اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

مدیریت مصرف برق ادارات از 16 خرداد آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: پاداش صرفه‌جویی در بخش خانگی با سهم پاداش کاهش مصرف برق به کاهش 19 درصدی مصرف برق خانگی ثبت شده است.

مدیریت مصرف برق ادارات از 16 خرداد آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ مصطفی رجبی‌مشهدی در نشست خبری که صبح امروز 9 خرداد ماه در رابطه با شروع فصل گرم تابستان و اوج بار مصرف برق برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آمار مدیریت شبکه برق دو روز گذشته رقم مصرف برق به 60 هزار و 800 مگاوات رسید که بیش از 10 درصد از سال گذشته بیشتر است و معادل 7300 مگاوات بیشتر از سال گذشته در این بازه زمانی برق مصرف کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: میزان افزایش مصرف روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل مصرف 5 استان خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی و مازندران و گلستان است.

وی افزود: امسال ما با یک افزایش دما بیش از وارد شدن به تقویم فصل تابستان مواجه شده‌ایم که اوج مصرف را در پی داشته است و کارکنان صنعت برق تمام تلاش خود را برای یک نظم پایدار به منظور استفاده همه مشترکان به کار بسته‌اند.

رجبی‌مشهدی در تشریح برنامه مدیریت مصرف دولت گفت:‌ کاهش هزار مگاواتی مصرف برق ادارات در بخش دولتی صورت گرفته‌است و این برنامه از 16 خرداد سال 1402 اجرا خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق با بیان آخرین تغییرات برنامه مدیریت بار ادارات دولتی گفت: بر اساس این برنامه تنظیم وسایل سرمایشی در ادارات باید زیر 24 درجه و بالاتر تنظیم شود و مصرف برق در ساعات اداری 30 درصد نسبت به سال پایه 1400 و در ساعات غیراداری 60 درصد کمتر از سال پایه 1400 کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ادارات در مناطق عادی ادارات باید یک ساعت پیش از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر زمان پایان ساعت اداری نسبت به توقف فعالیت وسایل سرمایشی اقدام کنند.

رجبی‌مشهدی اظهار داشت:‌ در ادارات مدیریت مصرف را از خود آغاز کرده‌ایم و باید در این حوزه 40 درصد نسبت به سال گذشته صرفه‌جویی کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند و جنرال گفت: مصرف برق ادارات کشور به نسبت مصوب شده و ارزیابی این مصرف برای تحقق هدف کاهش مصرف به هیأت وزیران ارسال خواهد شد.

وی افزود: در بخش ساخت نیروگاه‌های صنایع برنامه 10 هزار مگاواتی داریم که عملیات اجرایی 5 هزار مگاوات آغاز شده و هم اکنون 666 مگاوات از این نیروگاه‌ها در مدار است و انتظار داریم تا انتهای سال 1402، 1500 مگاوات دیگر به ظرفیت اضافه شود.

رجبی‌مشهدی در تشریح هماهنگی لازم برای تأمین انرژی صنایع گفت: 92 درصد از مشترکان صنعتی و صنفی صنعتی ما در کنار صنایعی که سال گذشته نیروگاه خود را به مدار آورده‌اند، هیچ محدودیت تأمین برقی ندارند.

این مقام مسؤول تأکید کرد: در سایر صنایع هدف تأمین انرژی مطابق نیاز بازار است و کمک می‌کنیم مشابه سال گذشته و حتی بیشتر انرژی این بخش از صنایع را تأمین کنیم.

وی با اشاره به استقبال قابل توجه صنایع از تابلوی برق سبز گفت: بر اساس قانون جهش تولید دانش‌بنیان 20 درصد از تقاضای صنایع باید از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز تأمین شود.

رجبی‌مشهدی گفت: پاداش صرفه‌جویی در بخش خانگی با سهم پاداش کاهش مصرف برق به کاهش 19 درصدی مصرف برق خانگی ثبت شده است.

این مقام  مسؤول در پایان گفت: امکان فعالیت مزارع رمز ارز مجاز که 240 مگاوات برق نیاز دارند از ساعت 12 شب تا 7 بامداد امکان پذیر است و اگر این مزارع نیروگاه تجدیدپذیر داشته باشند می‌توانند بدون وقفه برق تولید کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول