اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رأی الیوم: داغ‌ترین تابستان صهیونیست‌ها در راه است

روزنامه رأی الیوم با انتشار گزارشی از رزمایش رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی به تقلید از رزمایش نمادین هفته پیش حزب‌الله لبنان، نوشت به اذعان نظامیان بلندپایه رژیم صهیونیستی، داغ‌ترین تابستان صهیونیست‌ها در راه است.

رأی الیوم: داغ‌ترین تابستان صهیونیست‌ها در راه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برای چهارمین روز متوالی، ارتش رژیم صهیونیستی در حال برگزاری یک رزمایش بزرگ با شبیه‌سازی جنگ از چندین جبهه، با تمرکز بر حمله به عمق خاک ایران،  و رویارویی با حزب‌الله لبنان است.

این رزمایش درست یک هفته پس از رزمایش ویژه حزب‌الله لبنان در آستانه بیست و سومین سالروز آزادسازی جنوب لبنان برگزار می‌‌شود. حزب‌الله این رزمایش نظامی بزرگ را با هدف نمایش آمادگی‌های مقاومت برای دفاع از خاک کشورش انجام داد و در بخشی از این رزمایش، حمله به یک شهرک‌ صهیونیست‌نشین برای اسارت سربازان  صهیونیست و حمله پهپادی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شبیه‌سازی شد. 

پس از آن، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت با بیان این‌که رزمایش اخیر حزب‌الله صرفا یک رزمایش تبلیغاتی نبوده، هشدار داد که مقاومت لبنان آماده انجام حمله و ارسال تکاور به اراضی اشغالی فلسطین و گروگانگیری شهرک‌نشینان است.

روزنامه «رأی الیوم»، امروز با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت: «رژیم صهیونیستی نام رزمایش خود را "تیر مهلک" گذاشته و در آن از نیروهای تمام بخش‌های ارتش استفاده کرده است».

بر اساس این گزارش، این رزمایش پس از گذشت یک هفته از رزمایش بی‌سابقه حزب‌الله لبنان به بهانه سالروز آزادسازی جنوب لبنان و عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از این منطقه صورت می‌گیرد. رزمایشی که در آن نیروهای ویژه یگان «رضوان» اقدام به شبیه‌سازی عملیات علیه شهرک‌های اسرائیلی واقع در شمال اراضی اشغالی، یعنی در مرز لبنان کردند.

 

 

هراسی که رزمایش حزب‌الله به جان صهیونیست‌ها انداخت 

این در حالی است که رزمایش نظامی سمبلیک حزب‌الله در روز یکشنبه گذشته (۲۱ می)، هنوز در بخش‌های مختلف رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های امنیتی و نظامی آن بازتاب دارد و به شدت نگرانی آن‌ها در خصوص موشک‌های مقاومت که به اذعان رسانه‌های صهیونیستی خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربوده، برانگیخته است.

 

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که این رزمایش حزب‌الله موجب توجه اسرائیلی‌ها به دکترین وحدت میادین مقاومت شد که (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و ایران در ماه‌های اخیر درباره آن صحبت می‌کردند. نامگذاری این مانور به نام «ما عبور خواهیم کرد» همه چیز را بیان می‌کند و برای تجسم این عبارت، مانور حزب‌الله با شبیه‌سازی شکستن حصار مرزی بین اسرائیل (فلسطین اشغالی) و لبنان آغاز شد.

 

تلویزیون رژیم صهیونیست نیز با تمرکز بر روی این امر و اشاره به یکی از عملیات‌های حزب‌الله اعلام کرد: «موضوع تکرار می شود و آن استفاده از موتور سیکلت برای عبور از مرز و انجام عملیات است و این اتفاق قبلاً هم در روستای الغجر رخ داده است».

 

داغ‌ترین تابستان صهیونیست‌ها

در چنین فضایی، منابع بلندپایه نظامی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با کانال ۱۳ تلویزیون این رژیم، پیش‌بینی می‌کنند: «یکی از داغ‌ترین تابستان‌ها را پیش رو داریم».

به اعتقاد ناظران و تحلیلگران سیاسی، سوالی که در فضای کنونی مطرح است، این نیست که آیا یک رویارویی بزرگ در چندین جبهه میان مقاومت و رژیم صهیونیستی روی خواهد داد. بلکه سوال این است که چه زمانی چنین اتفاقی روی خواهد داد؟

از سوی دیگر، وبگاه عبری «والا» هشدار «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی را باز نشر داد که طی کنفرانسی که حدود یک‌ونیم هفته پیش در مقر فرماندهی شمالی برگزار شد، به مقامات اطلاعاتی درباره زیاده‌روی در تمجید از نیروی رضوان (یگان نیروهای ویژه حزب‌الله) ابلاغ کرد و از آن‌ها خواست تا بر نقاط ضعف این نیروها تمرکز کنند.

کنفرانس مذکور با هدف آشنایی با نیروی رضوان و بررسی توانایی‌ها و روش‌های کاری آن در صورت حمله به اراضی اشغالی و ضرورت شناخت عمیق‌تر این نیروهای نخبه در حزب الله برگزار شد و طی آن فرماندهان ارشد لشکرهای خط مقدم در ارتش رژیم صهیونیستی دعوت شده بودند.

نام تکاوران حزب‌الله معروف به یگان رضوان برگرفته از نام «عماد مغنیه» فرمانده نظامی شهید حزب‌الله معروف به «حاج رضوان» است. فرمانده‌‌ای که صهیونیست‌ها در سال ۲۰۰۸ طی عملیاتی در دمشق، وی را ترور کردند.

تاکنون بارها، رسانه‌های صهیونیستی به مهارت بالای رزمندگان رضوان در انجام حمله اذعان داشته‌اند و پیش‌بینی کرده‌اند که اعضای این یگان نظامی در خط مقدم هر حمله حزب‌الله علیه تل‌‌آویو خواهند بود و عملیات نفوذ به شهرهای صهیونیستی در طول مرز فلسطین اشغالی به همراه موج شلیک موشک‌ها و راکت‌ها توسط آن‌ها صورت خواهد گرفت.

 

گفته می‌شود که رزمندگان رضوان سال‌ها در سوریه جنگیده‌اند و تجربه عملیاتی گسترده‌ای دارند. عملیات‌های نفوذ متعدد، به این نیروها این امکان را می‌دهد که درباره استقرار نیروهای تل‌آویو و زمان پاسخگویی به هر رویدادی اطلاعات بیشتری کسب کنند. 

منابع رسانه‌ای صهیونیستی می‌گویند که شمار نیروهای یگان رضوان به ۲۵۰۰ نفر می‌رسد و این نیروها در رده بندی‌های دقیق قرار داشته و تحت آموزش‌های سخت  تک تیراندازی، استفاده از سلاح های ضد تانک و مواد منفجره ، دویدن در مسافت‌های طولانی، تردد در مناطق کوهستانی، انجام عملیات‌های دستگیری و ... قرار گرفته‌اند و ماموریت‌های نظامی محرمانه و حساس زیادی انجام داده‌اند.

در کنفرانس که یک‌ونیم هفته پیش در مقر فرماندهی شمالی فلسطین اشغالی برگزار شد، صهیونیست‌ها  به بررسی احتمال حمله نیروهای مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک دیوار مرزی با موشک‌های کوتاه‌برد و مجهز به کلاهک‌های جنگی با وزن صدها کیلوگرم پرداختند و ویدئو‌هایی برای تشریح توانمندی‌های نیروهای رضوان در دفاع و حمله و نحوه استفاده از سلاح‌های مختلف منتشر شد.

بنا بر این گزارش، همچنین درباره میزان ویرانگر بودن موشک‌های کوتاه‌برد مجهز به کلاهک‌های جنگی هشدار داده شد و اعلام شد که در صورت چنین حمله و نفوذی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک مرز لبنان، ویرانی‌های زیادی به بار خواهد آمد و به زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها خسارات هنگفتی وارد خواهد شد. 

هشدار هالوی درباره تمجید صهیونیست‌ها از توانمندی یگان رضوان

پس از نمایش این ویدئوها، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی پشت تریبون قرار گرفت و در همان ابتدا درباره مبالغه در تمجید از نیروهای حزب‌الله به ویژه نیروهای رضوان هشدار داد.

هالوی، پیشتر فرمانده لشکر الجلیل و رئیس امان بوده و اطلاعات دقیقی درباره پیشرفت و ارتقای توانمندی‌های حزب‌الله طی سالهای متمادی دارد. به همین دلیل نیز برخی مقامات ارتش اشغالگر  تایید کردند که وی توانمندی‌های نیروی رضوان را که نیروی اصلی حزب الله است، دست کم نمی گیرد و تنها می‌خواست این موضوع را گوشزد کند که قطعا می‌توان در این نیروها، نقاط ضعفی یافت و بر روی آن مانور داد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول