اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

خانه تجارت قرقیزستان در چین افتتاح می‌شود

خانه تجارت قرقیزستان در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور چین افتتاح می‌شود.

خانه تجارت قرقیزستان در چین افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، خانه تجارت قرقیزستان در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور چین افتتاح می‌شود.

توافقنامه‌ای در این باره در نشست هیئت این کشور با تجار خودمختار سین کیانگ اویغور در چین امضا شد. نمایندگان بیش از 20 شرکت از این کشور و 80 شرکت از چین در مذاکرات شرکت کردند که در حوزه‌های آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، گردشگری، معماری و ساخت و ساز، فناوری اطلاعات، لجستیک و حمل و نقل بین المللی، کشاورزی، انرژی، تجارت الکترونیک و بخش مالی فعالیت می‌کنند.

این نشست به ابتکار شرکت مشاوره بازرگانی« Huahe International»، وزارت امور خارجه و سفارت قرقیزستان در این کشور برگزار شد. ریاست هیئت را «باکیت توربایف» معاون نخست وزیر قرقیزستان بر عهده داشت.

توروبایف در سخنرانی خود خاطرنشان کرد که در سال‌های اخیر، روابط بین دو کشور به طور قابل توجهی در بخش تجارت تقویت شده است.

وی تاکید کرد: مطمئن هستم که نشست امروز ما به تقویت بیشتر همکاری‌ها کمک خواهد کرد، روابط ما قوی‌تر و کاربردی‌تر خواهد شد.

معاون نخست وزیر قرقیزستان با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری گفت: در یک دهه گذشته ظرفیت سرمایه‌گذاری این منطقه چندین برابر شده است. چین امروز 275 میلیون دلار در این کشور سرمایه گذاری کرده است و با توجه به این شاخص‌ها در قرقیزستان پیشتاز است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول