اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

طوایف نقش موثری در فرهنگ سازی برای جامعه دارند

استاندار سیستان و بلوچستان: با اشاره به اهمیت نقش طوایف در فرهنگ‌سازی ها گفت: فرهنگ کار؛ حائز اهمیت است و اگر کار نکنیم، شاهد تغییر و تحول نخواهیم بود.

طوایف نقش موثری در فرهنگ سازی برای جامعه دارند

به گزارش خبرگزری فارس از زاهدان به نقل از روابط‌عمومی استانداری، محمد کرمی در دیدار با سران طایفه شاهوزهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این طایفه و علی الخصوص مادر گرامی شهیدان والامقام «دانش پایه» اظهار داشت: کار و تلاش عین عبادت بوده و آنچه مهم است؛ حرکت و تلاش همه شماست که علت تمام موفقیت‌ها است.

محمد کرمی بیان داشت: بزرگترین آفت یک جامعه بیکاری است که عامل بیماری و  فساد می‌باشد، کار و تلاش نیز عامل  شادابی و زندگی است.

 وی بر اهمیت موضوع درخواست راه اندازی کارهای تولیدی و ارائه تسهیلات تاکید و اذعان کرد: با توحه به اینکه یک نفر نمی‌تواند سبب تحول در یک منطقه باشد با حضور افراد و کنار هم قرار گرفتن سرمایه ها، طوایف در راه اندازی شرکت های تعاونی‌ اقدام نمایند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با کنار هم قرار گرفتن سرمایه‌ها در یک منطقه می‌توان کارهای مهمی از جمله ایجاد کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی صورت بگیرد.

کرمی بیان داشت: با توجه به پتانسیل ارتباط طوایف با کشورهای همسایه از این ظرفیت در حوزه تجارت دام، ماشین‌آلات و قطعات بهره بگیرید.

وی با اشاره بر اینکه تولید ثروت امروز بر پایه دانش است، اذعان کرد: با توجه به پتانسیل این منطقه در تولید محصولات کشاورزی خاص، و حوزه‌های مختلف تجارت، صنعت و معدن با مبنای علمی و تشکیل شرکت ها و  تعاونی های دانش بنیان از این ظرفیت‌‌ها بهره برداری کرد.

استاندار با اشاره به مردمی سازی‌ در بخش‌های مختلف تصریح‌کرد: در استان سیستان و بلوچستان شرایط برای سرمایه گذاری در عرصه‌های مختلف مهیا است که  باید با نوآوری‌های جدید دربخش‌های مختلف تولید وارد شد.

کرمی با تاکید بر رفع موانع اداری در صدور مجوزها بیان داشت: در زمینه فرهنگ سازی و مردمی سازی به خصوص در زمینه انجام امور و مطالبه‌گری‌ها باید اقدام شود.

وی در زمینه حاشیه نشینی و ایجاد رفاه اجتماعی اذعان کرد: ایجاد روستاهای هوشمند با زیرساخت‌های مناسب و واگذاری هزار متر زمین  به متقاضیان برای ایجاد خانه‌ و بهره برداری اقتصادی از زمین جهت رونق اقتصادی خانوارها در راستای کاهش حاشیه نشینی طراحی شده است.

 وی با اشاره به کمبود نیروی کار ماهر در استان بیان داشت: علم؛ عامل تحول در همه عرصه‌هاست، از نظر علمی به جوانان و نوجوانان توجه ویژه داشته باشیم چرا که آینده کشور در دست آنهاست.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول