اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت

فراخوان انقلابی امام (ره)

تمرکز حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای روی اجرای موبه‌موی راهبردهای انقلابی امام خمینی (ره) و ژرف‌اندیشی او در خصوص اندیشه‌های امام (ره) فتح قله‌های به‌ظاهر ناگشودنی را یکی پس از دیگری تا مرز حیرت‌انگیز بودن امکان‌پذیر کرده است.

خبرگزاری فارس ـ محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی تحت عنوان «فراخوان انقلابی امام (ره)» نوشت:

الف- اندیشه‌های تابناک امام خمینی (ره) همانند اقیانوسی است که مدام موج ایجاد می‌کند هر یک از این امواج یک نقطه عطف در تاریخ ایران و جهان است.
تمرکز حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای روی اجرای موبه‌موی راهبردهای انقلابی امام خمینی (ره) و ژرف‌اندیشی او در خصوص اندیشه‌های امام (ره) فتح قله‌های به‌ظاهر ناگشودنی را یکی پس از دیگری تا مرز حیرت‌انگیز بودن امکان‌پذیر کرده است.
بافتار هوشمندانه اندیشه‌های سیاسی امام (ره) به‌گونه‌ای است که مولد اقتدار ملی است.
امام (ره) چکیده‌ اندیشه‌های انقلابی خود را درباره جهان و فلسفه مبارزه با کفر جهانی را این‌طور بیان می‌کند.
1- تا شرک و کفر هست مبارزه هست تا مبارزه هست ما هستیم.
2- جنگ ما جنگ عقیده است جغرافیا و مرز نمی‌شناسد.
3- ما تصمیم داریم پرچم لااله‌الاالله را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم.
4- ما چه بخواهیم چه نخواهیم صهیونیست‌ها و آمریکائی‌ها در تعقیب ما خواهند بود.
5- جهان خواران مرزی جز عدول از همه هویت‌ها و ارزش‌های الهی و معنوی ما نمی‌شناسند.
6- معتقدین به انقلاب اسلامی را در سراسر جهان سرمایه‌های بالقوه انقلاب خود تلقی می‌کنیم.
7- ملت بزرگ ایران مثل یک صاعقه بر سر آمریکا فرود آمده است.
8- جمهوری اسلامی برای همیشه حامی و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است.
9- ایران به‌عنوان یک دژ نظامی و آسیب‌ناپذیر نیاز سربازان اسلام را تأمین می‌کند.
10- تنها آن‌هایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند.
خوانش این بیانیه 10 ماده‌ای در پیام امام (ره) در خصوص پذیرش قطعنامه 598 و حوادث پس از پذیرش قطعنامه و نیز پس از رحلت امام (ره) ما را در برابر تصویری از تاریخ ایران و جهان قرار می‌دهد که این تصویر معادلات قدرت به‌هم‌ریخته و ریخت جدیدی از اقطاب قدرت را در جهان واتاب می‌دهد.
اسلام و ایران یک ضلع نیرومند و محسوس معادلات جدید قدرت در جهان است این حقیقت را هیچ استراتژیست سیاسی و نظامی نمی‌تواند انکار کند.
امروز 700 حوزه علمیه در 5 قاره جهان میعادگاه نخبگان، روشنفکران و گروندگان به اسلام و فرهنگ اهل‌بیت (ع) هستند که کانون اصلی فکری و عملی آن‌ها همین بیانیه ده ماده‌ای است.
دنیا امروز دچار یک گیجی و بی‌برنامگی در تولید گفتمان سلطه است. به همین دلیل استکبار و استبداد جهانی رو به ویرانی و فروپاشی و ازهم‌گسیختگی است.
در برابر این فروافتادگی ، گفتمان امام (ره) و گفتمان انقلاب اسلامی به یمن رهبری‌های دقیق و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای روز‌به‌روز در حال اوج‌گیری گسترش و دربرگیری همه لایه‌های انسانی در جهان است.
سازه اصلی گفتمان امام (ره) مجهز به منطق انالله و انا الیه راجعون است، منطقی که هیچ قدرتی اجازه هماوردی با آن را ندارد.
همین منطق هژمون غرب به‌ویژه آمریکا را در سراشیبی سقوط قرار داده است .
ب- اتاق جنگ نرم و سخت دشمن از همان ابتدا کورکورانه رفت سراغ سیاست‌هایی که جلوی روزافزونی قدرت امام (ره) و انقلاب اسلامی را بگیرد.
تا به خود بجنبد جنگ خلیج‌فارس و سقوط صدام ، همان سگ هاری که به جان ملت ایران انداخته بودند پیش آمد و ارتش ناتو به فرماندهی آمریکا را وارد باتلاق عراق و افغانستان کرد.
هم‌زمان با این واقعیت تاریخی و محتوم، شروع کردند در داخل ایران جاسوس پروری و ریل‌گذاری به سمت غرب، نفرت‌آفرینی در داخل علیه جریان انقلاب و پشت کردن به اصول و مبانی دینی را چاشنی این سیاست کردند.آن‌ها با جریان جهنمی رسانه‌ای استبداد جهانی شروع به ترویج دین‌گریزی ،‌خودباختگی ، کدخداپرستی ولنگاری فرهنگی عرف‌اندیشی و تبلیغ سکولاریسم کردند.
برای این‌که ذلت در برابر قدرت‌ها را عملی کنند. تجمل‌پرستی، اشرافیگری، کاخ‌نشینی و حقوق نجومی بگیری را کلید زدند. متأسفانه بخشی از یک جریانی که در زمان امام (ره) یک ضلع اقتدار ملی در  مردم‌سالاری دینی بودند زیر پرچم اصلاحات برای ترویج سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا علیه موجودیت انقلاب اسلامی جمع شدند و در سال 88 زیر همه تعهدات و پیمان‌های خود با امام و امت زدند.
آن‌ها امتحان بدی دادند اما مردم از آن‌ها عبور کردند. ولی توطئه‌ها و دسیسه‌ها و فتنه‌گری آمریکا هنوز ادامه دارد. راه عبور از همه این گردنه‌ها بازخوانی و خوانشی نو از بیانیه 10 ماده‌ای امام در نگاه به امر مبارزه و حیات انقلابی و سرنوشت آینده جهان است.
امسال نیز همانند سال‌های گذشته چکیده‌ای از ملت ایران به همراه میهمانان و شیفتگان امام در سراسر جهان در مرقد مطهر امام (ره) گرد هم می‌آیند تا از زبان خلف صالح امام (ره) مفسر اصلی خط و مکتب امام (ره) ، خوانشی نو توأم با بازخوانی رموز پیروزی‌های انقلاب اسلامی و سرّ مانایی مکتب امام (ره) را با گوش جان استماع کنند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول