اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور

دریادار علی‌اکبر احمدیان دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی امروز در گردهمایی سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه گردهمایی سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در محل وزارت امور خارجه در حال برگزاری است، صبح امروز (دوشنبه) دهم خرداد ماه دریادار علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

دریادار علی‌اکبر احمدیان اخیرا به عنوان دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی و جایگزین علی شمخانی به این سمت منصوب شد.

در پی انتصاب علی‌اکبر احمدیان به عنوان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در پیامی این انتصاب را تبریک گفت. وزیر امور خارجه در این پیام آمادگی دستگاه دیپلماسی را برای استمرار و تقویت همکاری و هم‌افزایی با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به منظور تداوم ایفای نقش مهم آن نهاد در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری، تأمین منافع و تقویت اقتدار و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

گردهمایی سراسری سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور با موضوع «نظم جهانی در حال ظهور، نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران» از روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه با دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مدیران ارشد وزارت امور خارجه و سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز به کار کرد و تا دهم خرداد ماه در محل وزارت امور خارجه برپا خواهد بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار رهنمودهایی را خطاب به سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بیان کردند. این نشست تا دهم خرداد ماه نیز در این محل برپاست.

مقام معظم رهبری در این دیدار سیاست خارجی خوب و دستگاه دیپلماسی کارآمد را رکنی اساسی برای اداره موفق کشور برشمردند و با بیان ۶ ضابطه الزامی در سیاست خارجی گفتند: رعایت این شاخص‌ها، نشانه سیاست خارجی موفق است و اگر این ضابطه‌ها مشاهده نشد، یا در نظریه سیاست خارجی و یا در کارکرد و عملیات دیپلماسی دچار مشکل هستیم.(جزئیات بیشتر)

رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور و کارگزاران وزارت امور خارجه همچنین در بیانیه‌ای از مقام معظم رهبری قدردانی و اعلام کردند: دستگاه دیپلماسی ضمن برنامه‌ریزی جامع و توجه جدی به ضوابط شش‌گانه مدنظر معظم‌له،‌ اهتمام خود را برای اقناع گفتمان عدالت محور و جهان شمول انقلاب اسلامی و تقویت هر چه بیشتر نقش و جایگاه ایران عزیز،‌ در نظم در حال تحول جهانی به کار خواهد بست. 

در هفته‌ای که گذشت محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز در این گردهمایی حضور یافتند و به تشریح فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پرداختند. سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به همراه وزیر امور خارجه و جمعی از مدیران ارشد این وزارتخانه روز پنجشنبه چهارم خرداد ماه نیز با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، جواد اوجی وزیر نفت، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، حجت الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی، نیز از دیگر مقاماتی بودند که در گردهمایی سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداخته‌اند.

قرار است سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز امروز در جمع مذکور حضور یابد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول