اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

مستمری ۳۸۰ هزار نفر از معلولان برقرار شد

مشاور رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 380 هزار معلول پشت نوبتی، گفت: لازم است در بودجه‌های سنواتی نسبت به افزایش مستمری این افراد اقدامات لازم صورت گیرد.

مستمری  ۳۸۰ هزار نفر از معلولان برقرار شد

علی‌همت محمودنژاد، مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور معلولان و سخنگوی شبکه ملی معلولان جسمی حرکتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: تمام معلولان واجد شرایط تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند.

وی افزود: بیش از ۳۸۰ هزار نفر از معلولان که از ۵ سال پیش تاکنون پشت نوبت استفاده از خدمات پرستاری و مستمری قرار گرفته بودند از ابتدای امسال تحت پوشش سازمان قرار گرفتند و مستمری ماهانه آن‌ها برقرار شد. این یکی از بزرگترین دستاورد‌های فعالیت‌های مدنی و پیگیری‌های سازمان بهزیستی برای معلولان است.

برنامه‌ریزی برای ساخت خانه‌های رایگان برای۸هزار معلول

مشاور رئیس سازمان بهزیستی با قدردانی از این اقدام مثبت که بیش از ۳۸۰ هزار معلول و خانواده بهزیستی از پشت نوبتی خارج شده‌اند، اظهار‌ امیدواری کرد تا در بودجه‌های سنواتی نسبت به افزایش مستمری این افراد اقدام لازم صورت گیرد.

وی همچنین با ابراز خرسندی از اعلام ساخت مسکن برای افراد ۳معلول بالاتر تا ۲ سال آینده، گفت: این وعده در زمان مشخص محقق شود. در کمیته نظارت و ارزیابی وزارت مسکن که با ریاست آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد وزارت مسکن و وزیر رفاه به نمایندگی از شستا قول داده‌اند با همکاری سازمان بهزیستی برای ۷هزار و ۷۰۰ نفر از معلولان خانواده‌های دارای ۳ تا ۸ معلول خانه‌های رایگان ساخته و در اختیار آن‌ها قرار دهند.

لزوم مناسب سازی خانه‌های مسکن ملی

محمود نژاد همچنین با اشاره به طرح مسکن ملی، اظهار کرد:‌ امیدوارم پیوست‌های مناسب‌سازی برای نقشه‌های در حال اجرا مسکن ملی مغفول نماند و  مشکل سهم آورده افراد دارای معلولیت در مسکن ملی هرچه سریعتر برطرف شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول