اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کاش تصمیم‌گیران سیاسی شهر به بهانه‌ جوان‌گرایی تجربه‌ستیزی نمی‌کردند

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به دستگیری‌های اخیر شورا و شهرداری گفت: ای کاش مراکز بازرسی، حراستی و نظارتی داخلی به خوبی به وظایف خود عمل می‌کردند تا از این حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری و دست گیری می شد تا به مچ گیری نمی رسید و ای کاش تصمیم گیران و تصمیم سازان سیاسی شهر به بهانه جوانگرایی، تجربه ستیزی نمی کردند تا شاهد این قضایا نبودیم.

کاش تصمیم‌گیران سیاسی شهر به بهانه‌ جوان‌گرایی تجربه‌ستیزی نمی‌کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا هاجری امروز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز اظهار داشت: حوادث تلخ و ناگواری که اخیراً در شورا و شهرداری با کشف و پیگیری سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگاه عدالت خواه و عدالت گستر قضا به منظور سلامتی و پاکی رقم خورده، تازیانه های غم و مصیبت و بلا را بر پیکرمان فرود آورده است. 

وی افزود: بر گرفتاری وارده بر جمعی در شورا و شهرداری و خارج از شهرداری خوشحال نبوده آرزوی برائت و رهایی آنها را داریم و به توصیه قرآن کریم پناه می بریم که فرموده: "وَعَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ  وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ  وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ" لکن چه بسیار شود که چیزی را مکروه شمارید ولی به حقیقت خیر و صلاح شما در آن بوده و چه بسیار شود چیزی را دوست دارید و در واقع شرّ و فساد شما در آن است، و خدا (به مصالح امور) داناست و شما نادانید. » (آیه 216 بقره) 

هاجری ادامه داد: ای کاش مراکز بازرسی، حراستی و نظارتی داخلی به خوبی به وظایف خود عمل می کردند تا از این حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری و دست گیری می شد تا به مچ گیری نمی رسید. ای کاش تصمیم گیران و تصمیم سازان سیاسی شهر به بهانه جوانگرایی، تجربه ستیزی نمی کردند تا شاهد این قضایا نبودیم. 

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: در همه حال به خداوند توکل نموده، در روش و منش التزام عملی به قانون را پیشه می سازیم و برای جبران حوادث تلخ و ناگوار ایجادشده با کار وتلاش مضاعف و عمران و آبادی جهادی و میدانی در محلات،کام مردم خوب و با صفای شهر را شیرین خواهیم کرد. 

هاجری در ادامه بر مردمی کردن کارها اشاره و تاکید کرد: امام راحل و فقید رضوان ا... تعالی علیه و خلف صالح و شایسته ایشان  امام خامنه ای بارها فرموده اند: کاری را که مردم می توانند انجام دهند به آنها بسپارید، دولت درکارهایی وارد شود که از توان مردم خارج است. تشکیل خیرین فرهنگی، دولتی با میدان‌داری تروئیکای صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان فارس، یعنی خلع ظرفیت های مردمی در حوزه خیرین. دولتی کردن کارهایی که مردم در آن جلودار بوده و هستند،‌مانند مجمع خیرین تأمین سلامت فارس که به توصیه ولی امر مسلمین از آن تجلیل و تبدیل به الگویی شد برای کل کشور. دولت ها و مدیرانش می آیند و می روند، اما پایگاه های مردمی در حوزه خیرین همچون یادگاری ماندگار و جاودان به‌عنوان میراث معنوی می مانند و خدمات رسانی می‌کنند. 

وی اضافه کرد: بهتر است به مردم اعتماد و اطمینان کنند و از پیشکسوتان محبوب و مقبول مردم در این راستا بهره برده، کار را به آنها بسپارند به جای دولتی کردن مراکز خیریه، بگذارند همچنان این مراکز، مردمی بمانند. 

هاجر اظهار کرد: طبق اصل 13 قانون اساسی؛ ایرانیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی تنها اقلیتهای دینی شناخته  می شوند  که در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزادند  و در احوال شخصیه و تعلیمات دینی بر طبق آیین خود عمل می کنند. این عزیزان ایرانی در مجلس شورای اسلامی نماینده داشته، بزرگان این ادیان در شیراز درخواست آرامستان دارند که موافقت شده، به زودی بخشی از آرامستان بهشت احمدی، به آرامستان ادیان مختلف اختصاص یافته و خود عزیزان آن‌را طراحی، ساماندهی کرده و طبق ضوابط و قوانین مدیریت شهری، اموات خود را دفن خواهند کرد. 

او افزود: همزمان آرامستان مشاهیر و مفاخر شهر در آرامستان دارالسلام آماده و تقدیم این طیف سربلند خواهد شد. همبستگی ملی و همکاری مشترک در این عرصه از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

سگ و گربه گردانی‌های خیابانی با تذکر مردمی قابل اصلاح است 

وی همچنین با اشاره به اصل 8 قانون اساسی اذعان کرد: در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است. چنانچه همه مردم با رعایت اصول و معیارهای مهربانانه اسلامی و دوری از چهره عبوس به این وظیفه شرعی و قانونی عمل کنند، شاهد رفع  بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی خواهیم بود؛ لذا تلطیف نمودن فضای زندگی اجتماعی و شهری می بایست توسط خود مردم ایجاد شود تا به شهر خدامحور برسیم. حلال خدا حلال و حرام الهی حرام بوده، هست و خواهد بود.

او گفت: لجاجت با فرامین الهی حیات طیبه را تخریب و تحریف می کند. بعضی از کشف حجاب های خیابانی، سگ و گربه گردانی ها با تذکرات مردمی قابل رفع و اصلاح است، قانون رافع اختلافات است پس باید مبنا قرار گیرد تا آرامش، همدلی و همکاری مشترک در شهر بیشتر رونق گیرد.

این عضو شورا در ادامه متذکر شد: فراموش نکنیم دشمنان این مرز و بوم  پرگهر سه راهبرد و پروتکل ضد مردمی طراحی کرده‌اند «پشیمانی مردم از گذشته، آشفته نشان دادن وضع موجود مردم و ناامیدسازی مردم از آینده » مردم به‌عنوان سرمایه اجتماعی نظام حکمرانی با جهاد تبیین، امر به معروف و نهی از منکر،معاشرت نیکو و مهربانانه و کار و تلاش جهادی و میدانی در حوزه عمران و آبادی و خدمات رسانی می توانند شعاع طراحی دشمنان را  محدود و خنثی سازند.

وی در بخش پایانی نطق خود از اعزام 1000 نفر از جوانان  محلات شیراز، توسط شورا و شهرداری به مراسم بزرگداشت امام راحل وفقید در 13 و 14 خرداد به تهران با همکاری خوب قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) و نواحی چهارگانه سپاه، شهرداری مناطق یازده گانه، ناظرین شورا در مناطق و یاوران شورا خبر داد و اظهار داشت: این اقدام، کار خوب و مناسبی پس از رفع دوران کرونا بوده، لازم است به منظور گرامی داشت این ایام در تمامی مساجد و محلات، مراسم مناسب بزرگداشت در نظر گرفته شود. سازمان فرهنگی شهرداری و روابط عمومی مناطق شهرداری لازم است در این راستا به صورت فعال وارد شده، مشارکت نموده تا به توصیه ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری، یاد و نام و روش و منش آن رجل رحیل الهی به‌عنوان الگوی مناسب حیات طیبه ترویج و گسترش یابد. 

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول