اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

‌افزایش مصرف صنایع دلیل رشد 12 درصدی اوج‌ بار برق

وزیر نیرو با بیان اینکه امروز مصرف برق از 61 هزار مگاوات فراتر رفت که 12 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است، گفت: افزایش دما در کنار رشد قابل توجه مصرف برق صنایع، از عوامل اصلی رشد 12 درصدی مصرف برق است.

‌افزایش مصرف صنایع دلیل رشد 12 درصدی اوج‌ بار برق

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، بعد از ظهر امروز در شبکه خبر‌ اظهار داشت:‌ امروز شاهد این بودیم مصرف برق از 61 هزار مگاوات فراتر رفت که 12 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است و ما شاهد رشد 7 هزار مگاواتی استفاده از برق بودیم.

وزیر نیرو در تشریح دلایل افزایش مصرف گفت: افزایش دما در کنار رشد قابل توجه مصرف برق صنایع عوامل اصلی رشد 12 درصدی مصرف برق هستند.

وی افزود: امسال ما برای کاهش مصرف برق بخش خانگی، طرح پاداش صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دادیم و تا 2 هزار تومان به ازای هر کیلووات صرفه‌جویی پاداش می‌دهیم.

* کاهش 5 درصد مصرف برق بخش خانگی

محرابیان با اشاره به نتایج اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی گفت: با توجه به جذابیت ایجاد شده طی روزهای گذشته مصرف برق بخش خانگی با 4 تا 5 درصد کاهش مواجه شد و امیدواریم با اطلاع‌رسانی شاهد تداوم این وضعیت باشیم.

وی ضمن تشکر از همراهی مردم در طرح پاداش صرفه‌جویی تأکید کرد: 25 درصد از مشترکان ما مصارف بالاتر از الگو دارند که این 25 درصد 45 درصد انرژی بخش خانگی را به خود اختصاص می‌دهد.

وزیر نیرو تأکید کرد:‌ برای مصارف بالاتر از الگو با یک پلکان یارانه اختصاص یافته انرژی کاهش می‌یابد و ما تا 3.5 برابر قیمت برق یارانه‌ای را برای پله‌های بالاتر به منظور تشویق به کاهش مصرف اعمال می‌کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول