اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نظامیان صهیونیست به دانش‌آموزان فلسطینی گاز اشک‌آور سمی شلیک کردند

مدیر یک مدرسه ابتدایی فلسطینی خبر داد که نظامیان صهیونیست حین خروج دانش‌آموزان و معلمان از مدرسه به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور سمی و بمب صوتی شلیک کرده‌اند.

نظامیان صهیونیست به دانش‌آموزان فلسطینی گاز اشک‌آور سمی شلیک کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شماری از دانش‌آموزان و معلمان فلسطینی یک مدرسه ابتدایی در محله «حواره» در جنوب نابلس (شمال کرانه باختری)، امروز (سه‌شنبه)، در پی شلیک گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

«رجا عواد» مدیر این مدرسه به خبرگزاری فلسطین (وفا) خبر داد که نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت دانش‌آموزان و معلمان این مدرسه ابتدایی حین خروج از مدرسه «گاز سمی اشک‌آور» و «بمب صوتی» شلیک کرده‌اند که این کار باعث هراس و خفگی شماری از دانش‌آموزان و معلمان شده است.

عواد گفت که نیروهای اشغالگر از چند ماه پیش در تلاش هستند با ترساندن دانش‌آموزان، تعقیب آن‌ها، ورود ناگهانی به مدرسه، روند تحصیلشان را متوقف کنند. مدیر این مدرسه فلسطینی همچنین اشاره کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی برای توجیه اقدامات خود این طور بهانه می‌آورند که دانش‌آموزان به سمت آن‌ها سنگ پرتاب می‌کنند.

او می‌گوید که معلمان هر روز صبح و بعد از تعطیلی مدرسه مجبور هستند به کمک مردم محلی در طول خیابان‌‌ها منتظر بمانند تا مبادا نظامیان آسیبی به دانش‌آموزان برسانند.

رجا عواد با اشاره به اینکه این مدرسه هفت‌کلاسه ابتدایی ۵۰۰ دانش‌آموز دارد و محصلان آن به علت اقدامات نظامیان صهیونیست برای آمدن به مدرسه استرس دارند و می‌ترسند.

نظامیان صهیونیست، اواسط اردیبهشت ماه نیز یک مدرسه ابتدایی شش‌کلاسه به نام «التحدی» در جنوب کرانه باختری را که ۶۶ دانش‌آموز دختر و پسر فلسطینی در آن مشغول به تحصیل بودند، تخریب کردند.

دادگاه رژیم صهیونیستی در تاریخ ششم ماه مارس دستور تخریب این مدرسه فلسطینی را صادر کرد و درخواست مردم برای لغو حکم تخریب را نپذیرفت.

مدرسه التحدی-۵ یک مدرسه شش‌کلاسه ابتدایی بود که ۶۶ دانش‌آموز پسر و دختر در آن مشغول به تحصیل بودند. این مدرسه یک بار نیز در سال ۲۰۱۷ تخریب شده بود که فلسطینیان دوباره آن را بنا کردند. مدرسه التحدی-۵ در قطعه زمینی بنا شده بود که تعدادی از فلسطینیان آن را برای ساخت مدرسه اهدا کرده بودند.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول