اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

گذر چهار باغ اصفهان عطر خراسان گرفت

چهارباغ اصفهان این روزها شعبه ای از مشهد شده و خادم یارانش به میان مردم آمده‌اند تا در دهه کرامت میزبان یک رویداد ویژه باشند؛ این روزها عطر شیرین حرم رضوی، مشام زائران جامانده از حرم را نوازش می‌دهد.

گذر چهار باغ اصفهان  عطر خراسان گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، گذر فرهنگی چهار باغ اصفهان در این روزهای بهاری حال و هوایش متفاوت است و رنگ و بوی خراسان می دهد وقتی همه برای امام رضا به صف شده‌اند.

در آخرین ماهِ بهار گشت و گذار در  گذر تاریخی چهار باغ ؛ پایتخت رویدادهای فرهنگی نصف جهان  تماشایی است آن هم وقتی گوشه و کنارش حال و هوای امام رضایی داشته باشد. نوایی دلنشین به گوش می‌رسد، «السلام علیک یا شمس الشموس یا انیس النفوس...»

چهارباغ اصفهان این روزها شعبه‌ای از مشهد  شده و خادم یارانش به میان مردم آمده‌اند تا  در دهه کرامت میزبان یک رویداد ویژه باشند.اینجا  این روزها برای همه نه تنها دیدنی است بلکه بوییدنی است و عطر شیرین حرم رضوی، مشام زائران جامانده از حرم را نوازش می دهد.

سید محمدحسین امامی معاون مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان گفت: خادمیاران و یاوران رضوی حرم امام رضا علیه السلام در گذر‌گاه فرهنگی چهارباغ به مناسبت  دهه کرامت خدمات خود را با شعار خدمت کریمانه همدلی امیدآفرینی، از ساعت ۱۷ الی ۲۲ به مردم ارائه می‌دهند.

وی افزود: ۱۴ غرفه  خادمیاران رضوی تا دهم خرداد به‌ همراه برگزاری برنامه‌های متعدد کانون‌ها و رویدادهای فرهنگی، گروه‌های صلوات خاصه امام رضا (علیه السلام) و سرود، فضای معنوی و مناسبی برای حضور خانواده‌ها فراهم  کرده است.

امامی تصریح کرد: روزانه  بیش از ۲۵۰ خادمیار رضوی در گذر چهار باغ حضور دارند و تا به امروز حدود  ۷۸ هزار خدمت در سامانه خادمیاران رضوی ثبت شده است.

عطر خوش خدمت رضوی در چهار باغ

خادمیاران رضوی در گذر فرهنگی چهار باغ با برپایی غرفه‌های تخصصی به اهالی نصف جهان و گردشگران خدمت رسانی می‌کنند و روزی متفاوت را برای آنان رقم می زنند. کانون تخصصی بانوان و خانواده رضوی یکی از کانون‌های فعال در  ارائه خدمت به بانوان و دختران نوجوان  است که امسال پر رنگ‌تر از سال‌های قبل  به گذر فرهنگی چهارباغ آمده ؛  حوریه رجالی مسؤول این کانون گفت: در کانون بانوان ۷۵۰ خادمیار  رضوی  خادم مردم‌اند و طوری برنامه‌ریزی شده که غرفه‌ای برنامه تکراری نداشته باشد.

وی هدف شاخص کانون بانوان در دهه کرامت را گروه نوجوان  بیان  و اضافه کرد: امسال، طرح دختیژن مطرح شد که در آن با جمع آوری  آرزوهای دختران  و قرعه‌کشی  برای برآورده شدن برخی از آن‌ها، نوعی نظرسنجی و زمینه سازی برای ارائه خدمات فرهنگی به نوجوانان  و برنامه‌ریزی برای آنان هم شکل گرفت.

رجالی با اشاره به اجرای برنامه "مادران ارزش آفرین" با رویکرد فرزندآوری در دهه کرامت  ادامه داد: دراین طرح  ۲۸ مادر  انتخاب و به عنوان مادر ارزش آفرین در استان معرفی  می شوند که  برندگان شاخص طرح به زیارت حضرت رضا(ع) دعوت و جوایز نفیسی از آستان قدس دریافت  می‌کنند.

خادمیان رضوی در گذر چهار باغ  در عرصه تخصصی فرهنگی-هنری هم  امسال دست پرآمده اند. حسن زراعتی مسؤل کانون عرصه فرهنگی  و هنری خدمت رضوی آستان قدس گفت: این کانون در  سه غرفه‌ مجزا پذیرای مردم  است که  در غرفه صنایع دستی   از علاقه مندان برای آموزش  در کلاس‌های مختلف  ثبت نام می شود.

وی ادامه داد: در غرفه دیگر با انجام تست بازیگری و تئاتر، مشتاقان فراگیری هنرهای نمایشی را زیر سایه پرچم امام رضا(ع) به کلاس‌هایی که در آینده تشکیل خواهد شد هدایت می‌کنیم.

این خادمیار رضوی اضافه کرد: در  غرفه نمایش عروسکی داستان‌های عروسکی با استفاده از کاراکترهای حیوانی به طور ملموس برای کودکان نمایش داده می‌شود تا ، مفاهیم معنوی به  بچه‌ها منتقل شود.

زراعتی چهره نگاری و خوشنویسی رایگان برای بازدیدکنندگان را از دیگر فعالیت‌های کانون تخصصی فرهنگی هنری در گذرچهار باغ بیان کرد.

  اما برپایی غرفه سلامت یکی دیگر از برنامه های خادمیاران رضوی  برای ارائه خدمت به مردم در دهه کرامت است  که از آن استقبال خوبی هم شده؛ محمود میردامادی مسؤول کانون تخصصی داروی خدمت رضوی اصفهان گفت: ارائه خدماتی از قبیل معاینات دندانپزشکی، کنترل فشار خون، مشاوره پزشکی، پرستاری و مامایی و طب سنتی   برای مراجعه کنندگان از جمله فعالیت های غرفه سلامت  است .

وی با اشاره به  مشارکت ۱۸ پزشک داروساز و ۱۷ نفر کارشناس ارشد فعال در داروخانه‌ها  افزود: چشم انداز این کانون راه‌اندازی بیمارستان‌های راکد و ایجاد کانون تخصصی در عرصه سلامت است.

 

تقدیمِ هنرِ دست از سرِ عشق و ارادت

 در این روزهای امام رضایی در گذر چهار باغ،  بانوی هنرمند اصفهانی  با تاثیرپذیری از حال و هوای برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی ، تابلوی نفیس و دست دوز سرمه دوزی خود را تقدیم موزه آستان قدس رضوی کرد.

سیده مریم حسینی ساکن منطقه عاشق آباد اصفهان ارادت خود را به امام هشتم (ع) با اهدای اثر هنری‌اش که یک تابلو ارزشمند سرمه دوزی بود، نشان داد.

این هنرمند اصفهانی که حدود ۵۳ سال در این رشته هنری مشغول به فعالیت و تدریس است  این اثر  را به خادمان امام رضا(ع) در گذر چهارباغ سپرد تا راهی موزه آستان قدس رضوی شود.

حسینی با قدردانی  از حضور خادمیاران رضوی در گذر فرهنگی اصفهان  گفت: این حضور امام رضایی  باعث  شده حال و هوای حرم مطهر امام هشتم برای  همه  در این فضای عمومی تداعی شود.

این روزها و این شب‌ها گذر فرهنگی چهار باغ قبله گاه ِآفتابِ اصفهانی‌ها شده و  مردم از همین گوشه شهر  با  لحظه‌های نابی که خادمیاران رضوی رقم می‌زنند قلبشان  پر از تازگی می‌شود، لبریز از عطر  حرم  و با جان و دل  صلوات خاصه اش را زمزمه می کنند:

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِصَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ.

پایان پیام/۶۳۱۳۷/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول