اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رابطه محبت آمیز بین والدین و فرزندان باعث جلوگیری از آسیب ها می شود

عضو کارگروه خانواده معاونت حقوقی رئیس جمهور گفت: رابطه عاشقانه و محبت آمیز بین فرزندان و والدین که تاکید آیات و روایات دینی است، بسیاری از آسیب ها در خانواده و جامعه جلوگیری می کند.

رابطه محبت آمیز بین والدین و فرزندان باعث جلوگیری از آسیب ها می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حسن فدایی در همایش بزرگ مهرواره فرهنگی قرآنی شمیم علوی به مناسبت دهه کرامت در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس اظهار کرد: آیات و روایات ما در حوزه خانواده و رابطه بین اعضای خانواده بسیار غنی بوده و بر طبق روایات دینی و کتاب اسمانی ما عشق و محبت در بین خانواده باید جاری و ساری باشد.

وی تصریح کرد: این رابطه عاشقانه و محبت آمیز حتی در بین همسر پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و فرزندان این ائمه اطهار بسیار عمیق بوده و به عنوان یک برنامه مهارتی در زندگی در حدیث کساء و دیگر روایات آورده شده است.

مدیر آموزش کرسی حقوق بشر یونسکو خاطرنشان کرد: اسلام در مهارت های زندگی از غنای عمیق و فراوانی برخوردار بوده اما این فرهنگ غنی در مهارت های زندگی در کشور ما که مزین به اسلام و قرآن بوده نادیده گرفته شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از توطئه های دشمن سوق دادن خانواده به سوی فردیت بوده و این فردیت در خانواده را در حال ترویج، نهادینه کردن و فرهنگ سازی است تا والدین کاری به فرزندان و یکدیگر نداشته باشند. در صورتی که قرآن با این فرهنگ مخالف بوده و محبوبیت در نزد خداوند را توجه بیشتر فرد به خانواده می شمارد.

فدایی گفت: در کشور ما به‌جای امر به معروف بیشتر از نهی از منکر استفاده شده در صورتی که با وجود اینکه هردو لازم و ملزوم هم هستند ترویج امر به معروف مقدم تر است.

وی بیان کرد: ریست عفیفانه، ترویج عفاف و حجاب و بسیاری از نظام مسائل دینی و اعتقادی باید با محوریت خانواده و گفتمان خانواده انجام شود و اگر بتوانیم خانواده را تقویت کرده و تمام برنامه و سیاست ها را بر مبنا خانواده انجام دهیم قطعا می توانیم بسیاری از آسیب ها اجتماعی را در جامعه کاهش داده و یا از بین ببریم.

این همایش با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری شامل اجرای سرود، تواشیحی و تلاوت قران توسط قاری بین المللی با حضور جمع کثیری از مردم، مسئولان، روحانیون، جوانان و نوجوانان برگزار شد و از بانوان برتر شهرستان تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول