اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر اسرائیلی: جنگ با حزب‌الله عرصه بازی کودکانه نیست

مورخ صهیونیست و استاد دانشگاه تل‌آویو ضمن هشدار به مسئولان درباره طرح ادعاهایی مبنی بر درگیری با حزب‌الله و تهران، تأکید کرد که این اظهارات، نشانگر ترس است.

تحلیلگر اسرائیلی: جنگ با حزب‌الله عرصه بازی کودکانه نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ایال زیسر مورخ صهیونیست امروز سه‌شنبه به پشت پرده تهدیدهایی پرداخت که مسئولان رژیم موقت صهیونیستی اخیرا علیه جمهوری اسلامی ایران و جنبش حزب الله لبنان مطرح کردند.

زیسر با انتشار یادداشتی در روزنامه اسرائیل هیوم نوشت: «هشدارها و تهدیدهایی که مسئولان بلندپایه سرویس امنیتی [صهیونیست] در کنفرانس هرتزلیا که هفته پیش برگزار شد، مطرح کردند، در واقع نشانگر هراس از رویارویی و چه بسا جنگ فراگیر با حزب الله و ایران باشد».

کنفرانس هرتزلیا به عنوان یکی از مهم ترین کنفرانس های امنیتی- استراتژیک رژیم صهیونیستی، با هدف کمک به این رژیم برای شناختن اهداف امنیتی اطراف و نحوه تعامل با آنها در سرزمین های اشغالی برگزار می شود، در این کنفرانس تعداد زیادی از سران سیاسی و نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی شرکت دارند و علاوه بر صهیونیستها تعداد قابل توجهی از مقامات بین المللی مطرح شامل تعدادی از نخست وزیران و وزیران اروپایی و مسئولان ارشد برخی موسسات و سازمان های اقتصادی جهان نیز حاضر می‌شوند.

زیسر که استاد مطالعات شرق‌شناسی در دانشگاه تل‌آویو است، در ادامه نوشت، مسئولان سرویسهای امنیتی صهیونیست، در چنین کنفرانسهایی «مانند سربازان منضبط هستند و برای اینکه سرزنش نشوند، به صورت عادی، اظهاراتی مطرح می‌کنند که دارای سر و صدای رسانه‌ای بالاست. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این کنفرانس گفت که ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم پیشرفت‌هایی داشته و اگرچه تهران هنوز تصمیمی برای تولید بمب هسته‌ای نگرفته است، اما تحولات منفی در منطقه ما منجر به چنین تصمیمی خواهد شد. رئیس امان هم هشدار داد که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در آستانه اشتباهی است که باعث جنگ در منطقه خواهد شد.

در این یادداشت آمده است، در واکنش به این ادعاها، یک مسئول بلندپایه ایرانی هشدار داد که حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، باعث آغاز جنگ فراگیری خواهد شد که رژیم صهیونیستی مسئول آن خواهد بود. حزب الله هم در پاسخ به این مسئله، رزمایشی در جنوب لبنان برگزار کرد که در آن، به اسارت گرفتن سربازان صهیونیست و حمله به شهرکهای اشغالی مرزی، شبیه‌سازی شد، ولی همه این مسائل، از آغاز قریب الوقوع جنگ خبر نمی‌دهد.

 

 رزمایش نمادین حزب‌الله، یکشنبه هفته گذشته در جنوب لبنان و به مناسبت سالروز آزادسازی برگزار شد. این رزمایش در مرکز توجه رسانه‌های صهیونیستی قرار داشت و شبکه‌های تلویزیونی و وبگاه‌های خبری رژیم صهیونیستی به پوشش اخبار مربوط به آن پرداختند.

پس از این رزمایش که به مناسبت بیست‌و‌سومین سالروز آزادسازی جنوب لبنان و عقب‌ راندن رژیم صهیونیستی از اراضی این کشور، برگزار شد، صهیونیستها با تحلیل سلاح‌های به کار رفته در این رزمایش نوشتند: «سلاحی که در این مانور به نمایش گذاشته نشد، موشک‌های نقطه‌زن بود. این مشکلی است که خواب را از چشمان نهاد امنیتی و نظامی اسرائیل ربوده است».

 

زیسر در ادامه گزارش نوشت،  تهدیدهای مسئولان صهیونیست علیه ایران، «جدید نیست. ایرانیها عملا به چیزی که می‌خواستند دست یافتند و قدرت و دانش زیادی دارند. در برابر این شرایط که می‌تواند ماهها و سالها به طول بیانجامد، اسرائیل باید اعصاب فولادین داشته باشد و همیشه آماده باشد. نگرانی اصلی، تنش یا عملیاتی از سوی حزب الله است که پاسخ اسرائیل را به همراه داشته باشد. این مسائل را باید با نزدیک شدن به سالگرد جنگ سال ۲۰۰۶، به یاد داشته باشیم».

وی با بیان اینکه هشدارهای مسئولان صهیونیست، فقط در حد تلنگر است، نوشت: تجربه نشان داده است که نصرالله غالبا این چنین هشدارهایی را به عنوان ضعف و ترس طرف اسرائیلی قلمداد می‌کند و این مسئله فقط وی را تشویق می‌کند که در همین وضعیت باقی بماند. جنگ با حزب الله، یک بازی کودکانه نیست.

این تحلیلگر صهیونیست با تأکید بر اینکه اظهارات و تهدیدهای صهیونیستها، برای پیروزی در جنگ، کافی نیست، در پایان نوشت: اگر اسرائیل یک بار دیگر خود را در کنار تصمیم‌سازانی ببیند که نمی‌دانند هدف جنگ را تعیین کنند و اگر جبهه داخلی هم برای مقابله با حزب الله آماده نباشد، در این صورت ما انگار هیچ کاری نکرده‌ایم. از همه مهمتر اینکه، اسرائیل باید از همان آغاز، از رویارویی دست بردارد که هدفش، تمدید زمان تا دور بعدی درگیریهاست. همانطور که مناحیم بگین در آن زمان گفت: بزرگترین پیروزی که می‌توان در جنگ به دست آورد. جلوگیری از آن است.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول