اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| برگزاری امتحانات دانشکده مجازی به صورت حضوری مصوبه وزارت علوم است

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز گفت: برگزاری آزمون ها به صورت حضوری پس از رفع پاندمی کرونا، مصوبه وزارت علوم بوده و در این زمینه دانشکده اختیاری ندارد.

فارس من| برگزاری امتحانات دانشکده مجازی به صورت حضوری مصوبه وزارت علوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شروع فصل امتحانات در خرداد ماه بعد از اپیدمی کرونا حواشی جهت برگزاری به صورت آنلاین و یا حضوری داشته است که در پویش اخیر با عنوان "نه به امتحانات حضوری دانشکده مجازی شیراز و اخذ هزینه مازاد بر شهریه" مطرح شده است.

در این پویش آمده است: دانشگاه دولتی شیراز در اقدامی عجیب، امتحانات دانشکده مجازی این دانشگاه را حضوری کرده و بابت برگزاری امتحانات پایان ترم از دانشجویان مجازی این دانشگاه به ازای هر درس 190 هزار تومان اخذ می نماید. در حالی که این موضوع نه تنها در آیین نامه آموزشی و دفترچه ثبت نام کنکور آورده نشده بلکه با اقتضای مجازی بودن دوره نیز مغایر است. چطور دانشجویانی که به علت مشغله های کاری و زندگی در رشته ای مجازی شرکت کرده اند حداقل دو هفته کار خود را تعطیل نموده و در امتحان حضوری دانشگاه شرکت نمایند در حالی که زیرساخت برگزاری مجازی امتحانات از زمان کرونا وجود دارد. غم انگیزتر اینکه هزینه ای مازاد بر شهریه ابتدای ترم نیز به ازای هر امتحان از دانشجو اخذ می گردد که در این شرایط اقتصادی اجحاف در حق دانشجو و مغایر با اصل آموزش رایگان مصرح در قانون اساسی می باشد.

بر همین اساس از مسئولین وزارت علوم درخواست پیگیری داریم.

 این پویش در همان ساعات اولیه توانست بیش از ۷۰۰ حمایت را به خود جلب کند و طی چهار روز به حدود 1100 امضاء رسید.

مسلم باقری، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز، در این زمینه به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی هزینه های برگزاری آزمون های دانشکده به صورت حضوری را طبق اطلاعیه قبلی دانست و گفت: اعلام هزینه های برگزاری آزمون های پایان ترم دانشکده آموزش های الکترونیکی در ترم جاری موجب اعتراض برخی از دانشجویان شده است که در ادامه توضیحاتی را بیان می‌کنم.

باقری با اشاره به اینکه قبل از پاندمی کرونا آزمون های میان ترم و پایان ترم دانشکده آموزش های الکترونیکی به صورت حضوری برگزار می شد، افزود: هر دانشجو بابت شرکت در هر آزمون مبلغی را پرداخت می کرد که مبلغ اعلام شده فعلی بر اساس نرخ تورم حتی از مبلغ گذشته نیز کمتر است لذا هزینه ها به شکلی محاسبه شده که فقط امکان برگزاری آزمون با استاندارد های دانشگاه شیراز، کیفیت مناسب و در سلامت کامل وجود داشته باشد.

دانشجوها هزینه را با سایر دانشکده ها مقایسه کنند

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز ادامه داد: دانشجویان می توانند هزینه برگزاری هر نفر آزمون را با سایر دانشکده های آموزش الکترونیکی در کل کشور مقایسه کنند که مشخص می شود، دانشگاه شیراز هزینه ها را با صرفه جویی و استفاده از فناوری روز به حداقل رسانده است لذا دانشکده سعی کرده است در بیشتر شهرها (حدود ۱۲ شهر) مرکز برگزاری آزمون داشته باشد تا دانشجویان عزیز بدون نگرانی از رفت و آمد و اسکان و با صرف هزینه و زمان کمتر در آزمون ها شرکت کنند.

باقری، برگزاری آزمون در هر مرکز خارج از شیراز مستلزم عقد قرارداد و پرداخت هزینه دانست و گفت: این هزینه با شهریه پرداختی دانشجویان قابل جبران نیست و می‌بایست هزینه آن از محل پرداخت هزینه آزمون توسط دانشجویان تامین شود و به این نکته توجه داشته باشین که برگزاری آزمون ها به صورت حضوری پس از رفع پاندمی کرونا، مصوبه وزارت علوم بوده و در این زمینه دانشکده اختیاری ندارد.

وی، هزینه های اعلام شده حداقل ممکن هزینه دانست که امکان کمتر شدن آن را ندارد و ابزار داشت: دانشجویان دانشکده آموزش های الکترونیکی شهریه پرداز هستند و باید شهریه های پرداختی آنها کل هزینه های تحصیلی را پوشش دهد و در صورتی که دانشجویان در پرداخت هزینه های آزمون مشکل مالی داشته باشند، می توانند نیمی از آن را قبل از آزمون و مابقی را تا پایان تابستان تسویه نمایند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز در پایان اذعان کرد: ما نیز به سختی ها و فشارهای اقتصادی وارد شده به تمام هموطنانمان در این چند سال اخیر واقف هستیم و میدانیم که درآمدها نسبت به هزینه ها رشد بسیار کمتری داشته است و به همین خاطر سعی شده کف هزینه ها درنظر گرفته شود و تا حد امکان صرفه جویی شود تا هزینه کمتری به دانشجو تحمیل شود.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول