اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| «مهر مهدوی» و آزادی زندانیان به نیت امام زمان

از قدیم این ویژگی در وجود ما ایرانی‌ها بوده که بی‌اعتنا به شرایط و مشکلات اطرافیان‌مان نیستیم. کاش نگذاریم فرهنگ وارداتی، این ویژگی نیک را در ما نابود کند. مراقب خوبی‌هایمان باشیم. حتی با چنگ و دندان!

خبر خوب| «مهر مهدوی» و آزادی زندانیان به نیت امام زمان

گروه خبر خوب: حتماً شنیده‌اید که امام سجاد علیه‌السلام برده‌های زیادی می‌خریدند، در حالی که برده‌داری در فرهنگ و آیین اسلامی ما بسیار منفور است، و ضمناً ایشان نیازی به آن برده‌ها نداشتند. هدفشان چه بود؟ حضرت آنها را می‌خریدند تا آزادشان کنند. در تاریخ نقل شده ایشان حدود ۱۰۰ هزار برده آزاد کرده‌اند.

امام سجاد علیه‌السلام به مناسبت‌های مختلف و با کوچکترین بهانه‌ها برده آزاد می‌کردند. این‌گونه بود که هیچ‌کس بیش از یک سال نزد امام بزرگوار ما، به‌عنوان برده باقی نمی‌ماند. می‌گویند حضرت عیدها درها را باز می‌کردند و می‌فرمودند: «شما آزادید!». اما خیلی‌ها نمی‌رفتند. حتی به آنها مالی می‌بخشیدند که برای تشکیل و گذران زندگی به مشکل برنخورند. طبیعی بود که این بندگانِ آزادشده مرید چنین مرام و مرادی شوند. این شیوهٔ سیدالساجدین بود برای تربیت نیروهای انقلابی در دوران خود.

بزرگان ما بخشندگی و آزادگی را همان‌طور که به ما آموخته‌اند، از ما می‌طلبند. پس خودمان را مجهز کنیم به این ویژگی‌های پسندیده.

بیایید به سراغ خبرهای خوب امروز برویم که اولینش بی‌ربط به این مرام و آرمان نیست.

 

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به نیت امام زمان (عج)

«مهر مهدوی» زندانیان را از طرف امام زمان (عج) آزاد می‌کند

گرفتاری مال همه‌ست. مخصوصاً گرفتاری مالی که نقل و نبات زندگی ما معمولی‌هایِ پارتی‌ندار است. ما که بدون ضامن نمی‌توانیم وام بگیریم و وام هم که می‌گیریم ممکن است چرخ روزگار طوری بچرخد که از پرداخت اقساطش جا بمانیم! خدا می‌داند چند شهروند به چنین دلایل و جرایمی در زندان هستند و ناتوان از خلاص کردن خودشان.

مؤسسهٔ خیریهٔ «مهر مهدوی» با کمک ستاد مردمی دیه، پویشی راه انداخته که به نیابت از امام زمان (عج) زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کنند. هاشم‌نیا، مدیرعامل ستاد دیهٔ استان خوزستان گفته به همت مؤسسهٔ مهر مهدوی و مردمی که در این پویش شرکت کرده‌اند، ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پول جمع شده و تا پایان ماه مبارک رمضان حدود ۷۰ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده‌اند.

بچه‌های خیریهٔ «مهر مهدوی» به نام امام زمان (عج) و از طرف ایشان گره از کار مردم می‌گشایند. شعاری که کارهایشان را به آن می‌آرایند، یک حدیث از مهدی موعود است که فرموده: «ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی‌کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده‌ایم.». آنها می‌خواهند نام حضرت مهدی (عج) مساوی شود با کار خوب. با مراجعه به سایت مهر مهدوی، در کارهای خیر این مؤسسه شریک شوید.

 


مقام اول بهترین دسر سرد دنیا برای بستنی سنتی ایرانی

بستنی سنتی ایرانی، برترین دسر سرد جهان/ یک مقام خوشمزه!

خدا را شکر که برای این یک قلم «بستنی سنتی» کسی دندان تیز نکرده بود! از سالاد شیرازی و نان لواش تا ابن‌سینا و مولانایمان را بعضی‌ها مصادره و به نام خودشان ثبت کرده‌اند. به ما حق بدهید که از باقی ماندن «بستنی سنتی» مملو از زعفران و پسته در لیست خوراکی‌های بومی ایران خوشحال شویم. اما این بار خوشبختانه ماجرای مصادره در کار نیست. اتفاقاً خبر کوتاه بود و مسرت‌بخش! مثل خود بستنی که از خاصیت‌هایش، شادی‌بخشی و ایجاد نشاط است.

خبر آمده که طبق آخرین نظرسنجی، «بستنی سنتی ایرانی» به عنوان دوست‌داشتنی‌ترین و خوشمزه‌ترین دسر سرد جهان انتخاب شده است. در همین نظرسنجی، «فالوده شیرازی» مقام نهم و «آب‌هویج بستنی» مقام بیست و یکم جهان را کسب کرده است. تا باشد کسب این مقام‌های خوشمزه! نوش جان خوش‌سلیقه‌های خوشمزه‌خوار!

 


گیت‌های گذرنامه در خاک عراق برای سرعت بخشیدن به تردد زائران افزایش خواهد یافت

عراق در انتظار زوار اربعین حسینی/ انتقال زائران به اولین شهر مرزی عراق با اتوبوس‌های ایرانی

نزدیک اربعین که می‌شود دل‌های کربلایی به جوش و خروش درمی‌آیند که اوضاع تشرف‌شان چطور خواهد بود. تا همین چند وقت پیش دریافت ویزا و هزینۀ آن یکی از دل‌مشغولی‌های زائران بود که اگرچه بسیار دیر، اما بالاخره قلم گرفته شد. مسائل دیگری هم هست که رفع و رجوع‌شان از دست مسئولان برمی‌آید.

به همین خاطر وزیر کشور در هفته‌ای که گذشت با وزیر کشور عراق دیدار کرد تا تدابیری برای تسهیل سفر اربعین بیندیشند و خیال زائران را راحت کنند. صدور گذرنامۀ ویژۀ اربعین یکی از موارد مهمی بود که در این دیدار درباره‌اش بحث و گفت‌وگو شد. دربارۀ مسائل گمرکی و نحوۀ انتقال وسایل و تجهیزات موکب‌های ایرانی به داخل عراق نیز تصمیماتی گرفته شده و قرار است تردد آنها از مرزهای شلمچه، خسروی و مهران انجام شود.

اگر در ایام اربعین از مرز زمینی به کربلا مشرف شده باشید، می‌دانید که زائران چه مسیر طولانی و پرازدحامی را بین مرز دو کشور و تا اولین شهر مرزی عراق طی می‌کنند. جابه‌جایی و حمل و نقل زائران با اتوبوس‌های ایرانی به اولین شهر مرزی عراق، از تدابیری است که در این دیدار اندیشیده شده تا زائران سفر راحت‌تری داشته باشند. تأمین امکانات اولیه در محدوده‌های مرزی دو کشور و افزایش گیت‌های گذرنامه در خاک عراق برای سرعت بخشیدن به تردد زائران نیز از اتفاقاتی است که حتماً زائران را خوشحال خواهد کرد.

خیالتان تخت! احمد وحیدی و عبدالامیر الشمری در همین سفر تمام توافق‌ها را نهایی می‌کنند. الشمری گفته بغداد برای استقبال از زائران اربعین حسینی کاملاً آماده است. پس «کربلا، کربلا! ما داریم می‌آییم!»...

 


پیروزی‌های دیپلماتیک ایران نشان می‌دهد ایران زبان دنیا را می‌داند!

پیروزی‌های دیپلماتیک ایران را تماشا کنید!

زمانی می‌گفتند ایران باید زبان دنیا را یاد بگیرد تا بتواند حق و حقوقش را بگیرد. بعد که می‌رفتند با آن دنیای مدنظرشان حرف بزنند، هر چه دم دستشان بود می‌بخشیدند و در عوض برای مردم حرف‌های قشنگ می‌آوردند! چند سال اخیر اما در به روی پاشنۀ دیگری می‌چرخد.

مثلاً بدهی 7 میلیارد دلاری کرۀ جنوبی به ایران با چراغ سبز آمریکا در حال پرداخت است. عربستان بعد از آن همه خط و نشان کشیدن و لاف در غربت زدن، بالاخره سر عقل آمد و با کلی امتیاز به سمت ایران برگشت. در سفرهای خارجی رئیس‌جمهورمان بیش از 140 تفاهم‌نامۀ همکاری به امضا رسید. تبادل تجاری‌مان با عمان دو برابر شد. توافق گازی با ترکمنستان انجام و سواپ گازی دوباره برقرار شد. میزان سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان از 6 میلیارد دلار عبور کرد...

و بسیاری اتفاقات امیدآفرین و خوشحال‌کنندۀ دیگر که حاکی از پیروزی‌های دیپلماتیک کشورمان در دنیاست. پس می‌بینید که ما زبان دنیا را بلدیم. شاید لازم بود دنیا هم زبان ما را یاد بگیرد؛ که خوشبختانه یاد گرفت!

عبادت به جز خدمت خلق نیست

یکی از بزرگان می‌گوید خلاصۀ دین ما این است: واجباتت را انجام بده؛ به جای مستحبات، تا می‌توانی به کار مردم برس و کار مردم را راه بینداز.

از امام صادق علیه‌السلام نیز نقل شده: «هر کس خانۀ خدا را طواف کند، خداوند شش هزار حسنه برای او می‌نویسد و شش هزار گناه او را می‌آمرزد و شش هزار درجه به او عطا می‌فرماید و شش هزار حاجت از او برآورده می‌کند.». سپس ایشان فرمود: «گره‌گشایی از کار یک مؤمن، ده برابر این طواف فضیلت دارد.».

از قدیم این ویژگی در وجود ما ایرانی‌ها بوده که بی‌اعتنا به شرایط و مشکلات اطرافیان‌مان نیستیم. کاش نگذاریم فرهنگ وارداتی و بیگانه، این ویژگی نیک را در ما نابود کند. از خوبی‌هایمان مراقبت کنیم؛ حتی با چنگ و دندان!

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول