت‌های بالای شرکت‌های اماراتی از آنها برای مشارکت فعال در پروژه‌های مشترک در زمینه‌های کشاورزی، انرژی، پتروشیمی، معدن، ساختمان، حمل و نقل و لجستیک، مالی و گردشگری دعوت کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول