اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاشکند میزبان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی «فرهنگ و غذاهای ملی» + تصاویر

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی «فرهنگ و غذاهای ملی» در باغ «میرزا الغ‌بیک» شهر «تاشکند» پایتخت ازبکستان با حضور فعال شرکت‌کنندگانی از جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

تاشکند میزبان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی «فرهنگ و غذاهای ملی» + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی «فرهنگ و غذاهای ملی» در باغ «میرزا الغ‌بیک» شهر «تاشکند» پایتخت ازبکستان با حضور فعال شرکت‌کنندگانی از جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

این جشنواره در 2 بخش نمایشگاه میراث فرهنگی و غذاهای ملی کشورها از سوی بخش خدمات دیپلماتیک وزارت امور خارجه با همکاری و مشارکت سفارت خانه‌ها و مراکز فرهنگی کشورهای خارجی سازماندهی و اجرا شد.

در این جشنواره نمایشگاهی از آثار هنری، فرهنگی و تاریخی و انواع غذاهای ملی، محلی کشورهای خارجی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت و همچنین در طول برگزاری جشنواره، گروه‌های هنری کشورهای مختلف با پوشیدن لباس‌های محلی هنرنمایی کردند.

کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان، افغانستان، مصر، بلاروس، آلمان، گرجستان، هند، ایتالیا، اندونزی، عربستان سعودی، کره جنوبی، کویت، قرقیزستان، قزاقستان، مالزی، امارات، فلسطین، روسیه، رومانی، تاجیکستان، ترکیه، عمان، چک، سوئیس و دیگران در این جشنواره فرهنگ و غذاهای ملی خود را در معرض دید علاقمندان فرهنگ و هنر قرار دادند.

در بخش غذاهای ملی جشنواره نمایشگاه انواع غذا و سالاد و شیرینی‌های ایرانی از جمله شله زرد، جوجه کباب، دلمه، خورشت قیمه، آش جو، آش گندم، کوفته، خورشت قرمه سبزی، پلوی ایرانی، خورشت فسنجان، توسط خانواده‌های ایرانی طبخ و به نمایش گذاشته شد.

همچنین درطول زمان برگزاری جشنواره جوجه کباب ایرانی‌ در محل جشنواره طبخ و در میان علاقمندان توزیع شد که مورد استقبال بسیاری از مردم حاضر در جشنواره قرار گرفت. به طوری که بیشترین فروش غذا به غرفه ایران اختصاص یافت.

«غیرت فاضل‌اف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان در مراسم افتتاحیه این جشنواره ضمن خیر مقدم به سفیران و دیپلمات‌های کشورهای خارجی، برگزارکنندگان جشنواره و همچنین مردم علاقمند به فرهنگ و هنر گفت: برگزاری نوزدهمین جشنواره فرهنگ و غذاهای ملی در «تاشکند» با مشارکت نمایندگان سیاسی و فرهنگی کشورهای خارجی گامی در جهت آشنایی ملل مختلف با فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و آثار فرهنگی و هنری کشورهای جهان و تحکیم و تقویت روابط دوستی و فرهنگی بین ملل مختلف است.

وی همچنین گفت: چون این دوستی و روابط صمیمی و همکاری‌های نزدیک بین مردم ملل مختلف جهان از طریق آشنایی با فرهنگ و غذاهای ملی یکدیگر آغاز خواهد شد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره نیز از سوی «غیرت فاضل‌اف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان لوح تقدیر فعال‌ترین غرفه به «مجتبی مرادی» نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان اهدا گردید.

این جشنواره از سال 2000 میلادی هر ساله با برنامه‌ریزی وزارت امور خارجه ازبکستان و مشارکت سفارتخا‌نه‌های خارجی مستقر در شهر «تاشکند» برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است عواید حاصل از این جشنواره به وزارت امور خارجه ازبکستان تحویل داده می‌شود تا صرف امور خیریه و کمک به افراد فقیر و بی‌بضاعت گردد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول